Baktroppen

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Jeg kjenner at jeg blir dødsutålmodig av å lese om modningstegn, slimpropper som ryker, maserier, fødsler (sorry), osv....
kan vi ikke ha en tråd her med oss som forventer å gå på overtid? [emoji23]
Jeg er på overtid 25.juli, termin 14. Juli.
Hva kan vi bedrive tiden vår med frem til fødsel? Dele tips og erfaringer, og forsøke å holde oss positive [emoji23][emoji28]

Jeg for min del gleder meg massivt til et bryllup den 15. Juli [emoji3][emoji3][emoji3]

Selvfølgelig kan vi ha en tråd om overtid [emoji1][emoji106] nå har du jo laget en [emoji6][emoji6]
Jeg vet ikke trur jeg går til eller over termin, men ønsker meg før så min lillesøster får hilst på lille før hu drar... Men mamma fikk begge sine på termin(mens termin, ikke ul termin).. Så regner med at jeg er like "heldig" eller går over..

Min mor gikk på maks tillatt overtid med alle 3 barna sine, så jeg må nesten psykisk forberede meg på d!
Har hele veien sagt at jeg forventer overtid, men begynner å bli sliten, så vanskelig å ikke skulle grine av utålmodighet! Forsøker å smile og si til alle jeg møter at jeg koser meg, og gjerne kan gå på overtid, men sannheten er jo at enhver smerte i rygg eller mage er et håp om en rie [emoji87][emoji85]

Mi mor gikk rundt termindag på alle 4! Så jeg legger lista til termin som er om 21 dager! :o Så tung og lei nå, lite mobil og mye vondter er så kjedelig... menmen. Det at andre i gruppa er i gang betyr vell at vi rykker nærmere hver dag vi også :D

Jeg er så innstilt på overtid som det går an! 39+1 i dag og merker at jeg ikke er klar enda... De to første ble født 11 og 10 dager over termin, så det er en grunn til disse forventningene :hilarious:

Må bare si at dere ikke må henge dere oppi hverken termin eller når mor har født tidligere, man kommer bare til å gå helt i kjelleren allerede 1 dag over med sånne forventninger. Been there, done that! Mammaen min og søstra mi fødte begge to lenge før termin...

Så....med termin den 4. juli har jeg mer eller mindre lagt planer som tar meg frem til 10. juli. Og det går stortsett ut på kafèbesøk og barselbesøk og små prosjekter rundt om i hus og hage :)

Måtte tiden gå fort, men ikke for fort for som sagt så er jeg ikke helt klar enda:hilarious:

Min mor gikk på maks tillatt overtid med alle 3 barna sine, så jeg må nesten psykisk forberede meg på d!
Har hele veien sagt at jeg forventer overtid, men begynner å bli sliten, så vanskelig å ikke skulle grine av utålmodighet! Forsøker å smile og si til alle jeg møter at jeg koser meg, og gjerne kan gå på overtid, men sannheten er jo at enhver smerte i rygg eller mage er et håp om en rie [emoji87][emoji85]
Bra og mentalt være forbredt på overtid da ja..
Jeg har slutta å late som det går fint når folk spør. De får vite hvordan jeg faktisk føler meg den dagen. Lei av å late som det er en dans på roser å være gravid

Jeg er så innstilt på overtid som det går an! 39+1 i dag og merker at jeg ikke er klar enda... De to første ble født 11 og 10 dager over termin, så det er en grunn til disse forventningene :hilarious:

Må bare si at dere ikke må henge dere oppi hverken termin eller når mor har født tidligere, man kommer bare til å gå helt i kjelleren allerede 1 dag over med sånne forventninger. Been there, done that! Mammaen min og søstra mi fødte begge to lenge før termin...

Så....med termin den 4. juli har jeg mer eller mindre lagt planer som tar meg frem til 10. juli. Og det går stortsett ut på kafèbesøk og barselbesøk og små prosjekter rundt om i hus og hage :)

Måtte tiden gå fort, men ikke for fort for som sagt så er jeg ikke helt klar enda:hilarious:
Jeg har tenkt at jeg går nok minst til termin.... Men trur over, så alt før det er bonus[emoji6] vi hadde gjette lek på babyshower, jeg gjetta 24 juli (termin 18.)[emoji6][emoji6]

Har født rett etter termin de to andre gangene, så regner med det nå også.

Min mor fødte senest 10 dager før termin de 3 gangene hun fødte, så jeg har gitt opp å håpe på at det skal være arvelig :p

17 dager igjen nå, og jeg har utsatt og utsatt alt som skal gjøres, ting som skal vaskes og ordnes til baby, slik at jeg har litt å bedrive siste tiden med :p

Hva skjer med at vannet går hos "alle" om dagene, vi ble jo nettopp gravide?!:eek:

Jeg er også mentalt innstilt på overtid, men dersom det ikke lykkes å snu lillesnupp til torsdag, så blir det planlagt ks allerede neste uke! Klarer vi å få snudd så regner jeg med å gå gravid noen uker til. Er 38+1 i dag.

Har selv innstilt meg på å gå overtid :shifty:
Har termin 15.juli, men har sterk følelse på at hu kommer 2-3 dager etter termin.

Er spent hvergang jeg er på do og håper slimproppen har gått, meeen dengang ei :dead:
Føler jeg går på veggen.. Var så og si på gråten igår til mannen :hilarious: (klaget på at jeg var lei og at det er tungt) så han prøver jo å være så trøstende som mulig da :Heartred at jeg må innstille meg på at ho ikke kommer før 15.juli. Jaaa, for det er lett.. Eeeh, nei :smiley-angry019
Så får bare tvinne tomler videre. :rolleyes:

Hva skjer med at vannet går hos "alle" om dagene, vi ble jo nettopp gravide?!:eek:

Jeg er også mentalt innstilt på overtid, men dersom det ikke lykkes å snu lillesnupp til torsdag, så blir det planlagt ks allerede neste uke! Klarer vi å få snudd så regner jeg med å gå gravid noen uker til. Er 38+1 i dag.

Jeg veit, vannet hos "alle" går jo! [emoji12] jeg trodde d var sånn som skjedde sjeldent jeg, men her er d jo vanlig brått [emoji87]

Hva kan vi bedrive tiden fremover med a?
Jeg skal bake boller og horn i dag før d er jentekveld, i morgen middag og kino, og så jordmor fredag. Men da er uken min tom for planer [emoji32] jeg kjenner at jeg skulle hatt noe å gjort hele tiden!!!! Har dere montert ting? Eller blir vi bare mer utålmodig av d?

Jeg veit, vannet hos "alle" går jo! [emoji12] jeg trodde d var sånn som skjedde sjeldent jeg, men her er d jo vanlig brått [emoji87]

Jeg skal bake boller og horn i dag før d er jentekveld, i morgen middag og kino, og så jordmor fredag. Men da er uken min tom for planer [emoji32] jeg kjenner at jeg skulle hatt noe å gjort hele tiden!!!! Har dere montert ting? Eller blir vi bare mer utålmodig av d?
Jeg har satt en diger brøddeig i dag, baker boller i morra og så er det torsdag og vending igjen, og bursdag på kvelden. Jeg har montert alt bortsett fra vogga og synes det var godt å ha det gjort, selv om jeg er sikker på at det enda er noen uker til det trengs. Har latt alt stå på samme rom da, så kan jeg gå inn dit for å kikke på det, trille litt på vogna osv. Hadde sikkert klikka om stellebordet stod klart på badet, sprinkelsenga på vårt rom etc! Jeg sliter heller med at jeg føler jeg har for mye jeg skulle gjort, ryggen og bekkenet sier kjapt stopp og jeg klarer ikke så mye aktivitet samme dagen. Her fylles dagene med støvsuging (vi har katt som røyter, så støvsugeren luftes annehver dag), husvask, baking, strikking, lesing, hagearbeid, trening, kaffibesøk.. Skulle gjerne klart å gå tur også, men det får bli siden!

Jeg er vel en av de som har termin aller først i juli, men må si jeg føler meg som en av "baktroppen" likevel[emoji85] Termin er på lørdag allerede, men jeg har mistet all tro på at mini kommer før-eller på termin. Baby i magen virker som en bedagelig type med goood tid, så det blir nok 5-10 dager på overtid kan jeg tenke meg[emoji28] Noe som irriterer meg nå er jordmora mi som for 3 uker siden sa at jeg garantert kom til å føde innen 1 uke siden jeg var sååå moden, hadde avflatet livmorhals, 1cm åpning og slimproppen var gått!! Før dette var jeg ikke utålmodig i det hele tatt! Men neeeeida, her sitter jeg ennå, 3 uker etterpå og har ennå ikke født..[emoji58]

Selv om jeg er utålmodig så går dagene likevel på et vis. Jeg gjør litt smått med husarbeid hver dag og baker litt noen dager jeg føler for det. Lager middag til mannen kommer hjem. Eller så sover jeg lenge, lager meg en god frokost, ser på tv. Hekler eller leser bok[emoji4] I helga har jeg besøkt slekta mi på sørlandet for st.hans feiring. Der catcha jeg også opp med barndomsvenninner noe som var veldig koselig! Så helga har gått fort.

Har fortsatt 24 dager til termin, og har sagt hele tiden at jeg håper jeg slipper å gå til august - har han ikke kommet før 2.august blir det igangsetting
Var innom jobb tidligere i dag og der var det en kollega som begynte å tvile på 26.juli som hun hadde tippet på babyshoweren, og gjerne kom tidligere :p

Eg har ikkje gått på overtid i dei to første svangerskapa mine, men eg har heller ikkje født mange veker før tida. Og så har eg ikkje termin før 26. juli, så reknar med at det er ei stund til det skjer noko her enda. :)

Jeg trudde å det lizm ikke var så vanlig at fødselen starter med vannet som går, men ser jo mer ut som regelen enn unntaket i juli gruppa... Og det har skjedd med meg i natt og så regelen holder seg[emoji54][emoji54][emoji23]

Back
Topp