Baktriell vaginose og antibiotika

Navaje

Forelsket i forumet
Har fått antibiotika mot bv, men gikk da på melkesyretabeletter og det forsvant. (tror jeg) og sparte antibiotikaen om det skulle komme tilbake. Nå har det kommet tilbake etter begge mensturasjonene og jeg må nok bare begynne. Er det noen som har erfaring med at det ble enklere å bli gravid? Og når etter antibiotikaen ble dere gravide?

Har ingen erfaring, men bare lurer på hvilke symptomer du har? Og er det antibiotika i stikkpille?
Gyn nevnte at jeg kanskje skulle få antibiotika i stikkpille (vaginal) pga sviende følelse på livmortappen hvis det ikke gikk over etter uttak av spiral. Har blitt bedre, men ikke forsvunnet. Så vurderer å ringe å ta den antibiotikakuren...

Jeg gikk på antibiotikakur for dette rett før jeg ble gravid! Det var vel en 3 dagers kur eller noe, hadde EL på dag nr 3, og da satt spiren :) var i PP2, så kan være det hadde gått uansett men har veldig trua på at antibiotika hjalp, hadde slitt lenge med bakteriell vaginose uten å orke å ta det med legen, og melkesyretabletter hjalp bare akkurat når jeg gikk på de hos meg!

Hvis du skal ta antibiotika ville jeg tatt probiotika for å bygge opp igjen bakteriefloraen i kroppen. Dette tror jeg er hensiktsmessig for et evt foster også, uten at jeg har noe stødig dokumentasjon for det:)

Har ingen erfaring, men bare lurer på hvilke symptomer du har? Og er det antibiotika i stikkpille?
Gyn nevnte at jeg kanskje skulle få antibiotika i stikkpille (vaginal) pga sviende følelse på livmortappen hvis det ikke gikk over etter uttak av spiral. Har blitt bedre, men ikke forsvunnet. Så vurderer å ringe å ta den antibiotikakuren...
Det lukter helt forferdelig etter mensen. Jeg er redd for at det er dårlig miljø i livmora og at det er derfor det tar tid å bli gravid. Jeg fikk flagyl stikkpiller, legen sa at det var den som ga minst bivirkninger :)

Jeg gikk på antibiotikakur for dette rett før jeg ble gravid! Det var vel en 3 dagers kur eller noe, hadde EL på dag nr 3, og da satt spiren :) var i PP2, så kan være det hadde gått uansett men har veldig trua på at antibiotika hjalp, hadde slitt lenge med bakteriell vaginose uten å orke å ta det med legen, og melkesyretabletter hjalp bare akkurat når jeg gikk på de hos meg!
Jeg har fått flagyl og den skal visst tas i en uke :) er du blitt helt bra den dag i dag?

Jeg har fått flagyl og den skal visst tas i en uke :) er du blitt helt bra den dag i dag?
Mulig det var en uke her og, var hvertfall slik at EL var midt i kuren, for jeg spurte om jeg skulle utsette den siden vi prøvde å få barn og man ikke skulle ha sex under kuren, men da sa hun det var bedre å begynne rett på og heller ha sex en gang eller to :)

Jeg er gravid i 7. Måned nå og har ikke merket noe til bakteriell vaginose siden kuren nei, men fikk sopp ganske kort tid etterpå, men det gikk over etter en kur med cannesten :)

Mulig det var en uke her og, var hvertfall slik at EL var midt i kuren, for jeg spurte om jeg skulle utsette den siden vi prøvde å få barn og man ikke skulle ha sex under kuren, men da sa hun det var bedre å begynne rett på og heller ha sex en gang eller to :)

Jeg er gravid i 7. Måned nå og har ikke merket noe til bakteriell vaginose siden kuren nei, men fikk sopp ganske kort tid etterpå, men det gikk over etter en kur med cannesten :)

Aah okei :D var det flagyl du fikk?

Jeg tok flagyl kur rundt den tiden jeg hadde eggløsning i slutten av februar. Er gravid i uke 17 nå! Vi brukte lang tid på å bli gravide. Eller jeg ble ofte gravid, men mistet. Skjedde meg i fjor også, tok flagyl kur og ble gravid. Den mistet jeg desverre i uke 9. Det kan selvfølgelig bare være tilfeldigheter. Lurer på om det har vært dårlig forhold i livmor som har forårsaket alle disse kjemiske og abortene..

Back
Topp