Bakteriell vagninose

Milloo

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Noen som har hatt dette under prøving? Jeg fikk det påvist i februar, men så gikk det over av seg selv. Nå er jeg ganske sikker på at jeg har det igjen. Skikkelig surt miljø der nede må jeg si :-p attpåtil så har jeg hatt mellomblødning nå i en uke. Jeg har hatt positive eggløsningstester, men jeg har likevel hatt skikkelig sur å ekkel utflod, ikke noe slim. Noe jeg tenker ikke er noe godt miljø for sædceller? :p jeg skal snart ha mensen å tenkte å prøve vivag når den er ferdig :-) men er det noen som har andre tips? Og har dere blitt gravid selv om ? :p

Noen som har hatt dette under prøving? Jeg fikk det påvist i februar, men så gikk det over av seg selv. Nå er jeg ganske sikker på at jeg har det igjen. Skikkelig surt miljø der nede må jeg si :p attpåtil så har jeg hatt mellomblødning nå i en uke. Jeg har hatt positive eggløsningstester, men jeg har likevel hatt skikkelig sur å ekkel utflod, ikke noe slim. Noe jeg tenker ikke er noe godt miljø for sædceller? :p jeg skal snart ha mensen å tenkte å prøve vivag når den er ferdig :) men er det noen som har andre tips? Og har dere blitt gravid selv om ? :p
Det anbefales vel antibiotika for å drepe bakterien. Hørt om flere som ikke ble gravid pga BV og som ble det med én gang dem hadde gått på antibiotika både mot BV og andre ting :)

Antibiotika er det eneste som funker 100%. Men du kan forebygge det neste gang dersom du drikker biola og bruker ActiGel/Multigyn eller lignende. :)
Sånne produkter er forresten sæddrepende, så ikke bruk dem i ditt fertile rom.

Hadde det da jeg prøvde før første svangerskap og andre, fikk behandling for det i starten av andre svangerskap. Brukte litt tid på å bli gravid første og andre gang (første gang lengre enn andre gang), men da jeg prøvde på yngstemann så ble jeg gravid på første forsøk. Kan være tilfeldig, eller så hadde BV faktisk endel å si på fertiliteten her ...

Noen som har hatt dette under prøving? Jeg fikk det påvist i februar, men så gikk det over av seg selv. Nå er jeg ganske sikker på at jeg har det igjen. Skikkelig surt miljø der nede må jeg si :p attpåtil så har jeg hatt mellomblødning nå i en uke. Jeg har hatt positive eggløsningstester, men jeg har likevel hatt skikkelig sur å ekkel utflod, ikke noe slim. Noe jeg tenker ikke er noe godt miljø for sædceller? :p jeg skal snart ha mensen å tenkte å prøve vivag når den er ferdig :) men er det noen som har andre tips? Og har dere blitt gravid selv om ? :p
Hei! Vil bare si at det kan være lurt at du får tatt en prøve hos legen først for å være sikker på at det er BV du har. For et år siden så hadde jeg lignende symptomer og legen min sa det var BV uten å teste meg og ga meg resept over telefon. Jeg ble ordentlig dårlig av medisinen siden jeg ikke hadde BV! Fikk mye vondt og hovnet opp noe innmari.. ekkel opplevelse :(

Hei! Vil bare si at det kan være lurt at du får tatt en prøve hos legen først for å være sikker på at det er BV du har. For et år siden så hadde jeg lignende symptomer og legen min sa det var BV uten å teste meg og ga meg resept over telefon. Jeg ble ordentlig dårlig av medisinen siden jeg ikke hadde BV! Fikk mye vondt og hovnet opp noe innmari.. ekkel opplevelse :(
Takk for svar ☺️ skal absolutt sjekke hos legen. Men no er det roet seg å blitt helt normalt der nede, så usikker :p

Husk bare å be om medisiner for mannen også hvis det er BV mange leger gjør ikke det automatisk, selv om det er fra mennene ubalansen som oftest kommer fra

Antibiotika er det eneste som funker 100%. Men du kan forebygge det neste gang dersom du drikker biola og bruker ActiGel/Multigyn eller lignende. :)
Sånne produkter er forresten sæddrepende, så ikke bruk dem i ditt fertile rom.
Jeg spørte gynekologen for noen uker siden om Multigyn er sæddrepende, og hun sa nei..?

Husk bare å be om medisiner for mannen også hvis det er BV mange leger gjør ikke det automatisk, selv om det er fra mennene ubalansen som oftest kommer fra
Men mannen skal jo ikke behandles for bakteriell vaginose? Er jo ikke mannen som forårsaker det. Er vel heller at ubalansen kan komme av hyppig sex, såpe med høy pH. At man vasker seg for ofte osv. står hvertfall tydelig at mannen ikke skal behandles på nett.

Back
Topp