bakteriell vaginose...

renros

Betatt av forumet
hei. noen som vet hvordan bakteriell vaginose(ubalanse i bakterieflora) kan påvirke foster? jeg tenkte det kanskje kan gi øyekatarr..?

fikk beskjed av legen idag om at jeg har det ( LUKTER VONDT av utfloden, men klør ikke).

han sa det var ganske viktig å bli kvitt før fødsel...men også på behandlingsmetoden(zidoval-gel) sier at det er mulighet for at foster påvirkes....men sier ingenting om hvordan..? noen som vet?

heisann...
tror ikke det påvirker fosteret....
fikk den mld i går at jeg hadde det...
eneste jeg fikk beskjed om er at det kan bli en litt for tidlig fødsel,men ut i fra det ikke noe farlig...

klem[:)]

Eeeeehm..... Klarer dere å beskrive hvordan det lukter? [&:] sliter selv med "ting og tang" der nede, kjøpte noe melkesyrebakterier, men de var jo søren så vanselige å få inn! [8D] må gå med truseinnlegg hele tiden, føler nesten at jeg lekker..... Må nok ta det opp med jordmor, for det kan jo visstnok være fostervann, og det er ikke helt bra...
[&o]

hvis du har sopp, så har du gulaktig og tykkere utflod...som visttnok kan lukte litt.

hvis du har BV som også er ubalanse i bakerieflora; så lukter det surt/råttent...VONDT/ ikke vanlig... men utfloden trenger ikke være så mye tykkere(kan være det).

Dessuten klør det ikke....ikke for meg ihvertfall - soppmidler tar ikke knekken på disse bakteriene så det er viktig å få reseptbelagte midler for å bli kvitt det ( kommer visst gjerne igjen og igjen om du ikke tar knekken på det - kan komme igjen uansett - de fleste kvinner har hatt det!)

ellers; jeg spiser MANGE melkesyrebakterier som du får kjøpt hos helsekost!!!! viktig å ligge litt unna sukker også!!!!

SPISER melkesyrebakterier???? Det må jeg prøve. Var så klatt som stikkpiller.... Har ingen kløe og ikke svie, er bare noe der nede... Av og til er det helt tyntflytende, slik at jeg bare blir våt i trusa, og det ikke viser noe på papiret... Andre ganger er det litt tykkere, litt mer gulaktig/hvitt. Nei må nok få sjekket dette.
Usj, for et tema egentlig...!!!! [8D] [:D]

en ting til;
jeg leita masse på internett igår og fant ut flg. om BV og graviditet;

jo tidligere i graviditeten du får det jo verre ( pga. abortfare/tidlig fødsel) + at de ikke bahandler det før etter 1.ste trimester ( sikkert pga fare for fosterpåvirkning).

dersom det ikke behandles/blir borte før fødsel er det fare for infeksjon ( for mor ) . iom. at det vrimler med bakterier som IKKE bør være der og er "lack off" bakerier som BURDE være der og ordne opp og holde det "rent/pent (rikig ph)"

så jeg er ikke sååå redd lenger - så lenge det bare går ut over meg....men hååper (tror) jeg blir kvitt det fort nå! før han kommer - ikke noe kult om jeg får en infeksjon som blir vanskelig å bli kvitt etterpå...er vel nok å stride med der nede etter en fødsel uansett....

Tror ikke det er vanlig sopp - har tatt et par canesten kurer, men det hjalp ikke mot dette i hvert fall. Har hatt så lite plager i svangerskapet, at NOE må vel jeg også få! [;)]

IKKE spis de du skal putte i skjeden!!!!!!!

du får boidolphilus/acidolphilus + + + + + som du får på helsekost

disse bakteriene finnes også i biola yoghurt osv.

samma for meg ; så og så smertefritt gjennom hele graviditeten, så får jeg dette heeelt på slutten - typisk ! vanskelig å sove godt nå og da...men det må vel alle gjennom!

og ja; jeg tror du har BV ! få deg en legetime, så slipper du å få en tidlig fødsel ( med etterfølgende infeksjon [;)] )

gå på svangerskap-forumet, der har en skrevet et kjempebra informerende svar på spm. mitt!! du bør lese det ![:)]

Hehehe ååååja! Kjøpte slike på apoteket, men de var direkte ubehagelige å stappe i! Sånn gelatin-greier, som da ble skikkelig klebrige og ekle før jeg fikk stappet dem inn. Ikke noe godt, nei!

Skal til jordmor 1,5 uke - tar det opp med henne da. Takk for svar! [:D]

Kjenner ikke helt igjen lukten som er beskrevet der. Syrlig, råtten fisk..... Min er mer ubestemmelig, men kanskje litt mer søtlig.... Ærk! [8D] det er derfor jeg er litt bekymret for om jeg lekker fostervann... Men så mye er det ikke, men skal sjekke det opp. Den andre utfloden, den som er tykkere og gulhvit, virker det ikke som det kommer noen lukt fra... Stakkar vi kvinnfolk - alt vi skal gjennom!!! [8D]

Back
Topp