Bakteriell vaginose...

Oktober2020baby

Forelsket i forumet
Hei, har hatt en del kløe og svie nedentil. Tenkt det var sopp og forsøkt med Canesten uten stort hell, dro til privat gynekolog som tok prøve og sendt denne. Svaret har ikke kommet tilbake. Hun tror det kan være bakterier der som kompliserer behandlingen av soppen. Jeg fikk skrevet ut en behandling som heter dekvalin, det er ikke ett antibiotika, men noe lignende. Jeg bare lurer på om noen andre har erfaring med dette? Jeg er redd for å ta noe som skal skade babyen. Ser at denne er ganske ny, og det står i felleskatalogen skal brukes hvis strengt nødvendig av gravide. Er bare litt rådvill. Skal jeg ta kuren? Er uke 17+4 etter UL.

Ville spurt gynekologen først om den er sikker å ta for gravide, og kanskje ringt og spurt legen også. Hvis det faktisk er nødvendig at du tar den så må du jo det. Burde kunne gå bra, da det står at den kan tas hvis det virkelig er nødvendig.

Lurt å høre med gynekolog og lege som hun over skriver. Tryggmammamedisin.no er også super for å høre om medisiner til bruk i svangerskap

Gynokologen jeg var hos i uke 9 sa at gravide helst bør unngå å bruke midler mot sopp etc. MEN dersom det ble veldig plagsomt med ekstrem kløe, svie osv kunne man behandle. Da helst med krem uten stikkpille. Jeg hadde soppinfeksjon da og valgte å ikke behandle den. Har gått over nå og er 16+5 idag.

Det er vel neppe farlig, men vi bør vel som hovedregel unngå unødvendig medisinbruk! Soppinfeksjoner er vi ekstra utsatt for og det er ikke farlig :angelic: bakteriell vaginose er en annen sak

Jeg stoler på gynekologen og at hun vet hva hun gjør, men jeg lurte på om noen har brukt dekvalin? Det er lite informasjon om dekvalin og det er litt mye akkurat nå med behandling for både det ene og det andre. Sendt også forespørsel til tryggmammamedisin.no. Man vil jo helst unngå alle medisiner når man er gravid, men jeg vet at bakteriell vaginose må behandles og da helst så tidlig som mulig, men noen sier ikke før uke 12 :hungover:. Bare ikke hørt om dekvalin og tenkte om andre har fått denne behandling og det har gått greit?

Følger denne, har heller ikke erfaring med produktet, men canesten har ikke hjulpet her heller. Brukt det i mange uker nå, og både lege og gynekolog sier jeg bare skal fortsette med det. (har sendt inn prøve så vet det er candida)

Sjekk evt relis.no, ikke bruk felleskatalogen. Det står info fra legemiddelprodusenten, og de tar ofte forhåndsregler og helgarderer seg.

Tryggmammamedisin henter sin opplysning fra relis.no som er drevet av farmakologer osv

Hei, har hatt en del kløe og svie nedentil. Tenkt det var sopp og forsøkt med Canesten uten stort hell, dro til privat gynekolog som tok prøve og sendt denne. Svaret har ikke kommet tilbake. Hun tror det kan være bakterier der som kompliserer behandlingen av soppen. Jeg fikk skrevet ut en behandling som heter dekvalin, det er ikke ett antibiotika, men noe lignende. Jeg bare lurer på om noen andre har erfaring med dette? Jeg er redd for å ta noe som skal skade babyen. Ser at denne er ganske ny, og det står i felleskatalogen skal brukes hvis strengt nødvendig av gravide. Er bare litt rådvill. Skal jeg ta kuren? Er uke 17+4 etter UL.
Jeg fikk stikkpiller av gynekologen. Leste på pakka at man ikke skulle ta det da og da... så jeg droppet det og fortalte jeg car redd (2 sa tidligere) så hun skal skrive ut en ny resept til meg nestegang rundt uke 20.

Back
Topp