Bakteriell vaginose, bekymret..

Linsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei,

Hadde endelig begynt å senke skuldrene litt etter ultralyd fredag (hadde noen små blødninger + brun utflod). Men lykken varte ikke så lenge. Fikk brev fra legen i dag om at jeg har bakteriell vaginose.. hun har gitt meg resept på noen stikkpiller (dalacin) som jeg skal ta 3 kvelder. Søkte litt på nettet, der står det for det første at man IKKE skal ta disse pillene i 1.trimester... :-0 det fikk jeg ingen informasjon om. For det andre står det at BV dobler risikoen for senabort og prematur fødsel..:( Ingen hyggelige nyheter.. Et sted sto det også at jo tidligere man får BV jo større sjanse er det for abort eller prematur fødsel..

Hadde vært annerledes om dette kom alene, men jeg har i tillegg konisert for ca 6 mnd siden...og pga. dette er jeg allerede i risikogruppen for senabort og prematur fødsel. Så nå er det to faktorer som gjør at jeg kan risikere dette.. Vært skikkelig deppa i dag og føler at nå går alt til h....... Kan jo ikke føle meg "trygg" etter 12 uker jeg... må gå å være urolig i 9 mnd? Uff... beklager mye syt fra meg, bare toppet seg litt nå. Noen andre som har opplevd å ha BV i svangerskap?? Har det gått bra? Regner ikke med det er så mange som både har konisert + har en BV?

Skal til legen på onsdag så får hørt litt da, og jeg regner med at jeg får litt mer oppfølging nå..

Hilsen bekymret..

Hei! Jeg tror jeg gikk på 4 Flagyl-kurer igjennom svangerskapet med guttungen, grunnet bakteriell vaginose.. jeg hadde Gardnerella hver gang :) det KAN gi senabort og komplikasjoner, men jeg vil tro de sjansene er veldig små. Samt legen din vet sikkert at du er i første trimestet, og vil nok ikke skrive ut disse hvis hun hadde trodd det var farlig for deg å gå på dem..
Bakteriell vaginose er jo rett og slett en overflora av bakterier vi har i underlivet:)

Hei! Jeg tror jeg gikk på 4 Flagyl-kurer igjennom svangerskapet med guttungen, grunnet bakteriell vaginose.. jeg hadde Gardnerella hver gang :) det KAN gi senabort og komplikasjoner, men jeg vil tro de sjansene er veldig små. Samt legen din vet sikkert at du er i første trimestet, og vil nok ikke skrive ut disse hvis hun hadde trodd det var farlig for deg å gå på dem..
Bakteriell vaginose er jo rett og slett en overflora av bakterier vi har i underlivet:)

Takk for svar! Det er beroligende å høre at noen har hatt det samme og at det har gått bra :) kan man gå på flagyl når man er gravid? Krysser alt jeg har og håper jeg blir beroliget på onsdag hos legen :)

Takk for svar! Det er beroligende å høre at noen har hatt det samme og at det har gått bra :) kan man gå på flagyl når man er gravid? Krysser alt jeg har og håper jeg blir beroliget på onsdag hos legen :)
Jaa, jeg vil anta det siden jeg gikk på det alle gangene :-P husker at jeg lo like godt hver gang de på apoteket da "ja, åsså kan du ikke drikke alkohol når du tar disse, da bli du kjempedårlig!".. jeg kikka ned på magen min og sa "deeet går nok rimelig greit du!" :-D

Jeg har ikke fått mot det, men har fått medisiner med steroider som er fy fy i svangerskapet, ikke skjedd noe til nå, og tviler på at det skjer :D de skriver slik fordi de må informere om risiko, men det skal MYE til. Senabort kan skje uten noe spesiell årsak heller :p det er verre for babyen at du er stresset, enn at du tar de pillene. Det er jeg 100% sikker på! :) bare slapp av og bli frisk <3

Back
Topp