Bakteriell infeksjon :/ *litt langt*

Sprettmusa

Glad i forumet
Natt til lørdag fikk Madelen feber (igjen) - hun er nettopp begynt i bhg.
Hun gikk raskt opp til 40-tallet, og de gangene hun fikk 250mg Paracet stikkpille, gikk hun bare ned til 39,3..

Dro til legen i går - han lyttet med stetoskopet over lungene (mens hun hylbælja, for hun var så redd han)[8D]
Så sjekket han ørene og halsen.
Jeg spurte om ørebetennelse kunne være smittsomt siden søskenbarnet hennes (som er 5 mnd yngre) hadde fått påvist en lett ørebetennelse bare dager før vår legetime.
Da sa han at ørebetennelse var så og si ikke smittsomt, ettersom bakteriene må "klatre" seg oppover munn/nese kanalen og opp mot ørekanalen(e) for å forårsake det.
I tillegg sa han at ved ørebetennelse, lå man som regel mellom 38-39 i temp, ikke oppi 40..så da lærte jeg jo noe nytt.. :)

Etterpå ble det målt en CRP på 120[&o]
Han mistenkte noe med urinveiene.
Fikk beskjed om å komme tilbake i dag med en urinprøve, og hvis den var positiv, skulle han henvise oss til sykehuset for å få tatt en ultralyd av urinveiene hennes. Men før vi dro, fikk hun en antibiotikakur som hun skal ta i ca.10 dager.

Idag da jeg dro innom med denne urinprøven, spurte jeg damene på blodprøvelaben om de kunne måle en ny CRP bare for å sjekke om den var gått noe nedover (-og det var greit).

Urinprøvesvaret: 2+ i blod
Ny CRP: *77

Så hun var gått litt ned i CRP og virker i bedre form..men er fortsatt veeeldig mammadalt.

Damene på laben ringte til legen og informerte om svarene fra prøvene, og da sa han at siden formen var blitt litt bedre og CRP'en var gått litt ned, skulle vi heller vente til mandag og se an resultatet (selv om hun hadde 2+ i blod) før en eventuell ultralyd av urinveiene hennes..

Huff, jeg håper sånn at antibiotikaen tar knekken på de stygge bakteriene[:@]
Virker heldigvis ikke som hun har noe smerter.

Tusen takk for at du orket å lese![:)]

God bedring!. ikke kjekt når de små er syke. Er så vanskelig når de ikke kan si hvor det er vondt!

.

Næmmen!! Stakkars lille [&o]

Hater når de små er syke. De kan jo ikke forklare så godt hvor de har vondt!![:(]

Veldig bra at CRP har gått ned.
Om den viste 77 i dag, speiler det hva hun hadde i går, om du skjønner.
Så føler hun seg kvikkere i dag, vil crp være enda lavere enn 77 i morgen.

Håper antibiotikaen tar drepen på bakteriene!!

Goooood bedring til lillemor <3

Stakkars lita,håper hun er på bedringens vei nå.

klem

ORIGINAL: Olive76

God bedring!. ikke kjekt når de små er syke. Er så vanskelig når de ikke kan si hvor det er vondt!

Tusen takk alle sammen[:)]
Jeg skulle jo egentlig på Døgnvill i morgen å blant annet få med meg Madcon, Dr.Alban og A-ha.. hadde jo ordnet barnevakt og alt..men når snuppa bare vil trøstes av mamman sin, så skal hun få det.
Vet jo selv hvor godt det var å ha mamma der når jeg selv var syk[:)]

Hun virker bare i bedre og bedre form, matlysten er heldigvis kommet tilbake..men har fortsatt feber innimellom.

Back
Topp