bakt potet..

Er det ikke bare å legge en stor potet i aliminumsfolie og la den stå i ovnen i 30 min ca? Husker ikke helt jeg. Når den er ferdig i ovnen snitte litt på toppen og fylle med det du ønsker... [:D]

Lenge siden jeg lagde det nå. Fikk lyst på det nå ja... Nam nam...

ORIGINAL: caroaj

Er det ikke bare å legge en stor potet i aliminumsfolie og la den stå i ovnen i 30 min ca? Husker ikke helt jeg. Når den er ferdig i ovnen snitte litt på toppen og fylle med det du ønsker... [:D]

Lenge siden jeg lagde det nå. Fikk lyst på det nå ja... Nam nam...

jo.. men altså...
Jeg trenger "bakt potet for dummies" versjonen....[8D]

Jeg pleier å putte de i microen jeg...

15 - 20 min på middels varme... Snur de etter halve tiden.
Tiden kommer jo selvfølgelig an på hvor mange poteter og hvor store de er...

Stor potet med folie i ovnen i minimum en time.[:)]

ORIGINAL: Beijbi

Jeg pleier å putte de i microen jeg...

15 - 20 min på middels varme... Snur de etter halve tiden.

Hm... Lettvint da. [:)] Tror jeg må i butikken å handle inn til det nå.

ORIGINAL: ~Aravis~™

Du tar et stk stor potet (eller kjøper sånne store poteter som er ferdig innpakka i folie) og pakker dem inn i aluminiumsfolie. sett inn i ovnen på ca 200 grader i 1-2 timer. (spørs på tykkelsen, du kjenner at de er myke når de er ferdige) Tas ut, lag snitt i folien og fyll med smør/kryddersmør/rømme og diverse annet snaskens etter behov. [:D]

Det er så lenge ja... Stemmer det. Løpe i butikken å sette på med en gang.... [:D]

Skal ha bakt potet nå vi! Kjøp Store poteter! Sett ovnen på 225 grader og la potetene stå i 1-1 1/2 time. Tilbehør er fritt valg. Vi bruker kryddersmør, maiskorn, oppskåret skinke, revet ost og rømme! Bare skjær ett kryss i poteta og klem, da vil den åpne seg og du kan fylle i tilbehøret!

Back
Topp