Bakt potet

Selveste Kråka

Elsker forumet
Hvordan tilbereder dere dem?  Koker dere de litt først?
Snitter de før de går i ovnen?
Hvor lenge steker dere de, og på hvor sterk varme?

Ja, vi skal lage bakt potet ikveld, og jeg har aldri laget det før, bare fått det servert.... [:-]

Tilbehøret blir stekt bacon, løk, hvitløk, mais, rømme og kryddersmør... Og hvitløksbaguetter. [;)]

Det er bakt potet, så skal IKKE kokes[8D]

Pakk inni aluminiumsfolie og bak i ovnen til de er ferdige. Stikk en kniv inn i en og sjekk, kan ta tid, men kommer an på str. Beregn en time minst, gjerne 2 om de er store[;)]

jeg pakker de inn i folie og slenger de i ovnen!
ca 240 grader i 1 til 2 timer

Du legger et tykt la med havsalt i en ildfast form (eller langpanne om du skal lage mange), legger poteter oppå det (uten folie selvsagt) og inn i ovnen på 200 grader i ca 1 time.

Poteter bakes ikke i folie, da blir de bare kokt.

Jeg prikker poteten på begge sider. Legger godt med salt i formen og legger potet på toppen uten folie. Da blir skallet deilig og sprøtt og den blir ordentlig bakt istedenfor kokt.

Den står vel i ovnen i rundt to timer tror jeg, avhengig av størrelsen.

kjøper dem med aluminiumsfolie på butikken. da er de i den størrelsen jeg vil ha også
slenger dem i ovnen på 200 grader i ca en time.. av og til mer og av og til mindre.
tar dem ut og lar dem stå i 10 min, så snitter jeg dem i kryss og klemmer så de "deler" seg.

ORIGINAL: Labambie

Du legger et tykt la med havsalt i en ildfast form (eller langpanne om du skal lage mange), legger poteter oppå det (uten folie selvsagt) og inn i ovnen på 200 grader i ca 1 time.

I LOVE YOU!!!!!!

du må være den eneste jeg vet om som gjør det på samme måten som meg.

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

I LOVE YOU!!!!!!

Hørtes godt ut, men jeg har jo ikke havsalt da..... Grrrrrrrrrr!!

Takk for tips alle sammen, går å setter på ovnen,jeg... skjønner det tar tid... [;)]

I LOVE YOU!!!!!!

vi gjør også det på denne måten, nam nam (lager et kryss i de før jeg setter dem inn)

ORIGINAL: Turkisdilla

I LOVE YOU!!!!!!

vi gjør også det på denne måten, nam nam (lager et kryss i de før jeg setter dem inn)

Bruker denne måten jeg også[:)] Er jo det som skiller bakt potet fra andre poteter [8D]

ORIGINAL: Maanda

Det er bakt potet, så skal IKKE kokes[8D]

Pakk inni aluminiumsfolie og bak i ovnen til de er ferdige. Stikk en kniv inn i en og sjekk, kan ta tid, men kommer an på str. Beregn en time minst, gjerne 2 om de er store[;)]

Det er nettopp det du gjør når du pakker de inn i folie da [8D]

Vi gjør også som Labambie skrev [:D]

Back
Topp