Bakt potet?

Tweak

Forumet er livet
Når jeg skal lage bakt potet i ovnen, hvordan gjør jeg det da?

Hvilken temperatur? Hvor lenge? Og den alufolien de kommer i, den skal av, ikke sant? [8|]

jeg har den på 250 grader i ca 80 min[:D]

ORIGINAL: marthew

Jeg bruker å sette ovnen på litt under 200 grader.. Tid avhenger av hvor stor potetene er, men du må regne med 60 min + .. Folien skal ikke av :)

Men jeg prøvde å bake poteter en gang, 200 grader og de sto i over en time og det var såvidt ferdig et lag på ca 1 cm yttetrst. Hva gjorde jeg feil den gangen da? Folien var da på...

Jeg holder alltid på å sulte ihjel når jeg skal ha bakt potet så jeg tar av folien, stikker masse hull med en gaffel og inn i mikroen i ca 7 min, snur dem og tar 7 nye min[;)][;)]  Tar gjerne da tre og tre poteter på en gang.....

Funker fint som rakkern[:D][:D][:D]

er også godt å ha ei potet uten folie, på en haug salt og inn i ovnen. lurt å begynne tidlig når en skal ha bakt potet, og stkke en kniv igjennom etter en time, så kjenner du om de er ferdig, for de største trenger oftes mer enn det.. kanskje 1.5 time..

hvis du har flere poteter må du nok regne mye mer enn 1 time!
Her også bruker jeg microen når jeg har det travelt (uten folie selvsagt...)! -en kokk på tv sa de ble akkurat like der som i ovn. og tar jo bare en brøkdel av tiden da
- nå fikk jeg veldig lyst på bakt potet!! fins ikke en matbit i huset her idag- så sendte akkurat samboern for å kjøpe junkfood...

Back
Topp