Bakt potet,step by step.

x1x*Ammeliten*

Gift med forumet
Noen med noen gode oppskrifter?

Må være guttpåsnart2-vennlig.Gjerne også tips om hva vi kan ha til.

kjøp de bakepotetene på butikken som er pakket inn i alufolie.

-ta av folien
-legg de i en ildfast form med havsalt i bunn
-stek de på 200-225 grader i 90-120min
-stikk en kniv i de å sjekk om de er ferdig
-ta de ut av ovnen og pakk de inn i folie
-skjær et dypt kutt i de

Forslag til ting å ha oppi:
-mais
-rømme
-gresk dressing(sånne små grønne poser med pulver,blandes med rømme)
-bolognaise
-revet ost
-smør
-salt

Og lag en god salat ved siden av....

ORIGINAL: *LiLLa*

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

kjøp de bakepotetene på butikken som er pakket inn i alufolie.

-ta av folien
-legg de i en ildfast form med havsalt i bunn
-stek de på 200-225 grader i 90-120min
-stikk en kniv i de å sjekk om de er ferdig
-ta de ut av ovnen og pakk de inn i folie
-skjær et dypt kutt i de

Forslag til ting å ha oppi:
-mais
-rømme
-gresk dressing(sånne små grønne poser med pulver,blandes med rømme)
-bolognaise
-revet ost
-smør
-salt

Og lag en god salat ved siden av....
pleier å steke de med folien PÅ, jeg...trodde det var hele vitsen...[8|]

men det hørtse svinaktig godt ut[8D]

Alle tror de skal det,siden de har foile på i butikken,men da blir de kokt og ikke stekt/bakt.
skallet blir kjempesprøtt og ikke seigt og klissete.
hvis du skjønner.
foilen er til å holde varmen etterpå.

Vi bruker bare å tilbehøret ved siden av den bakte poteten. Baker poteten i ca 1t og 15 min på varmluft 225 grader (har og alltid bakt med folie på, men skal ta den av neste gang[:)])

Så steker jeg bacon, skjærer picnic skinke i biter, agurk, paprika og mais. Har alt i små "hauer" rundt poteten på fatet, så har vi rømme til, og hvitløksmør oppi poteten.. namnam..

ORIGINAL: frøkenharepus

Vi bruker bare å tilbehøret ved siden av den bakte poteten. Baker poteten i ca 1t og 15 min på varmluft 225 grader (har og alltid bakt med folie på, men skal ta den av neste gang[:)])

Så steker jeg bacon, skjærer picnic skinke i biter, agurk, paprika og mais. Har alt i små "hauer" rundt poteten på fatet, så har vi rømme til, og hvitløksmør oppi poteten.. namnam..

ja bacon glemte jeg....
på jobb har vi baconrømme. sprøstekt bacon i ganske små terninger,så blander vi det med rømme når baconet er kaldt.

Funker supert å ta poteten i microen i ca 10 min også, hvis man er av den utålmodige (og miljøbevisste) typen.[;)]

ORIGINAL: fairy

Funker supert å ta poteten i microen i ca 10 min også, hvis man er av den utålmodige (og miljøbevisste) typen.[;)]

Det er FYFY.... Smaker ikke det samme som i ovnen....
Anbefaler IKKE.
Dette gjør vi på jobb hvis det er helt krise og jeg er flau over å servere det.....

Anbefaler IKKE.
Dette gjør vi på jobb hvis det er helt krise og jeg er flau over å servere det.....

Ok..
Nå er det ikke restaurantstandard på maten her hjemme, og JEG syns det smaker godt.[;)]

Anbefaler IKKE.

Ok..
Nå er det ikke restaurantstandard på maten her hjemme, og JEG syns det smaker godt.[;)]

jeg jobber ikke på restaurant,men på en vanlig kafe med vanlig mat....

oi!Det visste jeg ikke.*Huske nestegang*

Back
Topp