Bakt og stått på?

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Er det mannen av dere som har fryseren full av mat og kaker?

Vi får jo ikke barselbesøk, så er ikke nødvendig å bake kaker og boller.
Vi har også en veldig liten fryser og nesten ikke noe plass.

Hvis jeg orker så tenkte jeg å bake en runde med pizzasnurrer, det synes jeg alltid er deilig å ha i fryseren.

Vi har matbutikk rett rundt hjørnet, så sånn sett trenger vi ikke å lage opp så mye.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ingenting å by på, men nå er jeg så frekk at jeg tenker at det ikke er jeg som skal stelle istand masse greier når jeg nettopp har født. Folk skal jo da varte meg opp og kan gjerne ta med både mat og kaker ;-) Hehe.. Bor 1minutt unna en matbutikk og ikke er det veldig langt til bakern heller. Så om det er noen som blir sure for dårlig oppvartning, så får de sykle seg en tur til butikken. Har kaffe i skapet og vann i springen ;-)

Jeg er en person som alltid har med meg noe når jeg drar til andre. Elsker å bake og ordne, men har dessverre ikke kropp til det nå. Så regner med de forstår det ;-)

Jeg har heller ikke stor fryser så får ikke fylt opp den noe særlig.. Laget pizzasnurrer å frøys ned så jeg enkelt kunne ta opp å tine i barseltida når jeg er alene hjemme med den lille.. Meen disse ble spist opp for leeeenge siden! :p
Har ikke giddet å lage nye heller.. Har noe kjeks som kan tas frem om det kommer besøk som har lyst på noe..

Jeg fikk en bake-boller-periode, så har diverse hvetebakst i fryseren, og mannen har laget en langpannesjokoladekake, men ut over det er det ikke så mye som er gjort. Nå skal det sies at mannen har bursdag om ikke så lenge også, så det er greit å ha noe klart til den feiringen også, og slippe å styre for mye med det når pjokken kommer.

Jeg hadde planer (denne gangen også), men all bakst har en tendens til å bli spist opp her hjemme før det i det hele tatt rekker fram til frysa. Vi er litt for glad i kaker og slikt ;) Men har planer om å lage litt ekstra middag fremover, slik at vi kan fryse ned noe av dèt i alle fall!

Jeg tenkte å begynne å bake nå, i mangel på noe bedre å drive med, starter med pizzasnurrer, så blir det sikkert noe søtsaker og ;) lurer også på å lage opp kjøttkaker og medisterkaker, så vi har enkle middager tilgjengelig :)

jeg har kun bakt brød pga allergi i huset, da kan jeg være på sykehuset med god samvittighet ei stund. Og så er det en del middager i frysen slik at mannen kan lage middag fort ferdig når alle 3 er skrubbsulten etter jobb/skole/bhg.

Får handle inn kjeks til skuffa, det får holde. Og så har vi alltid masse frukt :-)

Liker ikke å bake, så baker bare hvis jeg må :P folk får klare seg med kaffe :P

Har bakt masse, men det er kun med tanke på oss og ikke evt besøk. Her i huset er det hjembakst som gjelder, så har fylt opp fryseren med hjemmebakt brød, rundstykker, boller, polarbrød og pizzasnurrer, pluss et par bokser med hjemmelagde knekkebrød. Dette er for å slippe å stå å bake rett etter ungen er født, og for å slippe kjøpebrød. Pizzasnurrene er vel mest for å ha "ferdigmat" lett tilgjengelig på en ukreativ dag.

Knekkebrød, det var en god idé.

Ser ikke ut som jeg gidder noe i dag, har tatt frem symaskina :P

Sent from my iPad using BV Forum

Kriiise! Begynner å gå tom for brød. Burde bakt mer, men fryseren er stappa (har bare sånn liten i kombikjøleskap). Vi har nemlig også hamstra på frossengrønnsaker slik at vi kan lage wok, suppe, gryter og lapskaus i full fart :/

Sniker.. ;)
Dere som har laget middager.. Hva har dere lagd?

Middager jeg har klar i fryseren: lapskaus, andre gryteretter, spaghettisaus, kjøttkaker med saus, fiskekaker

God idé med pizzasnurrer. Hvis jeg er i form har jeg også lyst til å fylle frysen med middager og rundstykker. Boller og kaker til besøk blir siste prioritet, bare hvis jeg har lyst en dag. Har en stor fryser så kan fylle opp mye, men har bare en uke igjen til ks så det blir begrenset hva jeg rekker. Også tipper jeg nærmeste familie har lyst til å dukke opp med litt middag til oss.

Har horn med kremost og skinke i, bacalao, to typer kanelboller, boller, skoleboller og lefser. Har ikke bakt alt selv da, skolebollene f.eks er rester etter babyshoweren, og lefsene har vi fra jul. Greit å ha litt i fryseren :) Og så har vi masse torsk, viltkjøtt, kylling, karbonadedeig og diverse så vi stort sett har middagsmuligheter uten å måtte dra på butikken.

Har horn med kremost og skinke i, bacalao, to typer kanelboller, boller, skoleboller og lefser. Har ikke bakt alt selv da, skolebollene f.eks er rester etter babyshoweren, og lefsene har vi fra jul. Greit å ha litt i fryseren :) Og så har vi masse torsk, viltkjøtt, kylling, karbonadedeig og diverse så vi stort sett har middagsmuligheter uten å måtte dra på butikken.
Har du en god oppskrift på horn med kremost og skinke? Det hørtes godt ut! :)

Har du en god oppskrift på horn med kremost og skinke? Det hørtes godt ut! :)

Grove horn (16 stk):

50 g gjær
3,5 dl skummet melk
3 ss smeltet smør
1 ts salt
2 ss sukker
250 g grov sammalt hvete
250 g hvetemel

Heves 30-45 min, del deigen i to og kjevle ut runde leiver som deles i 8 "pizzastykker". Legg på kremost og skinke (jeg pleier å bruke den med krydder fra Tine og bogskinke i strimler), rull sammen til horn. Etterhev 10-15 min, stek på 225 grader i ca 15 min.

Jeg har også pleid å bruke samme oppskrift til å lage pizzasnurrer.

Back
Topp