Bakovervendt vs forovervendt...

Divinity

Gift med forumet
Er et hett tema hos oss om dagene...
Vi vet at det beste for jenta er å sitte bakovervendt så lenge som mulig. Men, hun har lett for å få vondt i bena. Og på lengre bilturer stivner hun helt og halter en stund etter hun har kommet utav setet sitt.

vi har en liten stv og har ikke plass til et større sete enn det hun har, og hun er en ganske stor 2åring. Er usikker på hvor høy hun er, men hun bruker 104 i klær og er ca 15kg.

Dere som har snudd barna deres, hvor gamle/store var de? Hva var årsaken til at dere snudde dem?

gutten snudde jeg når han var 11mnd pga at han spydde ned helle bilen bare vi skulle til naboen
jentungen snudde vi i fjord

jeg byttet fra bakovervendt til 3punktsele rett før hun fylte 3år.. av den grunn at jeg ikke fikk satt henne fast lenger. med vinterdress fikk jeg ikke knept igjen selen..
hun er 103cm og 16,8kg

Kan du ikke bare snu henne da? *problem løst*

Prøv å vise henne hvordan hun kan variere sittestillingen. Indianerstilling/lotusstilling fungerer veldig bra for mange barn med lange bein. [:)]

ORIGINAL: Lizzy_

Kan du ikke bare snu henne da? *problem løst*

Ja, vi vurderer som sagt veldig sterkt på å snu henne. Men, vi har jo i bakhodet at hun sitter jo tryggest bakovervendt, og foreløbig går det greit på små turer. Er bare på lange turer problemet viser seg. Så regner med vi snur henne på neste lange biltur, og da spørs det om hun godtar å sitte bakovervendt på småturene fremover. [;)]

Uansett greit å høre hva som er "normal" snuperiode for andre barn.

Her er det uaktuelt å snu knerten før om lenge, han er 2,5 nå.
Hadde prøvd tipset til Sicily og flere med før jeg snudde[;)]

Er 8 unger i barselgruppa mi. Kun to, kanskje tre av di som ennå sitter bakovervendt... [8|]
disse er ennå ikke 2,5år.

ORIGINAL: ToSmåSkjønnheter

Er 8 unger i barselgruppa mi. Kun to, kanskje tre av di som ennå sitter bakovervendt... [8|]
disse er ennå ikke 2,5år.

Horribelt, rett og slett..

Snuppa vår snudde vi i september.  Da var hun 4 år og 10 mnd. Så hun satt lenge bakovervendt.

Men hun er liten av str...  bruker 104 (har begynt å bruke noe 110), og har akuratt blitt 15 kilo..

Ikke noe særlig at jenta di blir stiv i bena på lengre turer.. Hvor ofte tar dere pause?  
Prøv forskjellige stillinger. 

Jeg (som satt i passasjer-sete foran snuppa), satt med knea i dash-bordet det siste halvåret, men det gikk greit. Det viktigste var at hun bak meg satt bakovervendt!
Innimellom satt jeg meg bak sammen med henne og. :)

Er det noe galt med henne, da?
Trodde ikke små barn stivnet sånn[8|]

Gutten min på 3 år og 9 mnd sitter fortsatt bakovervendt.
Han er 22 kg og iallefall 107 cm lang (bruker 110 i klær)
Har aldri hørt ham klage - heller ikke på lange turer. Han er myk og fin i kroppen, så ikke noe problem å sitte med bøyde bein.

HAn er straks 3 og har sittet forovervendt en stund..husker ikke når vi begynte med det..

Snu henne da isteden for å presse henne til å sitte bakovervendt:)

her er min eldste rundt samme str, å har stor plass bak, hun kan godt sette beina ned i mellom men fåretrekke å ha beina i kors

tar dere av henne skoen når ho sett i bilstolen? kn ofte være de som e grunnen t at ho stivne eller møste litt blodsirkulasjon i beina

personli ville æ ikkje ha snudd ennu

mi vil iallefall sitte bakover i 1år til (ho e 3år og 8mnd nå)

Snudde eldstemann da han var 2 år . Pga smerter i beina. Han klaga hver eneste biltur og grein i smerte. Så da snudde vi han.

ORIGINAL: AB

Snudde eldstemann da han var 2 år . Pga smerter i beina. Han klaga hver eneste biltur og grein i smerte. Så da snudde vi han.

Forstår godt at dere snudde han da ja... Stakkars :(

Her gråter hun ikke, men sier etter 30 min at hun har vondt i kneet. Hun får samme smerten om hun sitter på skuldrene i mer enn 15 min.

Oline V2: Nei, er ikke noe galt med henne. Men, barn har et fysiologisk behov for å stadig skifte stilling. Og det er faktisk vondt for de fleste barn å sitte lenge i ro. Mengden på smerten varierer. Og slik hun sitter nå er det ikke så mange bevegelsesmuligheter for beina siden setet og bilen er såpass liten... Derfor har vi vurdert å snu henne for da kan hun strekke ut innimellom.

nemi.marselia: Har ikke prøvd å ta av henne skoene nei, vi får prøve det først :) Blir jo litt lettere for henne å variere stillinger også da skulle en tro.

ORIGINAL: Divinity

ORIGINAL: AB

Forstår godt at dere snudde han da ja... Stakkars :(

Her gråter hun ikke, men sier etter 30 min at hun har vondt i kneet. Hun får samme smerten om hun sitter på skuldrene i mer enn 15 min.

Oline V2: Nei, er ikke noe galt med henne. Men, barn har et fysiologisk behov for å stadig skifte stilling. Og det er faktisk vondt for de fleste barn å sitte lenge i ro. Mengden på smerten varierer. Og slik hun sitter nå er det ikke så mange bevegelsesmuligheter for beina siden setet og bilen er såpass liten... Derfor har vi vurdert å snu henne for da kan hun strekke ut innimellom.

nemi.marselia: Har ikke prøvd å ta av henne skoene nei, vi får prøve det først :) Blir jo litt lettere for henne å variere stillinger også da skulle en tro.

d e jo værdt ett forsøk, sko kan lett jøre d ubehageli, enten at di e i veien, ho bøye foten sånn at en del a sirkualsjonen bi kutta som ijænn kan føles som krampe

Back
Topp