Bakovervendt til 25 kg - hvilket har dere?

tiia85

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Vi har et Besafe izi combi x3 (Eller noe lignende, husker ikke helt konkret, det går iallefall til 18 kg) som han på 2,5 er rett under vektgrensa på nå.
Vil ha han bakover en stund til, men hvilket sete velger man? Trenger et sete med og et uten isofix.
:-) det med skal i en trangere bil, mens det uten skal i en bil med masse plass.
Setter pris på alle tips! :-)

Har tre:

Britax Multi Tech
Britax MaxWay
Britax Two Way Elite.
Alle bakovervendt til 25 kg, ingen med isofix da.

Så vidt jeg vet går isofix-seter som er bakovervendt bare opp til 18 kilo, om du skal ha bakovervendt frem til 25 kilo må du bruke bilens setebelter. Det er det vi har - besafe izi plus er bakovervendt og går opp til 25 kilo, festes med setebeltene.

Maxi cosi milo mener jeg den heter. Har den i bil nr 2

Vi har besafe izi pluss og hos besteforeldrene har han britax maxway :)
Supre seter begge to, som går til 25kg :)

Har ikke selv, men eneste med izofix som jeg har kommet over er Concord Reverso. Kan brukes til barnet veier 23 kg.
Tror ikke det er noen andre, pga totalvekten på izofix-festene har en max vekt. Derfor går disse stort sett bare til 18 kg.

Besafe izi plus.

Blir å kjøpe britax max way eller axkid minikid når lillebror skal over i besafen.

Hadde britax twe, og var veldig fornøyd, mitt laaange barn satt bakover til hun var 4,5 år :)

Vi hadde maxway til begge de to eldste til de fikk beltestol
Hhv 6 og 5,5 år gamle.

Takk for mange tips - da har jeg litt å starte med :-)

Takk for mange tips - da har jeg litt å starte med :-)
Se på maxway, den varer lenge til lange barn :) og er enkel å montere og tar mindre plass enn feks izi plus.

Se på maxway, den varer lenge til lange barn :) og er enkel å montere og tar mindre plass enn feks izi plus.

Ut fra det jeg ser på nett tror jeg det må bli en sånn, som du vet er det ikke noen liten gutt jeg har :-)
Må bare få prøvd den i bilen(e) :)

Ut fra det jeg ser på nett tror jeg det må bli en sånn, som du vet er det ikke noen liten gutt jeg har :-)
Må bare få prøvd den i bilen(e) :)
Vet. Ikke noe vits med isofixsete til han ;) du får sjekke om de har maxway på en av butikkene. Vet de har noe britax på babycare i alle fall, men usikker på hva slags modeller. Evt kan du se på britax two way, det kan du få låne hos meg og prøve i bilene :)

Det blir dårligere plass for den som sitter i passasjersete framme når vi bruker maxway enn når vi har besafe izi kid montert... Ellers er det en toppers stol :)

Grunnen til at de setene som festes med isofix går til 18 kilo, er vel at det er selve isofix-festepunktet som tåler opp til 18 kilo. Når ungen er over 18 kilo må du uansett over på festing med bilens belter.

Back
Topp