Bakovervendt sete fremme

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
Hei.

vi har rotet oss bort i jungelen av bilstoler og alternativer å finner ikke helt ut av det selv så da søker jeg råd her.

mannen har fått seg arbeidsbil som sin hovedbil,( vw caddy) jeg bruker familiebilen. Vi bytter på å hente og levere i bhg så han må ha løsning for bilstol.

Hun er 3 år så det bør være et bakovervendt sete og helst et som varer til 25kg.

det er mulig å koble ut airbagen så det er greit.

det er ikke isofix. Det finnes ingen måte som vi per i dag klarer å se hvor man kan feste disse forankringsstroppene til et bilsete i dørken??

så jeg trenger hjelp til følgende.

1 anbefaling av bilstol
2 hvordan i pokker får vi festet sete/forankret det på en forsvarlig måte?

tips og råd settes stor pris på:-)

Det jeg vet mange bruker i en sånn type bil er Britax TwoWay, også ekstra sidespeil. Feste har jeg ingen tips til
Men i grill Bilstoler på FB er det stadig folk som slenger inn bilder av denne løsningen i Caddy og lignende biler, så spør der om du ikke hører noe her :)

Vi har britax two way, har festet forankringsselene etter bilens bruksanvisning som utrilig nok hadde en god ordning på det. Forenklet forklart så er selene festet bak setet og i veggen på bilen, og dratt under setet og frem. Fant en video på nett av det også. Setet sittet sinnsykt limt fast.

Vi har britax two way, har festet forankringsselene etter bilens bruksanvisning som utrilig nok hadde en god ordning på det. Forenklet forklart så er selene festet bak setet og i veggen på bilen, og dratt under setet og frem. Fant en video på nett av det også. Setet sittet sinnsykt limt fast.

takk for tips, da skal jeg sjekke ut dette nå har jeg googlet i evigheter uten å finne noe:-)

Hadde testa ut Britax Two-way. Kun Jollyroom som selger den, men er et godt sete for arbeidsbiler :happy: Vi har hatt den i en Rexton og hadde den en liten periode i en Transporter. Funker også supert ombord i fly dersom dere skal ut å reise. Vi hadde den til tuppa vår i flyet til det varme sydenland (før Corona) og hun satt som en prinsesse. Greit å ha bilstol i taxi til og fra flyplassen :)

Hadde testa ut Britax Two-way. Kun Jollyroom som selger den, men er et godt sete for arbeidsbiler :happy: Vi har hatt den i en Rexton og hadde den en liten periode i en Transporter. Funker også supert ombord i fly dersom dere skal ut å reise. Vi hadde den til tuppa vår i flyet til det varme sydenland (før Corona) og hun satt som en prinsesse. Greit å ha bilstol i taxi til og fra flyplassen :)

vi har britax maxway i besteforeldrenes bil å det er lett å montere og har bra løsninger synes jeg.

så har godt inntrykk av britax merket.

Men nå har Jeg prøvd å lese litt mer om twoway setet, men her finner det jo heller ikke mye informasjon. Det finnes ikke engang på nettsiden til produsenten. Å da må jeg si jeg blir skeptisk til setet.

Vet dere noe om setet er tatt ut av produksjon? Skulle gjerne fått sjekket opp om setet er kompatibel med bilen, å de listene har jeg på andre seter kun funnet i produsentenes hjemmesiden:-/ så det var kjedelig å ikke finne.

vi har britax maxway i besteforeldrenes bil å det er lett å montere og har bra løsninger synes jeg.

Men nå har Jeg prøvd å lese litt mer om twoway setet, men her finner det jo heller ikke mye informasjon. Det finnes ikke engang på nettsiden til produsenten. Å da må jeg si jeg blir skeptisk til setet.

Vet dere noe om setet er tatt ut av produksjon? Skulle gjerne fått sjekket opp om setet er kompatibel med bilen, å de listene har jeg på andre seter kun funnet i produsentenes hjemmesiden:-/ så det var kjedelig å ikke finne.

sete er ikke tatt ut av produksjon. Har sete i vår ekstra bil, da i baksete, men veldig fornøyd. Inntrykk av at det er et populært sete til ekstra biler. Det er godt forklart hvordan montere det i bruksanvisningen. Hvis du ser på side 10 står det hvordan montere det i forsete

https://www.bruksanvisningpdf.no/britax-romer/two-way-elite/bruksanvisning?p=10

vi kjøpte vårt sete for tre år siden. Den gang var det kommet godt ut i tester. det som er spesielt bra med akkurat det setet i en caddy er at det er beregnet på å være i forsete. Det for god sikt ut for sjåføren noe som er superviktig naturlig nok. Vi har forsøkt med andre seter i forsete på varebilen, er kun dette som fyller kriteriene for kjøresikkerheten.

vi kjøpte vårt sete for tre år siden. Den gang var det kommet godt ut i tester. det som er spesielt bra med akkurat det setet i en caddy er at det er beregnet på å være i forsete. Det for god sikt ut for sjåføren noe som er superviktig naturlig nok. Vi har forsøkt med andre seter i forsete på varebilen, er kun dette som fyller kriteriene for kjøresikkerheten.
Takk for tips:-) etter å ha googlet meg helt i hel på det her har jeg omsider funnet nok informasjon om setet på sider som virker troverdige, og vi har nå bestilt dette:-)

det virker absolutt som setet som gir fører best sikt å som virker greiest mtp plassbruk i fremsetet

Back
Topp