Bakovervendt livmor

Marvelina

Flørter med forumet
Jeg har veldig bakovervendt livmor, rundt uke 13. Jeg kan ikke kjenne noe som helst, er slank. Jeg vet jo at det er fordi livmoren foreløpig peker mot ryggen. Men jeg lurer på om det er andre her som har bakovervendt, og når dere i tidligere graviditeter begynte å kjenne noe fra utsiden? Eventuelt om dere allerede kjenner noe denne gangen? Har så lyst på mage, helt flatt her.

Aner ikke hva jeg har, men ingen mage enda her heller, er 12+1.

Jeg har bakovervendt. Ingen mage enda, 12+6 i dag. Dette er nr 2. Fikk vel synlig mage sist rundt uke 30. Er ganske slank, men ikke for tynn liksom.

Bildet nedenfor er 3 uker før fødsel med min forrige. Følte meg vel omtrent som en i uke 25 utseendemessig, men ut kom en frisk, liten luring på over 3 kg:) Når jeg ser tilbake nå, skjønner jeg nesten ikke at det var plass til henne, men det var det:)

Vedlegg

• FE961A9A-8508-4F11-B237-91BF3224FDB9.png
    FE961A9A-8508-4F11-B237-91BF3224FDB9.png
    130,2 KB · Visninger: 63
Åå så gøy å se Da er det kanskje sånn at magen ikke blir så stor her heller da. Bare så rart at det virker helt tomt inni der enda!

Jeg har fremovervendt livmor, og fikk stor mage fort med første og denne gangen også og kjente liv tidlig begge gangene.
Så tenker at det er logisk at det er motsatt når den er bakovervendt :-)

Jeg har ikke bakovervendt livmor, er slank men ikke fått mage ennå selv om. Er 15+4 i dag.
Synes det er deilig å ikke ha mage, da er det også veldig få som vet jeg er gravid

Sniker inn fra desember her. Ville bare si at mamma har bakovervendt, og hun fikk veldig sen mage. Tror ikke hun fikk mage før 5-6mnd på vei, men da sa hun at den kom plutselig. Så du som har bakovervendt må nok vente litt lengre på magen enn de som har fremovervendt livmor.

Sniker fra desember. Jeg har bakovervendt livmor, men fikk faktisk tidlig mage allikevel. Mener å huske det var tydelig mage fra uke 18 et sted. Og nå er jeg ikke 10 og syns jo magen har fått litt annerledes fasong allikevel nederst, selv om det dessverre er litt mye fett :hilarious:

Virker som vi med bakovervendt stort sett må vente lenger. Jeg er slank og har vanligvis flat mage, men spiste helt syke mengder (virkelig mye) med mat mellom uke 6 og 11, så jeg har fått en merkbart stor fettrand på magen. Jeg tror dette er eneste grunnen til at det se ut som jeg har litt mage utover dagen. Men ellers er det helt tomt inni der.

Jeg har og bakovervendt, er 12 +1 i dag, og ingen mage bare et par kg mer en når jeg startet som har lagt seg rundt kvinnelige formene :P Men jeg syns det er veldig deilig å ikke ha mage enda.

Sniker fra Juli.
Jeg har bakovervendt livmor og begynte å få antydning til mage mellom uke 13-14. Hadde tydelig liten babykul i uke 16. Med nr 1 kjente jeg liv i uke 19, denne gangen kjente jeg liv mellom uke 16/17.

Er 29+1 nå og hatt veldig tydelig mage lenge.
filter_image20190428132227.jpg

Er slank i utgangspunktet med en bmi på rundt 19.
Så er nok like stor variasjon på når man får mage og kjenner liv med bakovervendt livmor som framovervendt :)

Se der ja!:happy: Jeg har så lyst på mage jeg, så det ikke bare ser ut som jeg har lagt på meg. Godt å se at det er mulig å få det litt før og. Jeg døler at magen var enda flatere i dag enn i går. Prøver å ikke bli bekymra for at det ikke vokser. Lett å tenke i de baner :shy:

Jeg har det. Fikk mage i uke 16 første og kjente liv på ca samme tid. Kjente og så liv på utsiden av magen rundt uke 22 :-)

Har bakovervendt livmor og har fått tidlig mage allikevel. Men nå venter jeg jo nr 4 her da.
Har hatt tydelig og stor mage alle de 3 andre gangene.

Se der ja!:happy: Jeg har så lyst på mage jeg, så det ikke bare ser ut som jeg har lagt på meg. Godt å se at det er mulig å få det litt før og. Jeg døler at magen var enda flatere i dag enn i går. Prøver å ikke bli bekymra for at det ikke vokser. Lett å tenke i de baner :shy:

Til å begynne med er det veldig vanlig at magen "kommer og går" litt, alt etter som hvordan lille ligger. Har selv dager hvor størrelsen på magen varierer i løpet av dagen, spesielt dersom lille legger seg med ryggen sin innom er mot ryggen min.
Og så er det jo naturlig at førstegangs ofte kan få mage litt senere enn de som er fleregangs :)

Men er det flere som virkelig føler at det er helt tomt inni i magen hvis man leter forsiktig etter livmoren? Kjennes ut som jeg kunne stukket hånden helt inn til ryggen, det er ikke noe som støter i mot?

Men er det flere som virkelig føler at det er helt tomt inni i magen hvis man leter forsiktig etter livmoren? Kjennes ut som jeg kunne stukket hånden helt inn til ryggen, det er ikke noe som støter i mot?

Jeg føler det sånn, særlig når jeg står og trekker magen inn. Føler det er helt tomt der og tror ikke magen har vokst en cm enda. Kjenner eller ser absolutt ingenting. Akkurat sånn var det sist også. I går fikk jeg bekreftet på ul at alt stod bra til, så «tomhetsfølelsen» betyr absolutt ikke at noe er galt:)

Er bakovervendt livmor noe man har hele tiden, eller er det forskjellig fra svangerskap til svangerskap?

Det er vel noe man enten har eller ikke har. Det har ikke noe ned svangerskapet å gjøre sånn sett. :happy: «Godt» å høre at det ikke bare er jeg som kjenner det som helt tomt i magen. Jeg begynner allerede å stresse med å skulle ta en UL før OUL. Har fått innkallling, og det er ikke før 12. Juni, i min uke 19 :dead: føles veldig lenge å gå i uvisshet frem til da!

I dag hørte jeg hjertelyden til babyen med doppler! Presset litt ned over symfysen og litt til siden, og det var hjertet høyt og tydelig. Det gjorde meg så uendelig mye roligere, for om jeg ikke ser eller kjenner noe så hører jeg i det minste liv:happy:

Back
Topp