Bakovervendt livmor.

litjejenta

Forelsket i forumet
Når jeg var på Ul sa de at jeg hadde livmora liggende bakover.
Skulle komme til kontroll i uke 28 for å sjekke. Hun sa også at vi måtte være forsiktig med sex, for å unngå å irritere livmor halsen.

Men egentlig, hva har dette for betydning, om den ikke retter seg opp?
Blir det vanskerlig under fødsel da?
er det kanskje derfor at magen kom seint?

sitter med mange spm. som dumme meg ikke spurte om, men har kommet på i ettertid.
 
Jeg har fått beskjed om at jeg har bakoverbøyd livmor, men aldri hørt om det der...
 
Jeg har bakovervendt livmor har aldri hatt noen problem med det. Har heller aldri fått beskjed at jeg ikke kan gjøre ting osv. Veldig mange har bakovervendt. Har hatt helt normale fødsler. Og jeg får mage veldig fort med alle så tror ikke det har noe å si. Men magen vokser fortere alt etter hvos mange ganger du har vært gravid. Har aldri spurt men når livmoren er bakovervendt så er den det den snur seg jo ikke. 
 
Hmm.. Ja for hun sa at livmora lå litt for langt bakover, å da regner jeg med at det var bakovervendt hun mente... Men skal i hvertfall på kontroll i uke 28 og til kontroll hos lege den 27, så da får jeg spørre henne om det.
Hu sa det var normalt å få de inn på kontroll igjenn for å sjekke den...
Men etter erfaring så sier jo mange forskjellige ting på masse...
 
har ei venninne med det der, og hun hadde ikke mye problemer i svanger skapet.
Det eneste var vel at hun nesten ikke hadde mage når hun var 9 mnd på vei. Mange som ikke trudde hun. Går nok greit det der.
 
har bakovervendt jeg og.. har ikke hatt no problemer med det og ikke fått noen restriksjoner... og det har nok ikke noe med når magen kommer.
 
Eg har bakovervendt livmor, og eg fekk mage med ein gong.... :)
vart også ganske svær med førstemann..:))
Og hadde ien fantastisk fødsel :)

EINASTE er at eg har lese at det kan vere litt vanskelegare å bli gravid pga bakovervendt livmor.. men, det har ikkje vert noke problem for meg :P
 
Jeg har bakovervendt livmor, og snakket med gynekologen min på fertilitetssenteret om det. Han sa at den retter seg i løpet av svangerskapet, og at det ikke har noen ting å si for noe som helst.
 
Back
Topp