Bakovervendt livmor

ilabom

Forumet er livet
Julibarna2014
Hei.
Lurer på om noen av dere har noe kunnskap ifht bakovervendt livmor?[:)]
Gyn. har fortalt at det ikke er noe problem, og at det ikke er farlig osv., men jeg lurer på om det kan bli vanskelig å se kjønn på baby osv?

Mange spm. som surrer og går om dagen altså[:D]

bakovervendt betyr at du bære ungen langt bak....at ungen legge sæ mot ryggen istedenfor fremover mot magen.....trur ikke det e vanskeligere å finne ut kjønnet enn til vanlig

ORIGINAL: Tea29

bakovervendt betyr at du bære ungen langt bak....at ungen legge sæ mot ryggen istedenfor fremover mot magen.....trur ikke det e vanskeligere å finne ut kjønnet enn til vanlig
Jupps,husker jeg hadde foranliggende morkake,det kunne brått ha gjort ting værre,for å se på ultralyd,finne hjertelyd etc,hehe.
OG det tar som regel lenger tid før man kjenner spark osv,HELDIGVIS lå ikke morkaken min foran åpningen der nede,så det gikk greit asså,men unntak av blødninger osv pga morkaken [:)]

Okay, takk for svar [:D]

Jeg har det, og fått bekjed om at det ikke har noe å si. Men har hørt at man kanskje får mage litt senere pga det.

Mage har jeg fra før, så det spiller ingen rolle [8D] 

Fikk akkurat beskjed om at jeg skal på UL på mandag, er SÅÅÅ GLAD [:D][:D][:D][:D][:D]

Jeg har bakovervendt livmor [;)] Visste ikke dette før noen mnd siden [:D] Og mitt svangerskap var helt normalt sist! Og vi fikk se kjønnet i uke 24 [;)] har lest litt om det men finner ikke noe negativt om det!

Det høres bra ut, men litt kjipt å måtte vente helt til uke 24 for å få vite det da[:D]

av alle bekymringer i svangerskapet er du redd for å ikke få se kjønnet fort nok[8|] jaja.. 

ORIGINAL: veslemor24

Hvordan finner man ut om man har det da, på ultralyd?
Tror det holder med GU faktisk,om jeg husker rett [:)]

tenkte jeg kunne svare på denne siden jeg har veldig bakovervendt livmor... I forhold til graviditet betyr det bare at det tar litt tid før livmoren kommer frem slik andres livmor allerede er i utgangspunktet. For meg skjedde dette rundt uke 9-10. Da hadde jeg noen dager med litt menssmerter og stikkinger i det den vippet seg frem. Ellers er min livmor nå som alle andres og kan kjennes tydelig under navlen[:)]

Så det er ikke noe stort problem nei! Ingenting å bekymre seg over.

Jeg har bakovervendt livmor. Fikk vite det i starten på forrige svangerskap, men kan ikke si jeg følte det hadde noe å si for noen ting. [:)]

De klarte ikke å se om det var jente/gutt på UL, men det var fordi navelstrengen var mellom beina. Vi tok heller ikke flere UL den gangen.

Jeg har bakovervendt og har sett alt på ul og ikke vært noe annerledes enn andre... [:D]

og magen har vært SVÆR de to gangene fra før! [:)]

Finnes ikke bekymret for å ikke få se kjønnet, kun ment som et spørsmål.. Her hos oss spiller det ingen rolle hva slags kjønn det er..

Men se på det som noe positivt da vet du, at jeg ikke bekymrer meg så mye, fordi jeg føler at alt kommer til å gå bra [:)]

Så godt å høre fra alle andre at jeg ikke trenger å bekymre meg ang. livmor [:D] Jeg fikk det "påvist" ved innvending UL, men det er mulig de kan se det bare ved vanlig GU.[:)]

Tusen takk for et herlig svar! [:D]

ORIGINAL: ilabom

Finnes ikke bekymret for å ikke få se kjønnet, kun ment som et spørsmål.. Her hos oss spiller det ingen rolle hva slags kjønn det er..

Men se på det som noe positivt da vet du, at jeg ikke bekymrer meg så mye, fordi jeg føler at alt kommer til å gå bra [:)]

Så godt å høre fra alle andre at jeg ikke trenger å bekymre meg ang. livmor [:D] Jeg fikk det "påvist" ved innvending UL, men det er mulig de kan se det bare ved vanlig GU.[:)]

men det er jo bra da[:)] aat du ikek har mye bekymringer. skulle ønske jeg kunne si det samme[&o]
For megg virket det bare som at du var redd for at du ikke skulle få se kjønnet fort nok, men jeg tok tydeligvis feil[:)]

Det er det minste problemet i mine øyne, men ser jo at det ser litt "feil ut" det jeg skrev [:)]

Jeg prøver å ikke bekymre meg så veldig, men ikke hver dag det er like lett [8|] Skal på tidlig UL imorgen, det blir spennende [:)]

Back
Topp