Bakovervendt livmor vs doppler?

HEN

Blir kjent med forumet
Hei,

Jeg går med nr. 2 og 3 :) og det føles som et helt nytt svangerskap for min del denne gangen. Sist svangerskap (2007-2008) hadde jeg ikke eneste bekymring i det hele tatt og var ikke engang innom tanken på SA og MA. Nå derimot, er livredd... Hadde en bitte liten spotting i uke 8 men ikke noe etter det. Var på UL samme dag og fikk se to flotte små spirer der inne med bankende hjerter. :)

Nå er jeg i uke 9+4. Hva om, enn hvis... Har lyst til å prøve doppler, men redd det kan gjøre ting verre om man ikke finner hjertelyden. I tillegg så har jeg kraftig bakovervendt livmor, noen av dere som har erfaring med bruk av doppler så tidlig med bakovervendt livmor?

Skal på ny UL i slutten av november og er ganske redd for å få beskjeden om at den ene eller i verste fall begge 2 er borte. Det er jo så mange som mister her inne, slik at sjansen for at det også skal skje meg er jo stor!

Foreløpig er det jo ganske tidlig å skulle høre noe. Ville ikke bekymret meg om jeg ikke fant noen lyd 9+4. Jeg vet ikke om det er vanskeligere å høre med bakovervendt livmor. Om du tror doppler stresser deg, ville jeg kanskje heller tatt kontakt med jordmor/lege som kunne lete for deg. Jeg er veldig glad for å ha doppler, men blir ikke så lett stressa.

Back
Topp