Bakovervendt bilstol med beltemontering

Everlasting

Elsker forumet
Septemberlykke 2016
Jeg klarer ikke helt å orientere meg her jeg sitter og skal handle inn flere bilstoler!

Jeg trenger hjelp til å finne en bilstol som har disse kriteriene:
- Den skal være bakovervendt
- Må festes med bilens trepunktsele
- Skal være "barnehagestol" og skal brukes i forsetet på en Ford Transit (airbag slås av) (derav ikke så lett med forankringsseler?)
- Sånn høvelig enkel å ta inn og ut da det er arbeidsbilen til pappaen

Finnes dette?

Tror man kan feste en sånn metallstang i bunnen av bilen for å ha forankringsseler i, men tror vår Britax TWE gjorde seg bedre i baksetet uansett siden vi da fikk strammet selene ekstra ved å dytte forsetet bak etter å ha festet bilstolen.

Er ikke så inne i bilstoler ellers, men ville tatt en tur til en forhandler for å høre der, og evt ta med bilen og prøve :)

Finnes bakoverlente bilstoler som festes med vanlig sele ja, husker ikke navnet da;)

Spam over her
Har rapportert det når det kom, var samme i en tråd på et annet underforum også (sikkert flere plasser også). Blir vel fjernet når moddene kommer på :)

Har rapportert det når det kom, var samme i en tråd på et annet underforum også (sikkert flere plasser også). Blir vel fjernet når moddene kommer på :)
Satser på det :) Er så irriterende :)
Lykke til med bilstoljakt.. Jeg vet dessverre ikke :(

Tenker besafe izi plus. Men vet ikke helt uten forankringselene. Men mener jeg såg bilde når jeg monterte den i bilen at det var vist at du da tar setet så langt fram at du på en måte kiler den fast mellom seteryggen og dashbordet :-) kan se om jeg finner det igjen.

Tenker besafe izi plus. Men vet ikke helt uten forankringselene. Men mener jeg såg bilde når jeg monterte den i bilen at det var vist at du da tar setet så langt fram at du på en måte kiler den fast mellom seteryggen og dashbordet :) kan se om jeg finner det igjen.
Skulle akkurat til å skrive det setet. Har to av det og i Samboers bil (Toyota hilux)
Der er det ikke mulig med forankringsseler, så kiler vi setet fast mellom sete og dashbordet. Setet er jo såpass stort i seg selv, så det går helt fint. Setet står stødig og sitter helt fast :)

Last edited:
Vi har Britax maxway og det festes foran med forankring. Du drar bare selene inn under setet foran slik at de kommer frem. Gjort det mange ganger selv og det sitter bom fast. Bare husk at det sete må ha minst 1 cm mellomrom mellom setet og dashbordet/fremsete.

Vi har Britax maxway og det festes foran med forankring. Du drar bare selene inn under setet foran slik at de kommer frem. Gjort det mange ganger selv og det sitter bom fast. Bare husk at det sete må ha minst 1 cm mellomrom mellom setet og dashbordet/fremsete.
Skal det ikke ha forankringsseler forran? Det har det når vi fester det bak i alle fall.

Vi har besafe izi plus, og er veldig fornøyde med det. Tror det oppfyller alle kriteriene dine. Forankringsselene skal festes i det setet barnesetet står i når det er forsete, det er godt forklart i bruksanvisningen hvordan det gjøres. :) Setet er middels raskt å ta inn og ut av bilen. Ingenting slår isofix-setene i tempo på montering, men izi plus er raskere enn en del andre beltemonterte.

Skulle akkurat til å skrive det setet. Har to av det og i Samboers bil (Toyota hilux)
Der er det ikke mulig med forankringsseler, så kiler vi setet fast mellom sete og dashbordet. Setet er jo såpass stort i seg selv, så det går helt fint. Setet står stødig og sitter helt fast :)
Så i brukermanualen at denne kan monteres i framsetet, så skal lese mer om den e spesielt! Takk! :)

Min maxi cosi cabriofix kan festes med både base og belte. Til og med basen kan festes med belte eller isofix:)

Hvilken vektgruppe snakker vi om egentlig?

Back
Topp