Bakoverliggende livmor

Edamamebønne❤️

Betatt av forumet
Sensommerskattene 2023
Hei Hei, noen som har eller kjenner til noen med bakoverliggende livmor?

Er det noen stor forskjell mellom framoverliggende og bakoverliggende livmor?

Har det selv, og har født 3 barn uten problemer hvertfall :) eneste som plager meg med det, er at det kan være smertefullt å ha sex enkelte dager i syklusen.

Har det selv, og har født 3 barn uten problemer hvertfall :) eneste som plager meg med det, er at det kan være smertefullt å ha sex enkelte dager i syklusen.

Får man beskjed om man har bakoverliggende?

Jeg har det.. ikke merket noe til det som jeg vet :)

Jeg har det, men skal ikke være noen forskjell?[emoji848]

Kan være vanskelig å finne fosteret på UL i første trimester har jeg hørt. Om ikke man bruker UL-proben annerledes (ihvertfall ved innvendig) kan livmoren se feilaktig tom ut.

Får man beskjed om man har bakoverliggende?

Tror de sier det hvis livmoren ikke er helt normal men vett ikke men ikke fått sånn beskjed og tatt ul mange plasser og flere ulike så går ut ifra den ikke er bakenliggende

Går ut fra at jeg ikke har det da. Kan det også gjøre at magen kommer senere/blir mindre?
Jeg har alltid fått store fine kuler, så tror ikke det :)

Og her fant ingen ut av det/kommenterte det før jeg skulle sette inn spiral etter fødsel.

Jeg synes jeg fikk mage sent og den ble ikke ordentlig stor før helt på slutten.

Ikke alle som kommenterer det, men det blir jo litt mer trøblete når spiraler skal inn. Har alltid informert om det på forhånd, så er de hvertfall forberedt :P

Og her fant ingen ut av det/kommenterte det før jeg skulle sette inn spiral etter fødsel.

Jeg synes jeg fikk mage sent og den ble ikke ordentlig stor før helt på slutten.
Kan hende du ikke hadde bakovervendt før etter fødsel, kan visst forandre seg da fikk jeg høre.

Aha. Ja, da er det jo en mulighet.
Jeg fikk nemlig vite av en gynekolog og at det kunne skje. Altså at en hadde vanlig før og så ble den bakovervendt etter fødsel. Eller omvendt. praktisk liksom...

Back
Topp