Bakoverbøyd livmor..

lillegullet2012

Flørter med forumet
Sikkert ett veldig dumt spørsmål ;$ Men! Er bakoverbøyd livmor noe man HAR eller noe som forandrer seg fra graviditet til graviditet liksom?

Legen min mente idag at jeg måtte ha bakoverbøyd livmor.. Men kom på nå at jeg ikke kan huske at jeg hadde det sist :P Og begynte å tenke på at det er vel ikke noe som forandrer seg? :P
 
Jeg tror at bakovervendt livmor er noe som kan forandre seg ja. Har hørt at noen sier de hadde det sist og ikke denne gangen, og omvendt :)

Edit: Eeeeh, jeg tenkte på forover og bakovervendt morkake...så glem mitt svar, jeg har ikke peiling! ;)
 
Jeg aner egentlig ikke heller...
Jeg har det også, jordmora så det på UL, men husker ikke om jeg hadde det sist (lenge siden og).
Men hun sa at hun hadde det selv og, og hun har fått 4 barn, og at det ikke var et problem.
men kan forestille meg at vi kanskje ikke kjenner babyen så tidlig.

Jeg fant dette bildet, fascinerende synes jeg.... (også fant jeg  at det er lurt å bruke andre stillinger å bli lettere gravid da, med prikker er bakovervendt)
 
mener det er noe du har,og ikke kan forandre seg. 
Det som kan forndre seg er hvor morkaka ligger, fremme,bak,fremmfor. 
Men livmora er og blir nok der den i biologien er "laga".. 
Har og bakovervendt. Hadde ingen innvirkning på forrige fødsel eller svangerskap ;) Men babyen kan ligge ganske langt bak mot ryggen i begynnelsen, så kan hende du hører hjertelyden "litt seint". 
Men ingenting å bekymre seg over vertfall :) 
 
Bakovervendt livmor er noe du fødes med, og ingenting du "plutselig" får. Jeg har framovervendt livmor, så det motsatte av bildet - får mage raskt, og kjenner babyen tidlig. Nå har jeg morkaka nesten helt på framveggen, så derfor kjenner jeg ikke babyen sånn kjempegodt enda.

Vet at om man har bakovervendt livmor så er det ofte vanskeligere å bli gravid. Hvorfor er jeg jammen ikke sikker på =)
 
Hm, blir altså ikke heeelt klok på det her :P Men takk for all svar :D :D

Sikkert legen som tar feil, siden hun ikke klarte å kjenne livmora ordentlig eller no sånt :P Men jordmora mi som tok ul kjente livmora mi da jeg var 8+6 så tviler på at jeg har bakovervendt livmor da..
Sist kjente jeg livmora godt i uke 14, og kjente ordentlig bevegelser da (selv med morkaka foran) Denne gangen gjør jeg ingen av delene (men hadde 10 kg mindre fett hvis det har noe å si :P) , men hjertelyden finner jeg lett, og har hørt den siden før jeg var 12 uker :D Og problemer med å bli gravid har jeg tydligvis ikke :)

 
Jeg fikk beskjed i tenåra at jeg hadde bakovervendt livmor, men nå mens vi har prøvd å få barn fikk jeg beskjed om at den var "normal". Såååå ifølge min lege så er det noe som kan forandre seg.....
 
Jeg har bakovervendt livmor og har fått inntrykk av at det er sånn den er hele livet.
 


lillegullet2012 skrev:
Sikkert ett veldig dumt spørsmål ;$ Men! Er bakoverbøyd livmor noe man HAR eller noe som forandrer seg fra graviditet til graviditet liksom?

Legen min mente idag at jeg måtte ha bakoverbøyd livmor.. Men kom på nå at jeg ikke kan huske at jeg hadde det sist :P Og begynte å tenke på at det er vel ikke noe som forandrer seg? :P

Ser du har en gutt fra før, hvor langt var du på vei med han før du fikk synlig mage, og når kjente du liv første gangen?
Legen min som tok UL sa at jeg hadde bakoverliggende livmor, prøvde å ta utvendig UL i uke 11+3 og han klarte ikke se babyen engang. Så endte opp med innvendig. Han sa også at det kunne ta tid før jeg ville kjenne liv, og få mage.
Sniker fra April forumet
 


Lush skrev:


lillegullet2012 skrev:
Sikkert ett veldig dumt spørsmål ;$ Men! Er bakoverbøyd livmor noe man HAR eller noe som forandrer seg fra graviditet til graviditet liksom?

Legen min mente idag at jeg måtte ha bakoverbøyd livmor.. Men kom på nå at jeg ikke kan huske at jeg hadde det sist :P Og begynte å tenke på at det er vel ikke noe som forandrer seg? :P

Ser du har en gutt fra før, hvor langt var du på vei med han før du fikk synlig mage, og når kjente du liv første gangen?
Legen min som tok UL sa at jeg hadde bakoverliggende livmor, prøvde å ta utvendig UL i uke 11+3 og han klarte ikke se babyen engang. Så endte opp med innvendig. Han sa også at det kunne ta tid før jeg ville kjenne liv, og få mage.
Sniker fra April forumet

Fikk synlig mage rundt uke 13-14, da var det en kul der som ikke hadde vært der før :p Og kjente liv i uke 14 sist og kjente utenpå i uke 18 :) Hadde utvendig UL i uke 11 og var ikke noe problem å se babyen :) Og denne gangen hadde jeg utvendig UL i uke 8+6 , og da tror jeg JM sa at hun kjente livmora over det der beinet ;p Sååå, tror nok legen min tar feil :)
 


krapyle skrev:
Kanskje legen din er litt uerfaren


Nei, hun er ikke det :) men hun er jo ikke på samme nivå som Jm da, som jobber med det temaet :)
 
Jeg hadde/har bakovervendt livmor.. fikk ei jente i 2008, kjente liv daglig fra uke 16, fikk sent mage og ble ikke veldig stor på slutten heller.. tross at jeg er under 160 cm og slank. De sa det på alle 4 ultralydene jeg var i forrige svangerskap. Men kan ikke huske at de snakket om det som noe problem? Tror ikke det har noe med hvor tidlig man kjenner liv å gjøre.. det har vel mer med hvor morkaka ligger, hvis den ligger som en pute foran kjenner man kanskje spark senere utenfra osv. Nå er jeg 13+4 og har vært på 2 ul allerede.. ingen har nevnt noe om hvordan livmora ligger ;)
 
Back
Topp