Bakkn

Idatbr

Forelsket i forumet
Ja, er dere flinke til og bake osv?:-) tenkte jeg skulle overraske samboeren min med muffins til han kom hjem fra jobb og sette er resultatet: ImageUploadedByBV Forum1384802313.747480.jpgImageUploadedByBV Forum1384802325.063126.jpg

Jeg får fortsette å øve :P :D

Vet ikke om det er en tråd allerede, men vi kan jo dele bilder med oppskrifter? Her har jeg brukt olje, vann og en pakke med muffins fra Toro. Haha. Nesten flaut :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hehe , ble de gode ? :-) har lyst å bli flink til å bake , spesielt no når eg har permisjon. Kjekt å ha noe å bedrive med :D

Jeg er veldig kakemonster :p Mannen likte ikke kake før vi møttes, nå 3 år etter (god innflytelse på han :D ) er han nesten like kakemonster som meg, lenge lenge våres høye forbrenning :D Hehe.
Kan slenge med en veldig enkel, men UTROLIG GOD brownie oppskrift! :D
Denne går til en 24cm rundform:

4 Egg
200g Smeltet smør
6dl Sukker
3dl Mel
3ts vaniljesukker
8ss kakaopulver

Blandes sammen, rekkefølgen er ikke så nøye, men sil mel, sukker å kakaopulver :)
Stekes på 20-30min i midten av ovnen.
Supersnadder! :D

Muffinsbrød :p Det finnes en tråd til oppskrifter, den finner du her :)

Jeg har bakt skoleboller i dag. namnam :)

Jeg har også bakt i dag, grove rundstykker...glutenfrie og melkefrie:D

Hehe, det der ble jo en svær og fem små muffins det :D
Trodde det var umulig å mislykkes med 1-2-3 pakker fra toro jeg :P

Jeg eeelsker jo å bake, det vises på vekta ;)
Tenker rett som det er at jeg kan legge ut bilder og oppskrifter jeg, men da skjønner dere jo hvor ofte det bakes her i huset :P

Hehe, det der ble jo en svær og fem små muffins det :D
Trodde det var umulig å mislykkes med 1-2-3 pakker fra toro jeg :p

Jeg eeelsker jo å bake, det vises på vekta ;)
Tenker rett som det er at jeg kan legge ut bilder og oppskrifter jeg, men da skjønner dere jo hvor ofte det bakes her i huset :p

Du må bare legge ut da;)
Baker en hel del her også, glutenfritt til meg selv og med gluten til gutta i huset:D

Du må bare legge ut da;)
Baker en hel del her også, glutenfritt til meg selv og med gluten til gutta i huset:D
Blir sikkert testet litt framover nå, er jo advent og baking til jul snart. Og jeg fyller 30 år om knappe 3uker så da må det vel bakes noe da og ;)

Blir sikkert testet litt framover nå, er jo advent og baking til jul snart. Og jeg fyller 30 år om knappe 3uker så da må det vel bakes noe da og ;)

Baker du alt av julebaksten selv,og hvilke slag baker du?:) Julebakst kunne jeg blitt bedre,blir med det samme vært år og mye blir kjøpt. 1.des er det bakeverksted hos svigermor da,:p Til julen baker jeg pepperkaker,kanelstenger,sirupsnipper og kakemenn...ellers blir resten kjøpt inn;) I tilegg lager jeg marsipan, sjokoladeboller og risbarer med sjokolade:king

Baker ellers all brødmat jeg spiser(scones,knekkebrød,rundstykker,grove kjeks m.m.

Det aller gøyeste er vel å bake kaker og søte fristelser som eplekake,krydderkake,muffins,klippekrans osv. Elsker bake og matlaging:rolleyes:wæææ, nå fikk jeg lyst på en saftig sjokolademuffins med hjemmelaget vaniljeis...mmm....iskremmaskin:thumright

Baker du alt av julebaksten selv,og hvilke slag baker du?:) Julebakst kunne jeg blitt bedre,blir med det samme vært år og mye blir kjøpt. 1.des er det bakeverksted hos svigermor da,:p Til julen baker jeg pepperkaker,kanelstenger,sirupsnipper og kakemenn...ellers blir resten kjøpt inn;) I tilegg lager jeg marsipan, sjokoladeboller og risbarer med sjokolade:king

Baker ellers all brødmat jeg spiser(scones,knekkebrød,rundstykker,grove kjeks m.m.

Det aller gøyeste er vel å bake kaker og søte fristelser som eplekake,krydderkake,muffins,klippekrans osv. Elsker bake og matlaging:rolleyes:wæææ, nå fikk jeg lyst på en saftig sjokolademuffins med hjemmelaget vaniljeis...mmm....iskremmaskin:thumright

Wow! Her må det øves :p så flinke dere er :D

Ja, er dere flinke til og bake osv?:-) tenkte jeg skulle overraske samboeren min med muffins til han kom hjem fra jobb og sette er resultatet: Vis vedlegget 40432Vis vedlegget 40433

Jeg får fortsette å øve :P :D

Vet ikke om det er en tråd allerede, men vi kan jo dele bilder med oppskrifter? Her har jeg brukt olje, vann og en pakke med muffins fra Toro. Haha. Nesten flaut :p

Jeg elsker å bake/pynte :D og cupcakes er kjempe morsomt:D når du bruker sånne former fra matbutikk, så burde du bruke 2-3 former til hver muffins, så renner de ikke utover ;)
Jeg har oppskrift på kjempe gode oreo-cupcakes som jeg kan få delt, men har ikke oppskriften på mobilen, så får poste den seinere :P

Litt forskjellige varianter jeg har laget av oppskriften:

1384815223481.jpg
1384815198503.jpg
1384815206970.jpg
1384815214340.jpg

☆★hilsen meg★☆

Jeg elsker å bake/pynte :D og cupcakes er kjempe morsomt:D når du bruker sånne former fra matbutikk, så burde du bruke 2-3 former til hver muffins, så renner de ikke utover ;)
Jeg har oppskrift på kjempe gode oreo-cupcakes som jeg kan få delt, men har ikke oppskriften på mobilen, så får poste den seinere :p

Litt forskjellige varianter jeg har laget av oppskriften:

Vis vedlegget 40471
Vis vedlegget 40468
Vis vedlegget 40469
Vis vedlegget 40470

☆★hilsen meg★☆

Oi, nammenam:D Nå fikk jeg lyst på cupcakes!!!:eek::rolleyes:

Wow! Her må det øves :p så flinke dere er :D

Hihi, øving gjør mester;)
Har gått på 2-3 bake-og matlagingskurs også jeg da pga. cøliakien min;)
Men mennene spiser jo ikke glutenfritt da, det skal de slippe...kan liksom ikke sammenligne en glutenfri bolle med en vanlig hjemmelaget hvetebolle eller fra bakern:P
De er ganske morsomme i grunn, guttungen på 10år(bonus) har laget en liste over hva vi skal lage de helgene han er hos oss:P

Litt mer vellykket idag: SKOKOLADEKULER MED KOKOS :D
ImageUploadedByBV Forum1384897363.719444.jpg

Bland sammen:
100g mykt smør
100g havregryn
75g sukker
1ts vaniljesukker
2ss kakao
1ss sterk kaffe
i kjøkkenmaskina. Sett bollen i kjøleskapet i en times tid før du ruller de til små kuler og deretter i kokos. De skal oppbevares kjølig, men de rekker aldri komme seg inn i kjøleskapet igjen her i huset :p :D

Hehe, jeg tar ikke helt av før jul, det blir det jeg rekker å gjøre. Stresser ikke med å lage 7 slag, det er viktigere å bake sammen med størstefrøkna mi og kose oss. Hun går jo på skolen nå og ellers sluker jo jobb tiden så det blir mest på helg :)
Men vi MÅ ha pepperkaker og kakemenn. Berlinerkranser, sirupsnipper og peppernøtter om vi får tid :) Og så sier jeg hvert år at jeg skal få satt opp pepperkakehus, men det skjer jo aldri :/
Utenom det har vi verdens beste krydderkake til jul, hvor oppskriften kommer fra aner jeg ikke, den er fra min mormors oppskriftsbok og jeg har ikke funnet den noe annet sted :) Den er hvertfall grisegod, men det er kun "lov" å bake den i desember. (ellers hadde jeg vel spist meg lei på den tror jeg :P).
Har ikke prøvd meg på konfektbiter av noe slag enda, synes igrunn marsipanen vi kjøper er best :)

Utenom jul baker jeg til alle bursdager og tester stadig nye oppskrifter jeg finner på nett :P
Alltid noe nytt som frister :P
Cupcakes er gøy ja :) Men jeg er ingen mester på pynting, det holder med sånne svære topper med frosting og så fokuseres det mest på smak :)

Jeg er veldig kakemonster :p Mannen likte ikke kake før vi møttes, nå 3 år etter (god innflytelse på han :D ) er han nesten like kakemonster som meg, lenge lenge våres høye forbrenning :D Hehe.
Kan slenge med en veldig enkel, men UTROLIG GOD brownie oppskrift! :D
Denne går til en 24cm rundform:

4 Egg
200g Smeltet smør
6dl Sukker
3dl Mel
3ts vaniljesukker
8ss kakaopulver

Blandes sammen, rekkefølgen er ikke så nøye, men sil mel, sukker å kakaopulver :)
Stekes på 20-30min i midten av ovnen.
Supersnadder! :D
Måtte bare prøve meg på din oppskrift siden samboer er veldig glad i brownie. Ble jo knall god:) såå fornøyd. Aldri bakt brownies før, og det var jo kjempe enkelt! Nå slipper vi å måtte kjøpe Toro posen som er så dyyr

Hehe, jeg tar ikke helt av før jul, det blir det jeg rekker å gjøre. Stresser ikke med å lage 7 slag, det er viktigere å bake sammen med størstefrøkna mi og kose oss. Hun går jo på skolen nå og ellers sluker jo jobb tiden så det blir mest på helg :)
Men vi MÅ ha pepperkaker og kakemenn. Berlinerkranser, sirupsnipper og peppernøtter om vi får tid :) Og så sier jeg hvert år at jeg skal få satt opp pepperkakehus, men det skjer jo aldri :/
Utenom det har vi verdens beste krydderkake til jul, hvor oppskriften kommer fra aner jeg ikke, den er fra min mormors oppskriftsbok og jeg har ikke funnet den noe annet sted :) Den er hvertfall grisegod, men det er kun "lov" å bake den i desember. (ellers hadde jeg vel spist meg lei på den tror jeg :p).
Har ikke prøvd meg på konfektbiter av noe slag enda, synes igrunn marsipanen vi kjøper er best :)

Utenom jul baker jeg til alle bursdager og tester stadig nye oppskrifter jeg finner på nett :p
Alltid noe nytt som frister :p
Cupcakes er gøy ja :) Men jeg er ingen mester på pynting, det holder med sånne svære topper med frosting og så fokuseres det mest på smak :)

Ja,julen kan jo være nok stressende i seg selv:p Så kjekt at storesøster er med da, guttungen her(bonus) er også ivrig til å bake;)
Pepperkakehusene her lages vært år hos svigers,1.søndag i advent...koselig og fast tradisjon:)
Jeg er veldig glad i konfekt generelt,så det må jeg lage:D
Har du tips til gode mat -og bakesider da,evt.blogger?:)Jeg liker frutimian bloggen godt:)

Måtte bare prøve meg på din oppskrift siden samboer er veldig glad i brownie. Ble jo knall god:) såå fornøyd. Aldri bakt brownies før, og det var jo kjempe enkelt! Nå slipper vi å måtte kjøpe Toro posen som er så dyyr
Så bra den falt i smak hos både deg og samboer :) Skal lage den selv i dag tenkte jeg :) Et lite tips: Smaker veldig godt med vanilje kesam til! :D
Ja, sant det :) Den til toro er god den, men ja, dyr når man kan lage en så god, så enkelt å så billig! :)

Fikk lyst på noe søtt til kveldsmaten, men ikke alt for usunt.....
Sunn marsipan med sjokoladetrekk

322559-11-1326544163466.jpg
Ingredienser:
2 dl finmalte mandler(ca.90g).
1dl sukrinmelis
1 eggehvite
1 ts vaniljepulver(gjerne økologisk)
Noen dråper sitron
Mørk sjokolade(her 70%)

Fremgangsmåte:
  • Kvern mandlene og tilsett det i en bakebolle
  • Tilsett sukrinmelisen og vaniljepulveret.
  • Tilsett eggehviten og sitrondråpene og rør sammen
  • Rull kuler av marsipanen
  • Varm 70 % sjokolade i vannbad
  • Rull kulene i sjokolade.
Ha i kjøleskap til sjokoladen har stivnet.

Det er ekstra godt med kokos på også, men det hadde jeg ikke i kveld:(:p

Back
Topp