Baking!

Mozzarella

Elsker forumet
Husker vi hadde en tråd om det her for leeenge siden, men nå har jeg kommet så langt at jeg kan begynne å bake litt på dagtid mens jeg venter på lillebror :)

Har dere kommet i gang? Jeg har lyst å rydde frysa for gammel mat vi aldri kommer til å spise - og fylle det med mat som kan være fin å ha i sommer! Nå baker jeg rundstykker, har noen ost & skinke horn igjen i frysa men hadde vært deilig med noe annet. Kanskje middagsmat?

Hva tenker dere? Skal dere lage noe?
 
Ja det var det ja:) når jeg har nok energi en dag til å bake igjen, så vil jeg bake horn med ost og skinke, muligens bittesmå fine rundstykker, minipizzaer, og kanelsnurrer.

Hater å kaste men jeg har ikke matlyst til noe i frysen.. så kanskje kaste alt av mat snart.
 
Tenkte å lage pizzasnurrer og lasagne. Det gjorde jeg også sist.

Vi har veldig liten fryser, så er ikke plass til noe mer.
 
Bakte noen boller sist helg men regner ikke med de overlever så lenge i frysen ;-)
Skal kjøpe pistasjekrem på oliviers en dag og ha som fyll i boller/horn tenkte jeg. Har en sånn grei horn-utstikker fra tupperware som sørger for akkurat passe små bollehorn.
Kanskje grove lapper som kan puttes i matboksen til mini
 
Ja, det var det! Jeg burde kommet i gang med å få tømt frysen for hagebær. Planen var å koke saft i høst, men det ble det selvsagt ikke noe av. Tviler på at jeg orker å begynne med det nå.

Men kunne godt tenkt meg å hatt litt grove rundstykker, pizzasnurrer, lunsjmuffins og noe søt bakst - kanelboller og mandeltwist. Men det var den plassen da :wideyed:
 
Takk for påminnelsen! :D
 
Haha, ja. Tror vi snakket om det når jeg var 13 uker på vei eller noe. Nå er jeg 32 uker på vei :p Går unna gitt!

Jeg tror jeg skal lage opp kjøttkaker å ha i frysa. Og hamburgere som vi kan hive på grillen :) Pizzasnurrer var også lurt! Tenker det faller i god smak hos 4åringen når jeg er for lei til å lage mat ;)
 
Skal bake boller, kanelsnurrer, skolebrød, pizzasnurrer, horn(fylte) og rundstykker.Det er ihvertfall planen min, da vi skal bo deler av sommeren i campingvogna vår så er det deilig å bare ta dette opp av fryseren :) Men får se om jeg snart får satt i gang da :p:D
 
Matmuffins er også super godt :p vi laget det med barna i barnehagen og det var en kjempe hitt. Dattern min elsker det, så blir nok å lage det også. Da bruker jeg tacokjøttdeig og mais ol i noen, og andre bruker jeg karbonadedeig med løk/purre, paprika ol. Kan og bruke skinke eller andre rester om man har også ;)
 
Har hatt det litt i bakhodet,men blir vel med det:p
Blir lite servering på besøkende,bare tanken på besøk de første to ukene holder for meg så.
Middag må man jo lage uannsett til resten av familien samt mannen er jo hjemme de to første ukene så han trør til:)
 
Ikke baking, men mamma lagde mange porsjoner med suppe med kjøttbiter oppi sist som vi hadde i fryseren (uten løk...!). Det var gull verdt! Jeg skal prøve å få laget det på forhånd.
 
Back
Topp