Baking

Studenten

Studenten
Nå har venninna mi vært her og bakt til at vi får gjester etter fødselen!

Er evig takknemlig, for det har jeg ingen energi til selv! MEN; jeg er førstegangs og lurer på hva som er vanlig? Er det vanlig at man inviterer folk over for å se babyen? Eller vanlig at folk kommer innom evt spør om å få komme på besøk?

Nå har venninna mi vært her og bakt til at vi får gjester etter fødselen!

Er evig takknemlig, for det har jeg ingen energi til selv! MEN; jeg er førstegangs og lurer på hva som er vanlig? Er det vanlig at man inviterer folk over for å se babyen? Eller vanlig at folk kommer innom evt spør om å få komme på besøk?
Det kommer vel i grunnen helt an på deg som person og de du har rundt deg... Jeg var veldig tydeligvis første gangen på at jeg skulle si ifra til folk når vi ønsket besøk! Har gjort det samme denne gangen :-) Vil ha fred og ro til å begynne med, bli kjent med baby, få ro rundt ammingen. Og så er det hyggelig å vise frem baby når man er klar for det selv! Og ikke bare ha folk strømmende på og bli utslitt...

Ingen fikk besøke på sykehuset, besteforeldrene fikk komme i løpet av de første dagene hjemme (4 dager på sykehuset) og så fikk venner komme litt sånn som det var naturlig sakte, men sikkert. Det var mange som ikke traff henne før hun var flere uker gammel! Det var helt greit ;-)

Jeg tenker her at det greieste er at jeg gir beskjed de tidene jeg orker besøk/de spør om å få komme :)

Hos oss har alltid familie og venner spurt om å få komme på besøk og jeg har sagt ja/nei etter formen. Ingen har kommet på sykehuset foruten mamma og ene tanta mi.

Hos oss ser vi nok an formen i starten, litt pga keisersnitt. Husker sist gang, da orket jeg ikke besøk av nærmest noen før etter ca 14 dager. Men regner med formen er litt bedre denne gangen siden jeg skal ha planlagt keisersnitt. Vi har mye familie som må overnatte, så det blir en litt ekstra "belastning"....så vi ser det helt an.
Har selv bakt en del, så ting ligger klart i frysen. Når folk kommer så får de ordne seg selv:D

Jeg har kommet meg raskt etter hver fødsel, så familie og venner har kommet fort å sett babyene. Det har gått veldig fint, men har aldri hatt problemer med amming, mye vondt etterpå ol, så formen og ammingene betyr mye. Gjør det som føles rett der og da:)

Jeg synes faktisk folk har tatt for lite kontakt... Har jo lyst til viser frem den lille. Men jeg styrer ikke om det kommer noen tidlig innom. Er jeg ikke klar for å servere noe får de ikke noe, eller hente seg et glass cola selv.

Sist gang jeg fødte var vi på sykehuset i to uker på nyfødt intensiv, samt det var i svineinfluensa-perioden så ingen fikk komme inn hverken der eller på rommet jeg lå. Så min familie fikk ikke holde gutten vår før vi kom hjem. Har bilder der de står utfor døra på avdelingen og tar bilder av han. Stakkar morfar/pappan min som var så ivrig,haha☺️
Så jeg ser frem til både besøk på barselhotellet om jeg ligger et par dager og når vi kommer hjem. Dette var noe jeg følte var kjipt å gå glipp av sist gang. Så får håpe alt blir annerledes denne gangen, noe det ser ut til å bli☺️

Her kom foreldrene mine og datteren kl22 samme kveld som keisersnittet (kl19). Deretter kom resten av familien i puljer. Nå etter vi kom hjem har vi hatt besøk kun få ganger. Synes det er viktig å si ifra og ta tiden til ro og å komme seg i orden den første tiden :)

Er det ikke vanlig at de som kommer på besøk har med seg "noe å bite i"? Så stiller jeg med kaffen?? :-P sånn det var hos oss forrige gang... ;-) men det er jo snart 7 år siden, så kanskje det har blitt anerledes? Jeg har ikke tenkt å rulle ei eneste bolle, så om noen vil ha noe å spise til kaffen, så får de ta det med selv :-P

Er det ikke vanlig at de som kommer på besøk har med seg "noe å bite i"? Så stiller jeg med kaffen?? :-P sånn det var hos oss forrige gang... ;-) men det er jo snart 7 år siden, så kanskje det har blitt anerledes? Jeg har ikke tenkt å rulle ei eneste bolle, så om noen vil ha noe å spise til kaffen, så får de ta det med selv :-P
Godt at du tenker sånn! Jeg hadde ikke bakt om det ikke ble gjort for meg.

Jeg synes faktisk folk har tatt for lite kontakt... Har jo lyst til viser frem den lille. Men jeg styrer ikke om det kommer noen tidlig innom. Er jeg ikke klar for å servere noe får de ikke noe, eller hente seg et glass cola selv.
Har noen venner som har sagt at de vil komme på besøk når vi er klare for det..men er mange som ikke har sagt så mye om det heller. Så derfor lurte jeg på om det var noe som var vanlig :) men ser at folk gjør det forskjellig :)

Så snilt! Tror jeg skal bake litt I morgen :) hvis ikke for å servere til babygjester, så for å ha noe å gjøre :) kanskje fylte horn som jeg kan ha med på barsel?

Så snilt! Tror jeg skal bake litt I morgen :) hvis ikke for å servere til babygjester, så for å ha noe å gjøre :) kanskje fylte horn som jeg kan ha med på barsel?
Hørtes kjempegodt ut! Vil veldig gjerne ha oppskrift :D selvom jeg kun får til boller...prøvde meg på krydderkake engang, men den ble kjempetørr! :(

Back
Topp