Baking til barselbesøk

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
tenkte å bake litt og ha litt i fryseren til barselbesøk som forhåpentligvis er like rundt hjørnet..  noen med gode tips på hva som kan være greit å fryse og som tiner rask?
Har tenkt på boller, sjokoladekake/formkake, muffin uten glasur...

Kanelboller

ha vaffelrøre klar...kjapt og enkelt og steke :-)

Ikke at det ikke er supert å ta med muffins eller boller eller noe, men jeg må bare si at jeg hadde blitt SYKT glad dersom noen hadde tatt med seg sunne gode hjemmebakte brød til meg i barselperioden (eller nå, for den saks skyld).

toneany skrev:
Ikke at det ikke er supert å ta med muffins eller boller eller noe, men jeg må bare si at jeg hadde blitt SYKT glad dersom noen hadde tatt med seg sunne gode hjemmebakte brød til meg i barselperioden (eller nå, for den saks skyld).

Tror hun har tenkt å ordne noe selv å servere til sine gjester som kommer til henne på barselbesøk. Tror hun venter baby snart, slik jeg forsto tråden....

Er det vanlig å ta med noe å spise når man går på barselbesøk?aldri hørt om... har kun tatt med gave til babyen jeg...

MammaMia98 skrev:

toneany skrev:

Tror hun har tenkt å ordne noe selv å servere til sine gjester som kommer til henne på barselbesøk. Tror hun venter baby snart, slik jeg forsto tråden....

Er det vanlig å ta med noe å spise når man går på barselbesøk?aldri hørt om... har kun tatt med gave til babyen jeg...

ja det er vanlig, fra gammelt av het det sengemat.
pleier ofte å ta med lunsj på babybesøk eg, alle har blitt supertakknemlige for det :)

Jeg tar alltid med mat når jeg er på barselbesøk. Og folk som kommer hit bør være glade for en kopp pulverkaffe og mariekjeks. Sliter så j... med amminga at det er null sjans for at jeg bruker den lille energien min på å være vertinne. Men, til spørsmålet ditt: kanelboller tiner raskt. Og vestlandslefser ;+)

Ja, jeg er straks fødeklar og er til vi får barselbesøk! :)
Håper så klart de fleste har med seg noe, men kan være greit å ha noe på lur også! :)

lykkeligmamman skrev:

MammaMia98 skrev:

toneany skrev:

ja det er vanlig, fra gammelt av het det sengemat.
pleier ofte å ta med lunsj på babybesøk eg, alle har blitt supertakknemlige for det :)

Høres veldig koselig ut da :-) Selv har jeg aldri hverken gjort det eller opplevd det på 3! unger... Kanskje det er litt ulike tradisjoner fra sted til sted? Der jeg kommer fra har det vært vanlig at barselgjestene får servering... i grunn mer logisk det dere beskriver...hehe

Eplekake! :) kjempe enkelt og veldi godt om du har en boks is i fryseren i tillegg;)

Vi kjøpte inn Toro vaffelrøre. Sånn du blander inn olje og vann, så steikte mannen vafler når vi fikk besøk

Vi kjøpte inn Toro vaffelrøre. Sånn du blander inn olje og vann, så steikte mannen vafler når vi fikk besøk

Back
Topp