Bakers Cyste, "drenering" eller operasjon?

frumamsen

Andre møte med forumet
Heihei! Ny her inne, så tar litt tid å sette seg inn i ting. Håper jeg poster dette på rett plass... :)

Jeg fikk påvist Bakers Cyste på venstre bein for omtrent to mnd siden, og har hatt grusomme smerter siden, klarer ikke å strekke beinet helt ut,og heller ikke gå rett. Cysten har også vokst, og jeg endte opp å bli sykemeldt, og fikk tildelt krykker som jeg har gått på siden. Nå skal jeg endelig inn på Kirurgisk avdeling på mandag, etter både MR og røntgen for et par uker siden.
Så spørsmålet mitt her er ; Er det noen som har hatt /har bakers cyste? Var fjerningen eller dreneringen vond, og hvordan foregikk det hele? Jeg gruer meg noe voldsomt, er så redd for nåler..Grøss.

Jeg mistenker jeg har det bak kneet mitt. Men har ikke fått det sjekka enda da. Gått med det i noen år allerede. Men kjenner det mer og er mye vondere nå etter jeg har begynt å trene. Men klarer greit å gå på jobb da. Tenkte spørre neste gang jeg evnt skal til lege :)

Håper det blir mer svar her. Er jo litt mer nyskjerrig på dette :)

God bedring !

Do'h ! Fra mobilen vel ;)

Velkommen på forumet :)

Jeg vet ikke hva det er en gang, men ønskerr deg lykke til :)

Takk skal du ha :)

Hehe, vanskelig å forstå men det er en væskefylt cyste som legger seg bak kneet og forårsaker en del irritasjon der (og frustrasjon...). Enten må væsken tappes ut med nål og sprøyte,ellers må man gå inn å operere bort hele cysten.

Back
Topp