Baker du mange kaker til dåpen?

Miram

Glad i forumet
Og hvor mange gjester er dere?

Lurer litt på det for jeg har en tendens til å "ta" av.

Bakte 14 kaker til dåpen til elstejenta og kjøpte 2, samt en veninne bakte 1; altså 17 kaker på ca. 50 gjester... vet det er for mye og begrenset meg til 11 kaker hvor en var kjøpt til yngstejenta, også det ble litt mye....

Hvor mange kaker er nok på 50 gjester, vil jo ikke at det skal bli for lite heller. Har vært i bryllupp med 150 gjester som ikke hadde så mange kaker engang, og det ble pinlig lite.....

Ps. synes det er gøy å bake da...

Vi var 19 stk.. Hadde 3 kaker til kaffen + kransekake og is til dessert.. Ble en hel kake igjen.. 

ORIGINAL: DivaX

Vilt... Bakte du seriøst 14 kaker?? Kan du ikke komme hjem til meg neste gang vi skal feire bursdag eller noe?[;)]

Ja gjorde nok det ja, he he  og mange av gjestene var sikkre på at vi kom til å slå til med bryllup samtidig..... ble litt kaker igjen, men ingen kaker var uåpnet.....

Syns kakebord bør "bugne" av kaker..elsker å ha masse kaker.
Vi var ca 45 stk,og hadde selvfølgelig for mange kaker..men æ ga bort kakeresta til slekta

Trur d va 8 eller 9 kaker..

vi har vært ca 20 gjester i dåpene vi har hatt.Har hatt 2 kaker pluss kransekake. Trenger ikke bare så masse kaker.Det skal spises og.

Vi skal gifte oss i sommer. Da er vi rundt 65 gjester.Og jeg tror kanskje vi skal ha 6-7 kaker (innkl bryllupskake) pluss kranse kake.

oææææ, 17 kaker på 50 personer???? Tror vi hadde 5 på 30 personer

1 kansje...
Min mor-mor vil sikkert lage, søsteren til typen har tatt på seg å lage 2, moren til typen vil også lage, så skal jeg bestille en med bakeriet[:)] Vi blir bra rundt 20 stk, så trenger ikke så mange kaker da[:)]

ORIGINAL: Pretty Bird

Syns kakebord bør "bugne" av kaker..elsker å ha masse kaker.
Vi var ca 45 stk,og hadde selvfølgelig for mange kaker..men æ ga bort kakeresta til slekta

Trur d va 8 eller 9 kaker..

enig. Skal ikke bare være "nok kake" - det skal være til å fråtse i, og alle skal finne noe de liker...

I dåpen var vi bare ca 20 stk da, så hadde ikke altfor masse 8-9 kaker, og da begrenset jeg meg......dåpskaka sef (marsipankake), vetlagraut, sjokomuffins, krokankake, dronning maude pudding, gelekake, ostekake, kransekake.....pluss påsmurte tynnlefser.

Er en del sorter som "skal" være representert da, synes jeg, uansett antall gjester til slike anledninger...

I bryllupet vårt hadde vi i alle fall over 25 sorter, husker ikke helt....86 gjester. Har vært i bryllup hvor det bare har vært 2-3 kaker, og det blir heeeelt feil for meg!!! Som sagt, poenget er ikke at det skal være passe mengde kake, men at det skal være masse å velge i, noe for en hver smak, man skal kunne fråtse og i alle fall føle at det er til å fråtse i.....

Vi var bare 14 gjester og hadde 3 kaker..Synes det var mere enn nok..Bakte ingen selv..hehe..Jeg orker ikke [:D]

til 50 gjester tror jeg at jeg hadde laga rundt 7-10 kaker... spørs jo litt på hviken sort kaken er...

Vi var 30 stk og hadde en marsipankake, en sjokoladekake, en gullerotkake, en ostekake og en verdens beste og sån nøttebunn kake med gul krem på... og chips

var mer en nok, men endel var jo store kaker...

de hadde fått is til dessert med røret jordbær litt før og

Back
Topp