Baker dere, og fryser ned til barseltiden?

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Ser mange baker her inne :-) lurte på
Om eg å skulle hive meg på bølgen. Er det til barseltiden dere baker til? Ha noen kaker og boller i frysen til besøket?

Baker ikke noe spesielt med tanke på barselbesøk nei... Har litt muffins og kake i fryser,men det er ikke laget med tanke for besøk etter fødsel.

Jeg har laget noen kaker å fryst ned med tanke på barselbesøk :) Tror ikke folk forlanger å få noe når de kommer, og som regel har de med noe, men jeg synes det er så koselig å ha noe å servere :)

Jeg har bakt litt boller, kanelsnurrer og muffins til besøk :) Men mest av alt brød! Vi har "alltid" hjemmebakt brød, men jeg har jo ikke tid å bake så mye den første tiden. Men fryseboksen vår er av den litt lille typen, så nå er den full ;) Nå har vi brød for 6 uker tror jeg? Om jeg går en uke til uten å føde, får jeg sikkert plass til 4 brød til :P

Skulle ønske jeg kunne si ja, meeeen nei dessverre...
Føler jeg har mer enn nok å henge fingrene i, så de som kommer på barselbesøk til meg må ta til takke med kjøpe kjeks eller no :P

Jeg tror ikke du trenger føle du må bake til barselbesøk, neppe mange som forventer å få noe da - de vil bare se den lille :) En kopp kaffe er jo uansett ikke hokuspokus å få til :) Men har du lyst har du lov :)

Vi har så lite plass i fryseren, så kan ikke bake så mye.. Har litt kringle i fryseren nå, men ellers tror jeg det må vente litt.. Kan dessuten huske fra de forrige gangene at baksten til barselbesøk er lite spist av besøket - mest av meg/oss her hjemme, og vi trenger ikke så enormt ;) Men har vi det spiser vi det jo :P Så gjør ikke så mye at fryseren er full, kanskje :P

Jeg kommer nok ikke til å bake opp noe med tanke på barselbesøk.
Skal ønske meg et lass av mormors boller i stedet :D
Har noen toro-poser på lur dersom jeg skulle være i form til å servere noe, ellers så er det veldig raskt å slenge sammen en eple-smuldrepai ;)

Frysen her er full med eplekaker og eplesyltetøy:p Noen av kakene blir gjerne til besøk:) Ellers er det jo kjempe raskt lage en vaffelrøre og ha eplesyltetøy til :D

Jeg skulle egentlig, men orket ikke likevel :P Vi er en vaffel-familie, så kommer til å ha alle ingrediensene til vafler stående til enhver tid.. Så er det bare å steke noen plater når vi får besøk :-) I tillegg fikk mamma plukke alle eplene på epletreet vår i år (gedigent tre med supermye epler), så hun har bakt opp en del eplekaker og lagd eplemost.. Har fått noen kaker og litt most til å ha i fryseren til barselbesøk og sånt :-)

Trur nåkk ikkje eg kjem te å bake nåkka næi....
Huske fra de andre gangene at eg hadde mer enn nåkk me baby å klare å stable beina rundt så blei ikkje mykje servering å få hos meg ;)

Men skulle eg no få ånden over meg så kanskje det blir noen kanelsnurrer i fryseren..
Man har et 20 talls brød i fryseren da sånn at eg ska slippe å tenke på det de første par ukene ;)

tenkte å bake noen boller og fryse ned, mest for at jeg pleier alltid å ha det og nå er det tomt, er glad i de selv hehe hadde også tenkt og bake noen kanelboller, sjokoladekake og muffins, men jeg er så dårlig form og nesten ikke oppegående så tenkte å droppe det. men mamma har tilbudt seg og bake disse tingene for meg så det setter jeg pris på.
sønnen min blir 3 år om 1,5 mnd også så da kan vi ta av fryseren så slipper jeg og styre med så mye da :-)

Denne gangen har jeg tenkt å bake litt matnyttige ting med tanke på barselbesøk. Ble alt for mye boller og slike ting sist og vi fikk så mye besøk at det ble dårlig tid til mat. Tenker da på rundstykker, pizzasnurrer o.l

Gjorde det da jeg ventet nr 1 og 2.. har ikke somlet meg til det, har hatt så travle uker, kanskje i morgen??? :) kjekt å ha noen boller å ta opp..må bare få det i fryseren FØR ivrige små (og mannen) får kloa i det... ;)

Har bakt bl.a. eplekake og wienerbrød.. Gulrotkaka har vi allerede klart å spise opp ;) Så blir en ny runde med det, og så skal jeg bake foccaccia og landbrød til oss selv.. Jeg skal ha foccaccia med ruccola og parmaskinke til lunsj dagen etter fødsel ;) Har også hjemmelagde både fiskegratenger og lasagne i folieformer til etter fødsel..

På "mobben"

Jeg har baket en bladkrans som jeg har delt opp og lagt i fryseren, åsså har jeg fått 30-40 lapper av moren min som jeg også har fryst. Regner med at det får holde til barselbesøkene. Ellers har jeg laget pizzahorn slik at jeg har noe lett og rask mat i fryseren også. Tror ikke det blir noe mer baking for nå er fryseren full. Men det var et godt tips å ha vaffelrøre tilgjengelig i kjøleskapet til barselbesøkene. Da er det fort gjort å servere nystekte vaffler.

Har både litt bakst og lagd litt middager til oss selv framover. Tenker det kan være lurt. I starten er det kanskje pappan som må stå for middagen og han er ingen kokk akkurat. Skal bake noen boller og noen middagspaier. Ps. Det er graviditeten som har gjort meg sånn, er egentlug ikke noen husmor...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har bakt en del, men får se om det holder seg til barseltiden :-P
Tenker heller mer på å lage klar noen middager til de første dagene hjemme. Bare ikke surret meg til det enda. Orker ikke stå og styre så mye på kjøkkenet lenger.. :-(

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Back
Topp