Bakepapir, bruke noe annet?

Bringebærdrops

Elsker forumet
Nå har jeg nettopp laga en stor bolledeig, og nå skal de egentlig snart stekes.. MEN jeg har jo ikke bakepapir. Snuppa sover luren sin, så jeg kan jo ikke akkurat dra å kjøpe. Må jeg vente 1 og en halv -2 timer til jeg skal steke de? For å kjøpe bakepapiret.. Blir ikke bollene /kanelsnurrene ødelagt av å stå så lenge og etterheve?

Eller kan jeg bruke noe annet enn bakepapir?

Har du formfett så spray det på platen, eller smør et lag med smør/melange på platen så setter det seg ikke fast.

Bruk smør på plata ja.
Jeg ventet med en bolledeig en gang. Satte det i kjøleskapet så hevinga skulle stoppe. I teorien er det fornuftig,men da bollene kom ut av ovnen lukta de alkohol.. totalt gjæra istykker. Ha ha :p

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app

hehe, jeg har også brukt matpapir under pizza en gang og det skjærte seg totalt! :P

Bruk smør på plata ja.
Jeg ventet med en bolledeig en gang. Satte det i kjøleskapet så hevinga skulle stoppe. I teorien er det fornuftig,men da bollene kom ut av ovnen lukta de alkohol.. totalt gjæra istykker. Ha ha :p

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app

Haha, det jeg tenkte kom til å skje hvis jeg gjorde det samme...

Tusen takk for alle svar :D Jeg brukte smør på plata. De ble litt mer brent under enn de normalt blir.. Men det gjorde egentlig ikke noe :)

Back
Topp