Bake med de små?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Noen tips til hvordan gjøre baking med de små "problemfritt"?

Jenta mi elsker å bake, men skal helst gjøre absolutt ALT selv.
Blir nesten litt sint om jeg må overta noen av oppgavene, som å smelte smør, sette inn i ovnen osv...
Men jeg kan jo ikke la henne ta styringen over sånne varme, skumle ting.
Har så lyst til å bake uten å måtte si til henne stadig vekk, for er jo kjempekoselig å bake sammen!
Er litt søtt også da, med mel utover det hele.. Hi hi! [:D]
Og stolt når prodiktet er ferdig!

HJvordan bruker dere å gjennomføre en bakedag med de små?

tulla her elsker å være med å bake...

jeg lar henne få litt å tusle med en bolle med mel  eller en liten klatt med deig..avhengi av hva vi lager...
når jeg skal sett bollene inn i ovnen setter hun sin deig inn i sin ovn...
har ett lekekjøkken som jeg har satt på kjøkkenet...

Her er det ofte masing om baking..men er mest kjøkkenmaskinen som er gøy å skru av og på, og se oppi når mel,melk,smør og sånt blander seg. Da skal han hjelpe veldig mye til[:D] Men han skjønner også at det ikke er en leke og er forsiktig! Han er veldig flink til å holde seg unna ovnen og platene!!
må alltid dele deigen litt, slik at han får sin del han kan gjøre hva han vil med(denne serveres ikke til gjestene[;)]) .

Emilie elsker også å være med når det er baking!
Men her går det stort sett veldig greit når jeg sier at jeg må gjøre noe (pga at der er varmt el).
Sier noe sånn som " dette må mamma gjøre, for denne er varm. Men du kan få ha i mel/sukker".

Alltid kos å bake, men blir litt ekstra klin og søl ja når det blir 4 hender i stedet for 2!
Men gøy å se hvordan baking har blitt en del av rollelek. Er ikke måte på hva hun baker i lek nå.
Kommer å spør om hun kan få låne både det ene og det andre, for hun skal bake[:D][:D][:D]

Back
Topp