Bake dåpskake

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Nå er det snart tid for dåp, og jeg skal lage dåpskaken selv. Sjokoladekake med sukkerpasta. Hadde en herlig oppskrift jeg har brukt før, men finner den ikke. Så nå lurer jeg på om noen her har laget noe sånt og har en velprøvd god oppskrift å anbefale?? Gjerne bilder eller annen inspirasjon også!

Er det sjokoladekake eller sukkerpasta du trenger oppskrift på?

Ellers er det bare å google "dåpskaker" på bilder så kommer det opp bilder herfra til månen :)

Sukkerpasta er greit, men skulle gjerne hatt en oppskrift på sjokoladekake og fyll, som passer til sukkerpasta. En skikkelig saftig og god en :) Vet egentlig sånn ca. hvordan kaken skal være, venter spent på e-baypakker bare, håper de rekker frem i tide!

Jeg kan anbefale en kake med fyllet som jeg lagde her om dagen.  Den er grisegod! :D 
Med oppskrift til bådebunn og forskjellig fyll. Men det bli for mye å skrive inn her. Vil du ha linken?

Så på kakeoppskriften, og den sjokoladefudgen, funker det med bare de to? Og bruke fudge under lokket med sukkerpasta, hva tror du om det?  Sjokoladefudge høres jo driitgodt ut!

Klart jeg ikke hadde det :) Men jeg syntes ikke noe om når folk bare limer inn linken til sin egen blogg sånn uten videre. Virker litt sånn "må ha flere hits på bloggen min"-ish.. Derfor spurte jeg først, he he!

Det er mange som ikke dynker sjokoladekakene sine, men jeg pleier å dynke litt med sjokolademelk, bare for å få litt mer fuktighet. Spesielt hvis kaken blir levert dagen før den skal spises. Men som sagt så trenger du ikke.
Kun de to fyllene fynker kjempebra sammen! :) hvis du vil speede det opp litt så kan et lag med bær funke i tillegg. Spesielt bringebær for syrlighetens skyld :)

Fudgen under sukkerpasta har jeg ikke prøvd før. Men det kan jo gå det! Jeg pleier å ta sjokoladesmørkrem under jeg for  jeg syntes den er god å jobbe med som dirty icing før jeg skal trekke kaken. Den blir litt stivere enn fudgen nemlig. :)

Men ikke ha for mørkt underlag hvis du skal ha et veldig lyst lokk på!! Da kan fargen fra sjokoladen (hvis du har mørk fyll) trekke opp gjennom det lyse lokket og det er jo ikke akkurat snaisent ;)

Trone skrev:
Klart jeg ikke hadde det :) Men jeg syntes ikke noe om når folk bare limer inn linken til sin egen blogg sånn uten videre. Virker litt sånn "må ha flere hits på bloggen min"-ish.. Derfor spurte jeg først, he he!

Det er mange som ikke dynker sjokoladekakene sine, men jeg pleier å dynke litt med sjokolademelk, bare for å få litt mer fuktighet. Spesielt hvis kaken blir levert dagen før den skal spises. Men som sagt så trenger du ikke.
Kun de to fyllene fynker kjempebra sammen! :) hvis du vil speede det opp litt så kan et lag med bær funke i tillegg. Spesielt bringebær for syrlighetens skyld :)

Fudgen under sukkerpasta har jeg ikke prøvd før. Men det kan jo gå det! Jeg pleier å ta sjokoladesmørkrem under jeg for  jeg syntes den er god å jobbe med som dirty icing før jeg skal trekke kaken. Den blir litt stivere enn fudgen nemlig. :)

Men ikke ha for mørkt underlag hvis du skal ha et veldig lyst lokk på!! Da kan fargen fra sjokoladen (hvis du har mørk fyll) trekke opp gjennom det lyse lokket og det er jo ikke akkurat snaisent ;)

Det hadde ikke jeg tenkt på! Har laget ganske mørke farger før, men tror jeg går for lys denne gangen. Da blir det hvit sjokoladekrem under lokket tror jeg!  Takk for tips. Og herlig blogg, du er jo kjempeflink!

Hvit sjokoladekrem er gudd  da!! :) Det er  det lenge siden jeg har laget. Mulig jeg skal lage det til neste prosjekt som vi selv kan spise, he he! 

Tusen takk for  hyggelige ord, det var kjekt å høre :) 
Håper tipsene faller i smak :D 

Back
Topp