Bake berlinerkranser. HJELP!

*Labambie

Forumet er livet
Kokte eggeplommer og rå eggeplommer skal gnis sammen. Noen som kan fortelle meg med ekstremt nano t-skje hvordan det foregår i praksis? 

Tja,jeg pleier å lage 6 dobbelt posjon da.. Så da er det 6 rå eggeplommer og 6 kokte - og i min oppskrift er det 4ss sukker pr eggeplomme..
Tar de rå eggeplommene og de kokte og sukkeret i bollen,setter på min elskede kenwood - og vips,etter en stund er det tykk eggedosis,uten klumper av kokt egg.

Men egentlig skal du vel gni den kokte eggeplommen ut i bakebollen med en tresleiv før du tilsetter den rå eggeplommen og sukkeret.

Jeg baker Berlinerkranser ca hver 6-8 uke året rundt,det er det beste jeg vet i verden!

Tips - når du har laget deigen å trillet ut kransene - sett stekebrettet i fryseren ca 30 min (eller ut om det er kaldt.) Da er det superenkelt å dyppe i eggehvitte å sukker etterpå.

Tuuuusen takk for svar!  Jeg har også en Kenwood, så da gjør jeg som du. Meneh, med en så stor porsjon, hvor mye blir det? Blir det veldig mange kranser? 

Det blir....ganske mange kranser ja. Så det pleier å hole i ca 1,5 uke før de er mystisk nok borte vekk... Jeg deler helst ikke med noen heller (ikke frivillig i alle fall...) Det er virkelig det beste jeg vet i verden!!
Det blir ca 5-6 stekebrett.. Jeg har prestert å stå første juledag på kvelden å bake fler berlinerkranser,da en gjest faktisk spiste de siste fire.. Gjesten ut døra - og jeg i eggekokingen..

Back
Topp