Bahia Felize

Virra

Elsker forumet
Skal på tur med 2 voksne og 2 små barn.

Målet vårt er en uke med latmannsliv, la ungene plaske i bassenget og ikke farte mye rundt.

Noen som har vært her med små barn? Hvilket hotell bodde dere evnt på.
Minus og pluss ved dette stedet;)

Kjempefint! Flere restauranter og småbutikker rett ved hotellene. Vi bodde i leilighet via StarTour. Alt er like ved stranden.

Vi skal dit i påsken, har lest mye forskjellig om stede, både positivt og negativt.

Jeg er gravid og vi har en gutt på to og et halvt år, så her er også målet latmannsliv. At vi i utgangspkt. bare kan holde oss i hotellområde, er en tanke jeg liker :)
Vi skal bo på blue village-Orquidea, uten all inclusive.
Det jeg har lest av negativt er: dårlig strand, mye vind og dårlig mat (også lest om god mat;) ).

mammaV skrev:
Vi skal dit i påsken, har lest mye forskjellig om stede, både positivt og negativt.

Jeg er gravid og vi har en gutt på to og et halvt år, så her er også målet latmannsliv. At vi i utgangspkt. bare kan holde oss i hotellområde, er en tanke jeg liker :)
Vi skal bo på blue village-Orquidea, uten all inclusive.
Det jeg har lest av negativt er: dårlig strand, mye vind og dårlig mat (også lest om god mat;) ).

Du får oppdatere meg når dere kommer hjem:)

Ingen fler som hr vært der?

Joda har hvert der 3 ganger, var der sist i februar/mars i fjor med unga på 22 mnd og en på 4 mnd :) Knall fint altså, drar dit gjerne igjen. Vi har alltid bodd i leilighetene vi da, kjempe deiilig. Bodd 2 ganger i de hvite på Tres Vidas, sist på de brune med bølgete tak (Las Pitas tror jeg de het, de leilighetene ligger rett ved sidna. De rydder og vasker opp hver dag og folkene er så trivelig der. Det er spesielt en kina resturant som er helt fantastisk der, et lite lokale, de har kjempe god mat, ellers er det flere resturanter som ikke er noe særlig der, men vi spiste ofte på den faste kinan+ at vi spiste en del andre plasser utenom bahia. Også kan man handle mat i utikken å lage selv :)

Stille rolig, barnevennlig + at øya er ikke stor og det er masse å se på og turene er ikke så lange heller.

Badebassengene er kjempe fine, stranda har krympa litt de siste årene siden de har bygd ut sand med solsenger på en høyde. Før var den kjempe stor den stranda. Men det er fint å ligge i disse bingene med solsenger, knall for unga også, vindstille der da :) Men vi kosa oss for det :)

2 uker går alt for fort der synes jeg.

Aqualand er en plass vi ikke anbefaler, skjønte fort hvorfor. Ungene fikk ikke lov å bade og klatre i vannstativene og skli på skliene hvis de var under en viss høyde, så livvaktene gjorde ikke annet enn å blåse i fløyta å jage ungene opp, unger som var 6-8 år fikk ikke lov å leke der. mens min på 22 mnd fikk lov, men da fikk ikke vi foreldrene være med. Så når samboern skulle skli på en sklie der og tok dattern på fanget, så blåste de i fløyter og vifta med arma. Hun måtte skli alene. ble litt forbanna da. Men jenta mi er vant til litt fart og spenning så pappan sendte hun ned sklia og jeg tok i mot.

På bahia har de det samme stativet som alle ungene får bruke , til og med voksne.

Hørte om flere som bruker å være på bahia årlig at det badelandet var dårlig greier pgr at folk ikke fikk bade som på andre badeland.

Jeg har vært der to ganger. Første gang på hotellet Monte Feliz,da med litt større unger.. Veldig fornøyd den gangen.. Fartet en del rundt,blant annet til Anfi del Mar,for å ligge på stranden.. Var der sist nå i september,med barn på 3 og 5.Nå sist lå vi på Las Pitas. Målet var en latmannsferie ved bassengkanten. Gikk greit de første dagene,så begynte ungene å kjede seg. De ville ned på stranda og leke med bøtte og spade.. Men,der er det ikke barnevennlig. Det blåser mye,endel bølger,og vannet er svart. Ikke møkkete,men svart sand rett og slett.. Så,når ungene var lei av å bade,var det ikke så mye å finne på rundt hotellområdet.. Det er ett lite "senter" i sentrum,med en del souvenirbutikker,og restauranter,men er vel heller dårlig shoppingsmuligheter der..Kort vei til Playa da. Gode bussforbindelser. Aqualand ligger jo heller ikke så langt unna. Går buss til og fra flere ganger i døgnet. Maten,,,tja,den var varierende.. Tror vi prøvde ut de fleste restaurantene der,og vi ble vel ikke overimponert,men på den annen side,så er jo sjarmen å prøve ting ut da. Veldig god mat på en av restaurantene som lå tilknyttet Blue Orquida.. Husker ikke hva den het... Alt i alt:helt greit. Ville gitt 3+ om jeg skal vurdere stedet som helhet:)

Back
Topp