bah, a-menneske

aljoba

Glad i forumet
trodde ikke b+b menneske kunne bli a [8D]  her har mini begynt å våkne rundt kl 05.00, av og til før [&:]  vi har førsøkt å legge han senere på kvelden, og å kutte ned sovinga på dagtid...mn dn gang ei! han er som ei vekkerklokke altså [:-] er såååå trøtt på ettermiddag og kvelden nå...stuper i seng mellom 8 og halv 9, lite voksentid [&o]  kan d hjelpe å ha han på eget soverom? kan d være lyset?

noen råd?

Här hade vi det så en period för ett tag sen att han vakna nån gång mellan 4-6 på morgon o ville inte somna om, då börja vi ge honom en flaska vid den tiden(fick färdigförpackning med nan, kallt) när han vakna o då somna han om o sov till 7 tiden, höll på så i ca 1-2 veckor o då hade han redan vänt på de igen o sov helt halv 7-7 o gör det fortfarande. Tror det var lite pga att han hade mycke tänder på gång samtidigt så va väl säkert lite gott o få den där flaskan en period..Men jag känner igen det där med väckarklocka, har det likadant här..Oavsett hur mycke eller lite han sover på dagtid o oavsett när han lägger sig för kvällen så vaknar han alltid vid halv 7-7 nu för tiden.

Oliver også driver å våkner rundt 4-5 tiden nå... gir han pupp i senga vår jeg, og lar hansovne på puppen, så sover han til 7.... Sikkert dumt.. men orker ikke stå opp med han så tidlig...

Vi har det på samme måte her. Han våkner 5-5.30. Tror dere det kan hjelpe å bare gi han vann? Fram til nå har jeg tatt han inn i sengen og ammet han, han virker veldig sulten, men det er jo kanskje bare vane..?

nå vett kje eg koss d e me kveldsmaten hos dere. her får litlå ein porsjon grøt i seks tiå, og mme rett før hu legge seg - så hu e skikkelig mette, sove lett te ni - itte hu kom på eget rom [:)]
i den siste perioden hu sov hos oss våkna hu tidligere og tidligere, hu e ekstremt vare på lyder og lys, så når maen sko på jobb våkna hu. så me la na fort på rommet hennas, å har mørke rullegardiner [:)] verdt et forsøk kanskje [:D]

eller kanskje å bare gje han någe vann? kanskje an e tyste? [:)]

.

Her og e det morgen 5-6 for tiå... Noge drid! Å ja, eg og lure på koss b+b=a...

ORIGINAL: aljoba

han får pupp, mn vil ikke sove mere forde [:-][&o]

Sånn er Oliver også nå... men det er tenner som plager han her... til vanlig sover han veldig godt [:)]

får an grøt før an legge seg? kanskje an trenge mer å sova på? [:)]

Daniella har så ogsi alltid sovet ekstremt lenge... Hender jeg vekker hu i 10-11 tiden liksom. Men, merket at før vibyttet rom, våknet hun veldig lett av lyset. Hjalp å kjøpe rullegardin. Nå skal vikjøpe lystette gardiner tilhu, sånn at det ikkeblir et rabalder mot sommertiden. Da hun lå på vårt rom sov hun også lenge, menvåknet mere om nattan. Pga lyder, at vi la oss, snudde oss osv.

Prøv å ha på eget rom, kan hjelpe mye det,og stenge ute mesteparten av lyset:)
Hunspiser også kveldsmaten rett før hu legger seg, såhu er god og mett.

Ella sover fra 18.30/19.00 til 09/11. Kommer ann på om hu hører pappas vekkerklokke[8D] På dagen soverhu 1-2 ganger, sover ca fire timer på dagtid. Har hu oppe iallefall 2 timer, prøver å la det bli tre. Da sover hu lengre lurer, men mere sjeldnere.

Back
Topp