Bruker552mar
Forumet er livet
Eller boxette.. Er det fortsatt lov å bruke i Norge?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: chantonet
hvorfor går det ikke an å bruke noe sele eller noe OPPI bagen som er fast i bagen. ( yes i know, er ganske smart ) sikkert ingen andre som har tenkt på det før og sikkert en grunn til at det ikke finnes.
men hvorfor går ikke det ? det har jeg tenkt på maaaaangen ganger...
ORIGINAL: Helene HarefrøkenMan får jo ikke me seg barnet hjem føre det er "friskt" vel. Det var aldri noe spørsmål om jeg hadde bilsete når jeg fikk me meg sara hjem...
Ja, men det frarådes på det sterkeste å bruke det.
(Men noen få med veldig premature barn har jeg hørt rykter om at ikke har noe annet valg fordi respiratoriene ikke er ferdig utviklet enda og det er fare for kveling. Disse får da beskjed om dette på sykehuset)
ORIGINAL: talata
ORIGINAL: Helene HarefrøkenMan får jo ikke me seg barnet hjem føre det er "friskt" vel. Det var aldri noe spørsmål om jeg hadde bilsete når jeg fikk me meg sara hjem...
(Men noen få med veldig premature barn har jeg hørt rykter om at ikke har noe annet valg fordi respiratoriene ikke er ferdig utviklet enda og det er fare for kveling. Disse får da beskjed om dette på sykehuset)
Men di snakka om å sende med Kamilla hjem selv om ho måtte ha oksigen tank/respirator, var det disse barna du tenkte på kanskje?
ORIGINAL: Helene Harefrøkenahaaaaa - ja jeg bare lurte... Det kan jo være at di hadde sagt vi måtte bruke bag på Kamilla hvis vi sku hatt ho me hjem..... Men det var i hvertfall aldri noe spørsmål om det når vi tok me sara hjem, men ho var jo da "friskmeldt"
ORIGINAL: talata
Men di snakka om å sende med Kamilla hjem selv om ho måtte ha oksigen tank/respirator, var det disse barna du tenkte på kanskje?
Jeg vet ærlig talt ikke, men jeg kan vise deg hvor jeg har det fra, fra NTF.se(TT sin søsterorganisasjon i Sverige):
Observera att babybäddar och skyddsnät för barnvagnsinsatser ger ett betydligt sämre skydd än bakåtvänt åkande. De bör därför endast användas om funktionshinder eller andra särskilda behov föreligger. Rådgör i så fall med läkare.
Linken: http://ntf.se/konsument/barnibil/default.asp?RecID=22267
ORIGINAL: Nubbe
Ett nyfødt barn skal toppen sitte 20 min i bilstolsete, dette er pga hoftene,(og respirasjonen vil jeg tro) så hvis en må på lengre bilturer er det anbefalt å bruke nett. Hvis en tenker sikkerhet i kolisjon er definitivt bakovervent stol best.
Ett nyfødt barn skal toppen sitte 20 min i bilstolsete, dette er pga hoftene,(og respirasjonen vil jeg tro) så hvis en må på lengre bilturer er det anbefalt å bruke nett. Hvis en tenker sikkerhet i kolisjon er definitivt bakovervent stol best.
ORIGINAL: Helene Harefrøken
ORIGINAL: Bdancer
ORIGINAL: MarcElia
Har du linker til noe av dette, da det ikke stemmer med NOE av det jeg har hørt de siste årene..?
De fleste babyer SITTER ikke i bilsetene, men ligger i dem.. De siste årene har det skjedd en rivende utvikling slik at vekten ikke hviler på sete/hofter lenger [:)]
det er vel ikke pga hoftene, men ryggen. fysio sa at ryggraden er så myk og formelig og for lange turer ofte (de kan fort bli en stund for de som triller inne på kjøpesenter med bilstolen) kunne deformere ryggsøylen...[8|]
mange sier så forskjellig, vanskelig å si hvem som har rett. Uansett så er det ikke så veldig trygt å kjøre bil med de små uansett hvordan de er sikret. en påkjørsel bakfra i storfart knekker fort nakken til en baby i bakovervent bilstol... huff nei vi får holde oss hjemme[8D]
ja det er sant det, de fleste ulykker skjer i hjemme....hva med å sitte på trappa? telles det som hjemme eller ute?
Enig med deg ang det å være hjemme. Tror både slitne mammaer med søvnmangel og babyene har godt av ro jeg... men alle har jo ulike behov da så skal ikke si hva andre bør gjøre, men blir litt oppgitt over mødre som hele tiden er på farten og klager over grinete babyer