Badstu

Entil

Elsker forumet
Noen andre her som har badstu i huset???

Er nok kanskje et finnmarks-fenomen, men badstu på rundt 60 grader med masse damp og fuktighet er bare sååå fantastisk!! (Noe helt annet enn knusk-tørr svømmehall-badstu, altså[8D])
Også lange pauser på badet med obligatoriske levende lys og en badstupils[8D]

Vi har ei bitte-lita 2-manns-badstu i forbindelse med badet nede, men den er desverre alt for skjelden i bruk[&o]
Har liksom aldri tid...

Men idag hadde jeg og min kjære bestemt oss[8D] Vi SKAL ta badstu[;)]  Har prøvd de tre siste lørdagene uten å få det til[:-]
Og selv om mannen akkurat har henta guttungen og to kompiser hjem fra svømmehall og premieutdeling etter brytestevne, og guttene enda ikke er i ordentlig i seng, så er badstua klar og jeg gleder meg[:D][:D] Anbefales[;)]

har alltid hatt badstu hjemme hos mamma og pappa.... men eg har kun brukt den 1 gang... 1 gang på 24 år alså så, tror ikke eg skal ha d i mitt hus vertfall[;)]

HAr hatt det to ganger, brukte de aldri..

Ene leiligheten ble den brukt til matlager, andre til øl[8D][8D][8D]

Hehe... Bare en som kunne tenkt seg badstu, ja[8D]
Burde vell egentlig forventet det... Hadde heller ikke drømt om at badstu kunne være noe før jeg kom hit opp[&:]

Må jo bare forklare litt om hvordan jeg tar badstu siden jeg først har startet denne tråden[8D]
*Behagelig varme (rundt 60 grader), masse vann og damp, luftfuktighet på opp mot 80-90%. (De fleste svømmehall-badstuer holder mellom 80 og 90 grader og er knusktørre og finnes ikke behagelige[:'(]) Er vell mer å betrakte som et damp-bad det vi tar[:D]
*Gode stoler og levende lys i rommet utfor hvor man har lange, gode pauser, skravler og fyller på med væske (øl[8D]) Oppholder oss som oftest mer utenfor badstua enn inni[8D]
*Skrubb av hele kroppen, hårfjerning, peeling, hårkur, ansiktsmaske, fotbad, litt masasje etc. Man kjenner at porene åpner seg, død hud skreller av, og man føler seg utrolig ren etterpå[:)]
*Masse fuktighetskrem[:D]
Varmen løser opp ømme og stive muskler (som jeg stort sett alltid har) og det føles utrolig oppløsende når man er forkjølet og tett (noe jeg er nå[8D]).
Blir nesten som et lite, privat spa[8D]

Helst bør en badstu være vedfyrt, og med sluk i gulvet, sånn at man kan bruke masse, masse vann! (Har det på hytta, elektrisk hjemme).
Og man skal bruke mange timer i badstua[8D] Idag brukte vi rundt tre timer, og det ble litt for hektisk (nesten ikke pauser)... Har vært på jentetur og sittet 6-8 timer, men da ver det myyye skravling (og øl) i omkledningsrommet[8D]

Vi har som mål å ta badstu sammen hver lørdags kveld hvis det ikke er noe annet som skjer (noe det alt for ofte er, desverre[&o]). Og jeg håper jeg kan bli flinkere til å bruke en og annen kveld på egenpleie innimellom i tillegg. Dessuten elsker ungene å "dampe"[:)]
Så noe lagringsplass blir den nok ikke her med det første[8D] (Kunne ikke blitt uansett, for den har glassdør mot hovedbadet vårt...)

Høret utrolig deilig ut spør du meg,og ikke minst en bra ting du og gubben kan gjøre som en vane,romantisk og deilig[;)][;)]

Også får du si i fra hvis du vil innvitere til et BV interiør spa!! da vil jeg bli med[;)][:D][:D]

Enig med Moskata, synes det høres herlig ut! Vet at hvis vi hadde hatt det sjøl, så hadde vi brukt det veldig sjelden, jaffal bruker vi massasjebadekaret veldig sjeldent. Men utroooolig deilig de gangene vi bestemmer oss for å fylle det[;)] Høres jo virkelig ut som en deilig ting å gjøre sammen, da, bra å sette av tid til hverandre på den måten![:)]

Åhh ja, det er deeeeiliiig [:)]
Satt endel i badstua før, da min x' familie har det å hytta si. Det er bare suuperdigg [:)]

Håper det ble en fin kveld i badstua for dere i går, heldiggriser !! [:D]

Har alltid hatt badstu hjemme hos mamma og pappa, men har brukt den bare et par ganger. Det blir alt for varmt for meg å sitte inni der i den varme fuktige lufta. Så badstu er ikke noe jeg skal ha hvis jeg skal bygge nytt hus nei.

Back
Topp