Bading

kas91

Andre møte med forumet
Babyen er nå 2 mnd gammel, frem til nå har vi badet ved behov, men vurderer å legge det inn i nattstellet annenhver dag. Blir dette for ofte så tidlig tror dere? Hvor ofte badet dere babyen? Skjønner så klart at dette er individuelt. Men greit med en pekepinn uansett.
 
Babyen er nå 2 mnd gammel, frem til nå har vi badet ved behov, men vurderer å legge det inn i nattstellet annenhver dag. Blir dette for ofte så tidlig tror dere? Hvor ofte badet dere babyen? Skjønner så klart at dette er individuelt. Men greit med en pekepinn uansett.
Vi bader typ én gang i uka. Vil ikke oftere enn det ennå, pga atopisk eksem hos storebror (og jordmor og helsestasjon anbefalte 1-2 ganger i uka max i starten). Men jeg må ofte gå over ansiktet hans og halsen/bak ørene med klut for å vaske bort mjølk og gulp.
 
Jeg ville si en gang i uken jeg og. Jag badet min jente annenhver dag og hun begynte å få tørr hud. Så fra min erfaring vil jeg si at det ikke er så lurt. Jeg har nå heller lagt inn i nattstellet at jeg skifter henne for natta og vasker ansiktet og hendene med fuktig klut.
 
Vi har megagulper. Ungen stinker. Så bader annenhver dag og hun får ordetlig vask ved hvert bleie/klesskift. Så 4-8 ganger om dagen.
 
Vi bader ca 2 ganger i uken, også vasker vi ansikt, hender og armhuler (blitt sår i valkene under armene så må vaske og smøre) morgen og kveld med klut.
 
Vi bader når det trengs som er ca 3-4 ganger i uken pga gulp, festlig når baby har mye hår hahaha! :hilarious:
 
Blir 1-2 ganger i uka. Vasker rundt munn, nakke og i hender hver morgen. Føler ikke han trenger å bade mer, han er ikke megafan av hele badesituasjonen heller ennå. Ser sjokkert ut mens han bader og når han skal opp av badet blir det fort skriking :hilarious::wacky:. Vaskes godt nedentil under alle bleieskift når det er avføring.
 
Har henne med i dusjen ett par ganger i uka. Storebror har atopisk eksem, så jeg er vant til å bade relativt sjeldent, så tar det stort sett når jeg synd hun begynner å lukte :D

Men er ikke noe galt i å bade ofte om dere trives med det, det er bare ikke nødvendig.
 
Bader også ca 2 ganger i uken. Storesøster har atopisk eksem så tenker at det kan komme på lillesøster også.
 
For de med eksem barn burde bade barna i havrebad(bare et tips som faktisk funker bedre enn alle kremer tilsammen).

Men ja vi bader en til to ganger i uka, skriver bader men ja vi dusjer sammen også(enklere noen ganger siden jeg også trenger en dusj innimellom ;) . Og tilfører fuktighet i vannet eller på kroppen etterpå siden vann tørker ut. Så vi har enten en ren baseolje i vannet eller smører med kokosolje etter badet.
 
Tusen takk for masse gode innspill! Vi har holdt oss til 1 gang i uken, også heller lagt inn en «kattevask» og lesetid på kvelden. Han er verken stor på gulp eller lukter ille, så ingen vits i å bade hver kveld i grunn.
 
Bader hver kveld med olje. Såpe kun 1 gang i uka eller ved behov. Har det som kveldsrutine
 
Vi bader 2 ganger i uka. Vasker ansikt, hender og alle hakene morgen og kveld, vasker også stumpen morgen og kveld+ ved bæsjebleier. Kunne sikkert bada oftere siden hårer hans blir fett, men storesøster har eksem og jeg er livredd mye bading skal tørke han ut og trigge noe.
 
Vi bader max 1 gang i uka. Ikke noe hår, ingen storgulper. Vasker hender, ansikt og hals ved behov, og så vanlig stell selvfølgelig. Helsesøster kommenterte hvor fin hun var i huden i dag, ingen sår/rødhet i valker etc. Bruker ingen produkter på huden, har ingen ting i badevannet.
 
Vi bader max 1 gang i uka. Ikke noe hår, ingen storgulper. Vasker hender, ansikt og hals ved behov, og så vanlig stell selvfølgelig. Helsesøster kommenterte hvor fin hun var i huden i dag, ingen sår/rødhet i valker etc. Bruker ingen produkter på huden, har ingen ting i badevannet.
Samme her!
 
Vi bader som regel kun 1 gang i uka, noen ganger 2
 
Back
Topp