Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Holde seg unna boblebad og basseng med en temp på over 34 grader.
Vanlig bading er helt greit!
Jeg gikk på vanngym for gravide hele svangerskapet sist, med jordmødre som instruktører
Denne gangen kommer jeg til å bade nesten hver tirsdag, da jenta går på babysvømming
Man må bare passe seg for overoppheting, men ellers kan man bade som normalt
Så kaldt som det er nå holder jeg meg til vassingHvis det blir utendørs i Norge er det vel ikke stor sannsynlighet for det... hehe!
Der lærte jeg noe nytt
Vet du hvorfor?
Da har det kanskje litt med det jm fortalte meg sist da, om at bakterier trives så godt i rundt 36-37 grader, at i offentlige boblebad o.l så blir det fort for mye bakterierJeg leste noe om det når vi var på ferie, så spurte jeg legen min, som igjen hørte med jordmor og hun sa det stemte. Spurte aldri om noen kilde eller grunn, forholder meg bare til det jeg har fått beskjed om. Men det hørtes ut som at det kun gjaldt basseng/boblebad og ikke badekar.
Sniker fra januar min jordmor sa at å sitte i boblebad 5-10 min om ganger er helt ok. Man må passe på å ikke bli overopphetet, da det er veldig ubehagelig for den lille i magen, og sikkert ikke så veldig bra over lengre tid.
Det med bakterier stemmer, men det er først etter at slimproppen et gått, da skal man ikke bade i noe offentlig pga bakterier. Nå er det lukket og stengt der nede
Men tydlig at det er mye forskjellig info, jeg vet ikke hva som stemmer og ikke :-/
Har også fått beskjed om at "bakteriebomber" som offentlige boblebad og utenlandske badebassenger o.l gjelder fra starten av, selv om det er lukket inn til fosteret, fordi det kan være såpass mye bakterier at det ikke er bra for livmortappen og skjeden osv alikevel. Kan føre til infeksjoner så vidt jeg har skjønt.Det gjelder visst første trimester også.