Bading

GitteW

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Hvor ofte bader dere barna? På barsel fikk vi beskjed om at et par ganger i uken holdt lenge, så vi har holdt oss til det. Tar kvelds-og morgenvask med klut, og bader et par ganger i uka. Bruker dere noen form for såpe på de små?
 
Vasker oppe og nede hver morgen og kveld. Bader hver tredje dag.
I badevannet har jeg Libero olje.

Når jeg vasker nede morgen og kveld og ved møkkbleier bruker jeg litt Libero babywash
 
Bader når det trengs. Kan gå 1-5 dager mellom. Vasker i ansiktet med vann hver dag, og selvfølgelig ved bleieskift.
Bruker ikke såpe hver gang, men en gang i blant. Bruker ofte litt olje.
 
Bader en gang i uka. Vasker med klut hverdag flere ganger om dag fordi han gulper mye enda.

Vanlig vask nedentil, under armer og i valker.
 
Vasker oppe og nede hver morgen og kveld. Bader hver tredje dag.
I badevannet har jeg Libero olje.

Når jeg vasker nede morgen og kveld og ved møkkbleier bruker jeg litt Libero babywash

Samme her :)
 
Her bader jeg og lillegutt sammen annen hver dag. Gjorde det hver dag før, men var bare slitsomt
 
Jeg bader han 1-2 ganger i uka :) Har aderma cleansing oil i vannet (bruker den også ved vasking etter bæsjebleier). Oljen er fantastisk (for sensitiv hud), vil virkelig anbefale den til alle! :)
 
Bader/dusjer 2 ganger i uka: én gang på babysvømming og én gang hjemme. Smører han inn med olje fra burt's bees etterpå. Bruker ikke såpe før han begynner i sandkassa. Vasker ham hver dag med fuktig tørrserviett med litt olje på, og hendene med våtservietter.
 
Bader 1-3 ganger i uka, litt etter behov. Vasker ansiktet med vann morgen og kveld, og stumpen med vann og olje morgen, kveld og etter baising. (Storesøster badet vi nesten hver kveld det første året, og det ble litt for ofte for en sart hud. Men hun elsket det og var en del av kveldsritualet).
 
Bader hver dag pga vi er i Asia og 35 grader og han blir svett, trodde ikke babier svetter jeg....

I Norge badet vi to ganger i uken.
 
Bader eller dusjer ca 2-3 ganger i uka.
 
Bader hver dag pga vi er i Asia og 35 grader og han blir svett, trodde ikke babier svetter jeg....

I Norge badet vi to ganger i uken.
Vi er jo ikke i 35 grader, men min og svetter fælt. Pipler i hodet og ansikt, og jeg har lurt på om noe er galt, siden jeg og trodde de ikke svetter...
 
Vi er jo ikke i 35 grader, men min og svetter fælt. Pipler i hodet og ansikt, og jeg har lurt på om noe er galt, siden jeg og trodde de ikke svetter...

Må jo være svette, ser det avtar når jeg kjøler ham ned... Godt å høre det ikke bare er min som svetter;)
 
alt fra hver dag - hver tredje dag (alt etter hvor mye gulp osv) med aderma exomega olje og smører etterpå med aderma exomege krem!
 
Fryktelig sjeldent her... Kanskje en gang annenhver uke. Men vi tar henne i dusjen med oss ca en gang i uka.

Grunnen til at det ikke har vært oftere er fordi vi ikke har hatt mye tid og overskudd pga kolikken (som enda ikke har gått over), og det er styr å ordne med balja. Dessuten har hun veldig tørr hud (spedbarnseksem i følge HS), så bør ikke bade ofte. Vasker henne med klut, og smører den tørre huden med a-krem og aderma
 
Bader hver dag. Kose tid. Hun elsker det. Slapper av. Trener litt. XD men såpe skjeldent og olje enda mer skjeldent.
 
Bader ganske sjelden. Mellom 1 gang i uka og 1 gang annenhver. Både jeg og sambo hadde atopisk eksem og jeg sliter med det ennå. Håper ikke E får det, men han har tendenser til tørr hud en del steder, så tør derfor ikke å bade så mye. Smører ham med litt miniderm hvis det er veldig tørt :)
 
Vi bader ca en gang i uka, kanskje 2. Bruker litt olje i vannet nå når han så mye eksem, men før brukte vi ingenting. Bruker ikke såpe;)
 
Ser mangen har eksem. Min har eksem med atopiske tendenser og veldig sensitiv og tørr underhud, ble derfor anbefalt å bruke en spessiell krem fra aderma for å forhindre utbrudd og å dermen slippe å måtte bruke kortison kremer. Denne smøres 2 ganger til dagen, men siden huden tar til seg fuktighets kremer best etter bading så bades han ofte for best effekt. Andre som har fått andre beskjeder? Ser jo sånn ut :p
 
Back
Topp