Bading

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Hvordan går det med badingen hos dere? Her har jeg på følelsen at hun ikke liker det noe særlig. Eventuelt at det er for kaldt vann. Er så redd for å ha for varmt vann. Hun virker hvertfall ikke så fornøyd når vi bader henne.
Blir til at vi bader henne veldig sjelden, for det blir så mye styr. Er også usikker på hvor mye olje man egentlig skal ha i vannet. Må jo vaske baljen for det sitter igjen et lag av olje i den.

Vi har vært i svømmehallen noen ganger, hun gråter ikke men er ikke sikker på om hun liker det for hun blir stiv som en pinne. Er det sånn at vi bare bør fortsette så hun lærer seg å like det, eller er det sånn at hvis hun ikke liker det i utgangspunktet så kommer hun aldri til å like det?

Min viser ingen glede med å bade enda han heller. Han gråter ikke eller gir uttrykk for å ikke like det, men han viser heller ikke at han synes det er gøy. Snakket med helsesøster om det siden vi skal til syden hvorpå jeg sa det at det ikke virka som om han enda var kommet dit at han syntes det er gøy å bade, men at det sikkert kom snart. Hun ga ikke noe utrykk for at jeg tar feil så da regner jeg med det kommer. Husker at det tok litt tid før storebror viste noe glede ved det også. Nå om dagen dusjer jeg han mest i dusjen. Han ligger først på ryggen på håndkle og så på magen etterpå. Så bare dusjer jeg han med dusjen fra utsiden. Jeg orker ikke holde han i badekaret lenger, så det får vente til han sitter. Virker som om han snart skal forstå at man kan plaske, tror nok han får mer glede av det da.

Jeg merket stor forskjell da vi begynte på babysvømmingen i går, fem måneder kontra tre måneder. I går viste hun tydelig tegn til glede, plasket med armer og ben og lo.

Før har hun vært mer like glad.

Dette gjelder også når vi bader henne. Jeg sitter alltid på gulvet og lar henne plaske i vei (jeg blir minst like våt). Har mye olje i, siden hun sliter med tørr hud.

Jeg tror vanntilvenning er veldig viktig. Kommer til å melde henne på svømming helt til hun sier nei selv.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her elsker han å bade. Plasker i vei. Bynt å ligge på magen i baljen å stor koser seg. Jabber, ler og plasker. Bader også sammen med storesøster. Så vi bader hver kveld, mye pga at han er så urolig om natta så tar et bad med lavendel så litt massasje før han legger seg.

Lillemor her liker ikke å bade, hun blir veldig utrygg når hun ligger bakover i vannet. Det hjelper ikke samme hvor godt og trygt jeg holder henne, om jeg synger eller prater til henne, hun hylskriker uansett. Så her er det dusjen som gjelder, der storkoser hun seg! Virkelig kjenner at vannet renner på henne, blir helt rolig.

Vi dusjer vi :) Mest for enkelhets skyld; har ikke prøvd å bade ho på en stund! Uvisst om ho liker det eller ikke :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Hun liker ikke dusjen heller, gråter ikke men sutrer og er tydelig ikke fornøyd

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Hun liker ikke dusjen heller, gråter ikke men sutrer og er tydelig ikke fornøyd

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Frøkna er er hysterisk redd for dusjen. Hun blir helt stiv i blikket bare vi skrur på dusjen :/
Det er ingen suksess for å si det sånn.

Jeg har en vanngal baby! Elsker vann! Har gått på babysvømming siden han var to måneder, og han synes det er kjempegøy. Dykker og plasker og ler. Samme i dusjen og badebalje. Holdt på å le seg halvt i hjel da han fikk vann på hodet i dåpen også.

Lillegutt her er helt lik! Virker ikke som han liker å bade i det hele tatt, ofte ender badingen i gråt her i gården selv om vi prøver å være raske. Jeg vet ikke hva vi gjør galt så skal følge med i tråden her å se om det kommer noen bra tips!

Lillegutt 5/3-14 <3

Her er han verken begeistret eller misliker det. Bare sitter der til vi er ferdige:) Syns det er mye morsommere å dusje, da smiler han som bare det.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vesla her elsker å bade i balja si. Det beste er å stå og hoppe, og plaske med armer og bein. I sommer har vi bada hu nesten hver dag. Alt som har med vann å gjøre er innmari interessant for tida. Å dyppe tærne i vann som renner fra springen er feks hysterisk morsomt. Men dusjen i svømmehallen er skummel, altså - skrekk og gru...

Tok med lillegutt i dusjen for noen dager siden og det så ut som han likte det mye bedre enn bading i balje! Men jeg likte det ikke så godt, han ble så glatt og jeg følte jeg holdt på å miste han! Dessuten følte jeg ikke at jeg fikk vasket han ordentlig for jeg måtte jo bruke hendene til å holde han! Hvordan gjør dere andre som dusjer babyene det? Hvordan holder dere og hvordan vasker dere?

Lillegutt 5/3-14 <3

To dager i Syden og "vannskrekken" er definitivt borte. I dag plaska han av gårde som en gal. bada sikkert en halvtime. Herlig:)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Tok med lillegutt i dusjen for noen dager siden og det så ut som han likte det mye bedre enn bading i balje! Men jeg likte det ikke så godt, han ble så glatt og jeg følte jeg holdt på å miste han! Dessuten følte jeg ikke at jeg fikk vasket han ordentlig for jeg måtte jo bruke hendene til å holde han! Hvordan gjør dere andre som dusjer babyene det? Hvordan holder dere og hvordan vasker dere?

Lillegutt 5/3-14 <3
Vi pleier å dusje når begge to er hjemme. Sånn at f.eks jeg går å dusjer meg ferdig selv, i mens kler mannen min av lille jenta. smører babyolje i håret hennes. Så leveren han henne inn i dusjen til meg. Holder henne med hodet hennes inntill brystet mitt. Da har jeg godt grep, kan fint holde henne med en arm og snu henne litt rundt og opp og ned for å få dusjstrålene til å treffe over alt :) Hun elsker å dusje, hyler, synger og kviner i vei. Når ho er ferdig vaska tar mannen å tørker å kler på ho, mens jeg dusjer ferdig og gjør meg klar selv.

Her liker vesla å bade. Men det betyr ikke at vi badet henne ofte. Bader ca 1-2 ganger i uken etter behov. Ellers pleier en omgang med vann og klut å være nok :)

Vannet skal jo være ca 37-38 grader. Så kjenner du ikke at du stappet fingærn i vannet så er det garantert greit :)

Lillegull 070414 :D

Her er badinga komisk.
Bader hver kveld å jeg vurdere å få i badeforkle...
Plasker med armer og ben så jeg er våt fra topp til tå.

Her er badinga komisk.
Bader hver kveld å jeg vurdere å få i badeforkle...
Plasker med armer og ben så jeg er våt fra topp til tå.
Ble klissvåt idag jeg også. Neste gang kler jeg av meg!

Back
Topp