Bading

Lucyna

Februar 2014's Miss Alenemor
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvor ofte bader dere de små?
På Barsel fikk eg beskjed om å ikkje både den lille mer enn ca hver 14. dag fordi det ville ellers ødelegge huden til den lille... På HS fikk eg beskjed om ca en dag i uken.. mens min egen mor sa at når ho fikk sine tre unger så var det bading ca annen hver dag i hvertfall...
Minsten elsker å bli plassert ned i vannet og at eg vasker han.. bare litt grinete når eg vasket håret hans :P

Sent from my HTC One X using Tapatalk

På barsel fkk jeg beskjed om å bade 1-2 ganger i uken...

Har badet jenten min ca 1 gang i uken. Men bruker ikke noen såper etc. Kun vann og noen dråper babyolje.

Sent from my iPhone using BV Forum

Fikk beskjed om det samme som igloo. Her har vi badet en gang i uka fram til nå - han er blitt så grinete på kvelden og det er smokk-pupp-smokk-pupp, men etter et bad spiser han seg ferdig og sovner i senga si. Det kan jo endre seg, men jeg nyter det så lenge det varer!

Sent from my LT26i using Tapatalk

Bader ca en gang i uken, bruker kun litt olje i vannet.

Ho e med meg u dusjen kanskje 3til 4 gang i uken å hvis ho ikke e med i dusjn så bader jeg ho 1 til 2 gang i uka :p

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Bader ca 2 ganger i uken med kun vann og et par dråper olje i.. Synes det må til, gulper mye og det lukter litt etterhvert, selv om vi vasker det vekk hver gang:)

Har badet henne en gang i uka (hver søndag), men hun gulper mye og stinker tran etter noen dager. Bruker å tørke henne litt med en klut innimellom, men nå har vi innsett at vi må bade henne oftere. Skal begynne å bade henne hver 5 dag inntil videre.

Bader en gang i uka. Bruker kun vann. Fikk beskjed om å vente med produkter til han var 6 uker og å bade han 1-2 ganger i uka.

Vi fikk beskjed om ca 1-2 ganger i uken, da bruker jeg ett par dråper med babyolje :)

Bader henne 3-4 ganger i uken. Blir mye gulp og død hud så da syns jeg det er greit å få badet henne. Dessuten sover hun veldig godt etter et bad på kvelden etterfulgt av pupp :)

Ved behov. Har hun grått mye så hun er svett så trenger hun å bade. Eller gulper mye. Blir ca 2 ganger i uken. Skulle gjerne badet henne oftere, men det er så pes uten badestol. Jeg vasker ansikt, hals, hender, føtter og rompe hver morgen og kveld. Noen ganger skyller jeg hodet hennes under springen.

Vann tørker ut huden, men det går helt fint dersom du har en god dæsj babyolje oppi. Noen mener nok at man ikke skal venne huden til dette og at den selv skal produsere fett. Men når babyen blir eldre må man ofte bade hver dag eller annenhver dag, så da blir den jo "ødelagt" da allilevel :p

Last edited:
Bader 1-2 ganger i uka, og ved behov.
Vasker han med klut hver morgen for å få bort "svette" og gulp som legger seg i hudfolder da :)

Bader 1-2ganger i uken.. Vasker han hver morgen og kveld :)

Har badet han ca 1 gang i uken til nå med litt babyolje i vannet :) vasker hele han godt om morgenen og nedentil om kvelden :)

Hver mandag.

Sniker fra januar..
Vi fikk beskjed på barsel at vi kunne bade så ofte vi ville men det var ikke lurt å putte så mye olje/såpe i vannet pga da gjorde man huden avhengig av fuktighet ..
Her bader vi hvertfall 2 ganger i uken :) lillegutt elsker å bade ❤️

Sendt fra iphone via bv forums app

Her bader han 2-3 ganger i uka ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp