bading

lisjen

Flørter med forumet
hei. jeg lurer bare på om det er trygt å bade i svømmehaller/badeland når en er gravid pga bakterier? har hørt at man skal unngå boblebad, men hva med basseng?
Er nå 6 uker på vei! [:D]

med mindre slimproppen din har gått er det bare å kjøre på[;)]
nå er livmormunnen lukket

Huh, skal man unngå boblebad?? Men jeg får jo snart boblebadekar i det nyoppussa badet mitt, jooooo!!

Mener det er slike "felles boblebad" man gjerne skal unngå grunnet bakterier.

Generell bading er ok frem til slimproppen går/du får åpning. (Dog, badekar brukes jo under fødsel. Men du bør ikke bade hjemme under fødselen, heller dusje. Rett og slett fordi bad kan roe/hemme riene. Dette litt fritt etter hukommelsen fra sist...og det er to år siden, så ta det med en klype salt.)

Hmmm, er dere sikker på at det er ok å bade i offentlig bad før 3 mnd er gått? Mener at man ikke skal det jeg ...... ?????GANSKE mange basselusker i felles bad, og det er jo årsaken i boblebad også... er VELDIG stor forskjell på hygiene i svømmehaller..

ang gravid trening i vann, er ikke ofte de bikket 3 mnd? og foregår de ikke i tider på døgnet/ uken hvor det offentlige badet er renset ol `???

ORIGINAL: Serephinea

Hmmm, er dere sikker på at det er ok å bade i offentlig bad før 3 mnd er gått? Mener at man ikke skal det jeg ...... ?????GANSKE mange basselusker i felles bad, og det er jo årsaken i boblebad også... er VELDIG stor forskjell på hygiene i svømmehaller..

ang gravid trening i vann, er ikke ofte de bikket 3 mnd? og foregår de ikke i tider på døgnet/ uken hvor det offentlige badet er renset ol `???

Ja, det er jeg ganske sikker på ja...jeg har ikke noe konkret å vise til hvor det står at det er greit, men det står ingenting om det i gravidbøkene mine i allefall om at det ikke er greit, og jeg har heller ikke fått noe informasjon om det. Og hadde det vært farlig så skulle jo det blitt opplyst på samme måte som røyking/mat/alkohol, etc. For ikke å snakke om at det står informasjon om gravide i boblebad men ikke i vanlig basseng. I tillegg var det flere på bekkenløsning-treninga mi som begynte med svømmetrening før det var gått 12 uker pga BL.

I tillegg er det mye mer bakterier i boblebad enn i vanlig basseng. I tillegg er det noe med overoppheting og blodtrykk som gjør at gravide ikke skal oppholde seg lenge i boblebad.

Vibeke83: Jeg tror du kan være i ditt eget boblebadekar(ikke så mye bakterier der), men det er vel noe med tid. Lurer på om det er 10 minutter ellerno som er den anbefalte grensen om jeg ikke tar heeeelt feil

"Svømming Svømming trener hele kroppen din og gir lite skader. Du skal dog være obs på at vannet ikke skal være for varmt (kan skade fosteret og gi deg soppinfeksjoner). Ikke bruk boblebad! Mange offentlige bad inneholder også mye bakterier og kan utsette deg for infeksjoner."

http://www.babyverden.no/Sporsmal-Svar/Jordmor-Monica/Er-det-farlig/Svomming-og-bading/

Infeksjoner før barnet er 12 uker er mer uheldig enn etter 12 uke, pga utviklingen av viktige organ.

Så det er vel som man sier; bruk sunn fornuft og vurder bassenget, jeg vet av erfaring at det ikke alltid er lett å se med det blotte øyet, så jeg hadde nok unngått før 12 uker hadde gått[:D][:D] Men det er jo opp til hver enkelt [:D]

Jeg brukte felles boblebad på et hotell da jeg var 4 uker på vei, testet pos dagen etter.. Men tviler på at spiren har tatt skade av den lille turen på kanskje 10 min tilsammen..

Back
Topp