Bading når man er gravid

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Hei, allesammen! :happy:
Jeg har noen spørsmål angående bading og lurte på om noen kunne gjøre meg litt klokere på dette. Vi har planlagt hyttetur til sommeren som vanlig, og mest sannsynlig vil store deler av ferien tilbringes på hytta da det er for langt ut i graviditeten for utenlandstur. Men jeg bekymrer meg litt over at det ikke finnes noen dusj på hytta, vi pleier alltid å hoppe i innsjøen og vaske oss på brygga. Vi har jo en hyttedusj som nødløsning men vil gjerne kunne hoppe i innsjøen for å få kjølt meg ned også. Kommer til å være rundt halvannen måned unna termin når vi er der og magen kommer til å være stor og jeg forventer meg at jeg kommer til å bli lettere varm enn vanlig.
Er det noen der ute som har erfaringer med å bade i ferskvann som gravid? :D

Jeg bada i ferskvann 4 dager før ho kom sist :p gikk 9 dager over å den sommern var det uutholdelig varmt så måtte bare kjøle meg ned! Gikk fint det:)

Jeg bada også mye i innsjøen sist jeg hadde termin p september, var så forferdelig varmt den sommern...! :p

Ikke noe problem tror jeg :) Badet masse i både fersk-og saltvann under forrige graviditet (i 2.og 3.trimester). Komme til å gjøre det samme i dette svangerskapet. :)

Jeg badet masse i forrige runde. Det jeg fikk vite var at hvis slimproppen går, så skal du være forsiktig. Men det gjør den jo ikke før helt på slutten for de aller fleste, og da er jo sommeren over.

Jeg badet ikke i innendørs basseng/ jacuizzi osv ved forrige graviditet.
Var så redd for evt infeksjon.
Men går nok fint å bade i ferskvann/saltvann vil jeg tro.

Så lenge slimproppen ikke har gått så er bading i offentlig basseng good to go, så vil tro det gjelder både ferskvann og sjøen også. Jeg er 6 mnd på vei og svømmer ihvertfall jevnlig som trening :) Etter at slimproppen har gått skal du helst holde deg til eget badekar, er den beskjeden jeg har fått i alle fall :)

Så lenge slimproppen ikke har gått så er bading i offentlig basseng good to go, så vil tro det gjelder både ferskvann og sjøen også. Jeg er 6 mnd på vei og svømmer ihvertfall jevnlig som trening :) Etter at slimproppen har gått skal du helst holde deg til eget badekar, er den beskjeden jeg har fått i alle fall :)
Min slimpropp gikk i uke 30 sist gang, å fikk da beskjed om at det mest sannsynlig blir produsert ny, så jeg bada masse selvom:p jeg var jo da veldig sikker på at ho kom tidligere men gikk allikevel 9 dager over:o:p

Har ikke lest noen om advarsler som gjelder ferskvann, har bare lest at en ikke burde bade i for varmt vann, så jeg vil tenke at det går helt fint! :)

Back
Topp