Bading med hormonspiral

Linus84

Flørter med forumet
hei! Fikk satt inn hormonspiral 6 uker etter fødsel. Renselse var ferdig ca 3-4 uker etter fødsel.jeg har nå blødd konstant etter jeg fikk satt inn spiralen for halvanna uke siden og jeg leser at det er ganske vanlig å blø opp til et halvt år. Hvorfor blir man ikke bedre informert om slikt før man tar et prevensjonsvalg? Hadde jeg visst dette hadde jeg aldri i verden betalt 1500 kr for å få lov til å blø i seks måneder, hadde heller gått for minipillen. Det var hjertesukket, nå kommer spørsmålet: vi har babysvømming hver uke i klorbasseng, men er det greit at jeg blir med på det, mtp infeksjonsfare? Har i tampong. Blør ikke mye, holder med truseinnlegg men fryktelig irriterende all den tid jeg endelig var ferdig med renselse. Og til sommeren skal vi til syden: kan jeg bade i basseng/ sjøen? Takk!

Hei:)

Leit at du ikke ble informert om at det er vanlig med blødningsforstyrrelser etter innsett av hormonspiral, men dette bør ha roet seg etter 3 mnd. Er det da fortsatt blødningsforstyrrelser, bør du kontakte lege for om du evt trenger noen hormoner i tillegg.

I utgangspunktet er det ikke farlig å bade i klorvann selv om du blør -da dette er som en menstrasjonsløfdning. Når det er sagt vil råde deg til å ikke bruke tampong eller bade i klorvann de første to ukene etter innsett av spiralen.

Håper det var til litt hjelp.

Håper blødningsforstyrrelser fort går over og at du blir fornøyd med spiralen du har fått.

Kos deg masse på babysvømming!!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp