Bading med de små

ORIGINAL: copyright
(Hun synes forøvrig jeg er rar som barberer meg. Når hun blir stor skal hun nemlig ha like mye hår under armene som pappa)

he-he... artig.. får minne henne på det når hun begynner å barbere seg hun også!  :)

Både jeg og mannen min bader ofte sammen med eldstemann, som blir 4 nå til våren.
Men vi passer på at det alltid er han som tar initiativet til det - at ikke vi presser ham.

Når han sitter i badekaret og spør så fint om ikke en av oss kan være med, så synes jeg ikke vi kan si nei.
Han viser null oppmerksomhet til kroppene vår, vi må som regel være Elias, Goliat eller en båt som går på grunn.

Da ser jeg at jeg har litt tid på meg enda [;)]

Synes det er koselig jeg, å bade sammen, den er en av de gøye tingene vi gjør sammen etter hun kommer hjem fra barnehgen, enten med meg eller med pappan + som noen nevner om man skal noe kjapt så sparer man jo en dle tid også [:)]

Eg har aldri bada samen me min, har bare aldri blitt sånn.

Men har har jo sett meg naken någen ganger for det om.
Men nå e han såpass store at eg ikkje e komfortabel me at han ser meg naken lengre.

Dette må man vel nesten kjenne på selv, men jeg kommer til å stoppe med det når hun er rundt året tenker jeg...

Både jeg og sambo bader med snuppa enda!! [:)]

Bader ikke ilag med ungene... er full nok i badekaret når det er to barn oppi der[8D]
Men jeg dusjer med begge to.. gutt på 2 år og jente på 4 år.
De har hatt perioder hvor de har vært veldig nyskjerrige, men har de spurt så har de fått svar.
Og nakenhet er vi ikke så blyg over her hjemme hos oss... vi er jo på badet sammen om morgenen osv.
Kommer nok til å fortsette med det så lenge ungene ikke gir uttrykk for att de syntes det er ukomfortabelt.

ORIGINAL: Heijdii

ORIGINAL: EdonaLarsen

jeg dusjer ikke med småen, fordi det er ikke plass til andre enn meg i dusjen [:D][:D][:D][:D][:D][:D] gleder meg til å føde! [8D]

men jeg syns det er koselig jeg.
så lenge de syns det er kos også, så ser jeg ingen problem i det. merker vel fort om ungen føler seg utilpass eller bare glaner no jævlig. ingenting galt med å være naken foran ungen sin, de er jo det hele tiden [:D]

Hvor lenge mener du man kan være det da? hehe..

Æ synes de skal få være med så lenge de selv ønsker det.
Hos oss er det kun eldste på snart 15 år som ikke dusjer sammen med far.
Jeg er svømmetrener og dusjer daglig sammen med barna mine..og andres barn..

ORIGINAL: brownie*

ganske sjeldent her det hender at jeg gidder å ha han med i dusjen, han er jo en slimål delux.. Og når han med pappaen i dusjen så er han så nyskjerrig at det funker dårlig[8D][8D] Men ikke mer en 3 år tror jeg, de skjønner jo litt da[;)]
Hva skjønner de da?

ganske sjeldent her det hender at jeg gidder å ha han med i dusjen, han er jo en slimål delux.. Og når han med pappaen i dusjen så er han så nyskjerrig at det funker dårlig[8D][8D] Men ikke mer en 3 år tror jeg, de skjønner jo litt da[;)]
Hva skjønner de da?

de skjønner jo litt mer enn min gutt på 20 mnd gjør i dag om kroppen..[;)]  og det får nå være min sak om hvor lenge jeg evnt. kunne dusje sammen med barnet mitt og hadde følt at det var naturlig [;)]
Ja, selvsagt. Har overhodet ikke sagt noe på at du ikke vil dusje med barn over 3, det ser du selv. Jeg bare lurer på hva de skjønner? Barn ser ikke på en naken kropp som noe annet enn naturlig - før de blir tillært noe annet. Det er voksne som tenker seksualitet osv, ikke barn.

vet ikke. tror det bare er en følelse som kommer. vi bader fortsatt med lillegutt begge to.

Hva skjønner de da?

de skjønner jo litt mer enn min gutt på 20 mnd gjør i dag om kroppen..[;)]  og det får nå være min sak om hvor lenge jeg evnt. kunne dusje sammen med barnet mitt og hadde følt at det var naturlig [;)]
Ja, selvsagt. Har overhodet ikke sagt noe på at du ikke vil dusje med barn over 3, det ser du selv. Jeg bare lurer på hva de skjønner? Barn ser ikke på en naken kropp som noe annet enn naturlig - før de blir tillært noe annet. Det er voksne som tenker seksualitet osv, ikke barn.

Jeg mente at en 3 åring i mine øyner syns kanskje det er spennende å begynne å spørre og grave om hva ditt og datt er og da hadde jeg syns det var ubehagelig å dusje sammen med de, tenkte ikke seksualitet[:)]  Men nå er ikke min 3 år og ikke vet jeg om han kommer til å spør så det problemet tar vi når det evnt skjer[:)]
Åh... Ja klart spør de, hvordan skal de ellers lære? De ser jo også sin egen kropp og sammenligner. Min jente spurte meg om pupper, jeg svarte som sant er at det får alle jenter når de blir voksne. Ikke så vanskelig.

Åh... Ja klart spør de, hvordan skal de ellers lære? De ser jo også sin egen kropp og sammenligner. Min jente spurte meg om pupper, jeg svarte som sant er at det får alle jenter når de blir voksne. Ikke så vanskelig.

Ikkje så vanskeligt å svara på det spørsmålet uden å måtta vise de dine egne pupper heller då.

Hva skjønner de da?

Jeg mente at en 3 åring i mine øyner syns kanskje det er spennende å begynne å spørre og grave om hva ditt og datt er og da hadde jeg syns det var ubehagelig å dusje sammen med de, tenkte ikke seksualitet[:)]  Men nå er ikke min 3 år og ikke vet jeg om han kommer til å spør så det problemet tar vi når det evnt skjer[:)]

Selvfølgelig så er det ikke vanskelig og det er jo helt naturlig, men om jeg ønsker å slutte å sprade naken foran ungen min så får da det være mitt problem.
Ja, fortsatt selvsagt. Jeg bare forklarer at barn har overhodet ikke samme oppfattelse av det med nakenhet som voksne har.

Hva skjønner de da?

Signerer copyright.
Har faktisk ført til mange morsomme samtaler og kommentarer som jeg aldri ville vært foruten.

i 3års alderen spurte jetem min om alt.. bla hvorfor jeg hadde pigger på tissen HAHA.. (noen dager siden jeg hadde barbert meg..

Måtte jo svare, sånn de lærer.. nå spørr hun ikke om det lenger.. bare litt av og til om strekkmerkene..
hun er stolt over at hun var med å lage de merkene på magen min [>:]  hehe

Jeg bader sammen meg sønnen min. Han er 2 år :)

Dusjer ofte med sønnen min, og kommer til å gjøre det så lenge det er naturlig! Hver gang jeg dusjer (som er hver dag) vil han gjerne være med inn å dusje sammen med meg - han vasker meg på ryggen og håret mitt![:)] - og jeg vasker håret hans. Så sitter vi og prater! Syntes det er kjempe kos! Han dusjer sjeldent med pappan sin, for pappan er litt større enn meg og liker seg best i dusjen alene!

Mini spør om jentetiss og pupper osv osv, og da svarer jeg!

Back
Topp