Bading i sjøen-baby/småbarn.

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Hvordan er det med bading i sjøen og babyer?
Hva bør temp. i vannet ligge på for at det er ok?

Eller må man reise til Syden for at det skal være varmt nok?:p
På babysvømmingen er det jo oppvarmet basseng og 30min...hmm...

Veslegutt blir 9mnd snart:)

Han må jo avkjøles i varmen han også;)
Hadde med plaskebasseng til han på stranden sist:)
Selv er jeg en skikkelig frysepinn, og jeg syns det var kaldt i vannet:P

Noen som har formeninger??

Her er det full dykkings, tar henne opp om hun hakker tenner, blir blå på leppene eller får gåsehud:p Neida, ikke riktig så galt, men vi dupper hele kroppen under og plasker masse i vann som ligger på 19-20 grader. Null stress!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her er det full dykkings, tar henne opp om hun hakker tenner, blir blå på leppene eller får gåsehud:p Neida, ikke riktig så galt, men vi dupper hele kroppen under og plasker masse i vann som ligger på 19-20 grader. Null stress!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ok,så jeg som er skikkelig hønemor og forsiktig igjen nå altså:rolleyes:

Her har de badet i sjøen, alle mann;-) mellomste var født i mai og det var lite fint vær hans første sommer så jeg synes og huske at han ikke var nedi med hele kroppen første sommeren... Men vi dyppa beina hans, vet jeg. Snuppa bada i sjøen i vår, var nok 9-10mnd, eldste er desemberbarn og badet masse sin første sommer!

Jeg har bare latt minsten på syv måneder plaske med føttene i bassenget på terrassen til nå, det har vært litt for kaldt i sjøen. Vi reiser imidlertid til Evje i morgen og dersom det er varmere i sjøen der enn her regner jeg med at han får dyppe seg så vidt - så lenge det er vindstille og like varmt som det har vært siste tiden :)

Eldstemann var jeg veldig forsiktig med. Sommeren var ikke særlig bra her det året han var baby, så å bade i sjøen var ikke naturlig for verken ham eller meg :-P

Her er det så varmt helt inntil land, altså sånn varmere enn det er i dusjen :P Så der har det vært babyer ja i vannkanten.

Det er kjempe langgrunt, så når voksne får vann opp til midjen så begynner det å bli kaldt!

Min baby krabbet rett uti... fortsatte til han var helt under og ble skikkelig sur når jeg tok han opp. Tror ikke han syns det var for kaldt :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Dette har jeg lurt på og. Men tror jenta mi er frysepinn når det kommer til vann (svetter mye ellers). Hadde litt kaldt vann i plaskebassenget igår under solsteika og da så hun sur ut gitt. Hehe. Men jeg tenker på Syden når hun er 13-14 mnd, og håpte hun kunne bade i havet da om det er passe temperatur og ikke bare basseng . :)

Her er vannet kaaldt enda, men han har fått dyppa seg til livet, og hadde han fått velge selv hadde han nok dykka:p 1 år og veeeeldig glad i å bade:D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her blåser jentungen på 18 mnd åssen temperatur det er i vannet. Skal vasse uti og sette seg ned :-) Liker bassenget hjemme og. Følger heller med på leppefarge og om hun kjennes kald ut. Da er det rett opp og i tørre klær. Men blir jo da protester fra henne.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Frøkna her på 2 år har bada masse hittil, både i sjø og basseng. Hun storkoser seg i 20 grader og nekter å komme opp :-P

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Her er vannet kaaldt enda, men han har fått dyppa seg til livet, og hadde han fått velge selv hadde han nok dykka:p 1 år og veeeeldig glad i å bade:D

Så moro. Har han alltid likt bading da? Lille elsker å bade hjemme nemlig, men hater svømmebasseng (tror det ble litt overveldende med alle rundt)

Så moro. Har han alltid likt bading da? Lille elsker å bade hjemme nemlig, men hater svømmebasseng (tror det ble litt overveldende med alle rundt)
Ja han har forsåvidt det, men etter vi begynte på babysvømming da han var 5-6mnd ble han enda mer begeistra:p var i syden for litt siden, da var det ikke alltid populært å bli tatt opp fra bassenget! Hehe

Ja han har forsåvidt det, men etter vi begynte på babysvømming da han var 5-6mnd ble han enda mer begeistra:p var i syden for litt siden, da var det ikke alltid populært å bli tatt opp fra bassenget! Hehe

Så gøy! Tenkte å prøve oss på Syden når hu er ett år. Hadde vært moro om hun elsket det da. hehe.

Så gøy! Tenkte å prøve oss på Syden når hu er ett år. Hadde vært moro om hun elsket det da. hehe.
Ja ikke sant:-) hehe. Husker vi fikk beskjed om å skryte veldig i vannet, i tillegg til at de små merker om foreldrene er skeptisk/utrygg og at det kan gjøre det vanskeligere for barnet å bli trygg i vannet.

Ja ikke sant:) hehe. Husker vi fikk beskjed om å skryte veldig i vannet, i tillegg til at de små merker om foreldrene er skeptisk/utrygg og at det kan gjøre det vanskeligere for barnet å bli trygg i vannet.

Hun likte babysvømming i ett minutt i bassenget, men når det begynte å bli lyd likte hun seg ikke. så tror det er omstendighetene. vi synes jo det var gøy og føler oss relativt trygge så håper og tror det ikke var oss. bading er jo så deilig!!

Hun likte babysvømming i ett minutt i bassenget, men når det begynte å bli lyd likte hun seg ikke. så tror det er omstendighetene. vi synes jo det var gøy og føler oss relativt trygge så håper og tror det ikke var oss. bading er jo så deilig!!
Nei ikke alltid godt å vite hvorfor, men skjønner jo godt det med lyd, det er jo veldig støy i svømmehaller. De blir jo veeeldig slitne av å bade og:p

Dette har jeg også lurt på! Vi skal til en øy i Oslofjorden om en uke, og hvis det er varmt i været tenker jeg at det hadde vært deilig for henne å kjøle seg ned.
Men det er vel en grunn til at babybasseng er ektra oppvarmet?
Her er jeg veldig usikker altså!
Hun er jo da bare 4,5 måneder.
Vi har vært i svømmehallen noen ganger, så det er greit.

Jeg har bare latt minsten på syv måneder plaske med føttene i bassenget på terrassen til nå, det har vært litt for kaldt i sjøen. Vi reiser imidlertid til Evje i morgen og dersom det er varmere i sjøen der enn her regner jeg med at han får dyppe seg så vidt - så lenge det er vindstille og like varmt som det har vært siste tiden :)

Eldstemann var jeg veldig forsiktig med. Sommeren var ikke særlig bra her det året han var baby, så å bade i sjøen var ikke naturlig for verken ham eller meg :p

Samme som her, kun plaskebasseng enn så lenge:)
Nå har temp.sunket her i Bergen og det har blitt overskyet...Så da avventer vi med bading enn så lenge...Det er fortsatt varmt for all del, men ikke varmt nok syns jeg.

Kose dere på Evje!:)

Back
Topp