Bading i kaldt/ varmt vann....

Tredjegangsgravid

Flørter med forumet
Er det noen som vet om det kan være skadelig eller ubehagelig for barnet hvis jeg bader i veldig varmt eller kaldt vann?

Jeg badet i stamp her for leden og tempen var 38 grader, føltes veldig varmt..., synes jeg kjente at det var varmt inne i magen en god stund etter jeg var ferdig å bade.... tenkte at kanskje fostervannet ble tilsvarende oppvarmet, men vart ikke så fort avkjølt igjen...

Bader jeg ute i kaldt vann blir det jo veeeldig kaldt for barnet også vel...?

Det er IKKE farlif for barnet at vi bader i saltvann, ferksvann eller basseng!! [:)] Barnet er godt beskyttet inni magen vår og tåler litt kaldere eller varmere vann uten at det er farlig! JM min sier at det er deilig for babyen også når vi bader i sjøen for da får den også avkjøl seg litt i sommervarmen! Hun sier også at hvis jeg bader i oppvarmet basseng, (som i ditt tilfelle stamp) så er det viktig at vi drikker noe underveis når vi blir veldig varme i vannet.. for å avkjøle kroppen litt..

Så bad og kos deg så mye du vil i sommer [:)]

vi har vedfyrt stamp på altanen, som blir veeldi varm etter hvert..bade i den forge helg, da var vannet 40 grader..jeg kjennte da att dette ikke var bra for verken meg eller barnet, siden det vart så varmt..snakka me jordmor om det, å hun sa att de går helt fint å bade i lunket/varmt vann..men ikke så varmt som jeg bada i, d skal man prøve å unngå..er ikke bra for babyen om mor blir overopphetet, da blir barnet det oxo..så ungå alt for varmt vann, å drikk myye!

Back
Topp