Bading av 4åringer

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
L

Luna30

Guest
Hvor ofte bader/dusjer deres 4åringer? Bruker dere såpe, og hva slags?

Min 4åring bader 1-2 ganger i uka, bruker kun olje i badevannet enda, har ikke noe spesielt tørr hun, men smører henne med krem etter hvert bad. I det siste så har hun begynt å klø litt nedentil, helst om natta av alle ting, hun klør ikke ofte men jeg bare lurer hva det kommer av...? Kan ikke se at hun er sår eller noe. Vasker dere barna deres nedentil hver dag/kveld?

Hvor ofte bader/dusjer deres 4åringer? Bruker dere såpe, og hva slags?

Min 4åring bader 1-2 ganger i uka, bruker kun olje i badevannet enda, har ikke noe spesielt tørr hun, men smører henne med krem etter hvert bad. I det siste så har hun begynt å klø litt nedentil, helst om natta av alle ting, hun klør ikke ofte men jeg bare lurer hva det kommer av...? Kan ikke se at hun er sår eller noe. Vasker dere barna deres nedentil hver dag/kveld?

Kan hun sove med pysj men uten truse for eksempel? Det kan hjelpe på kløe :)

Bader 1-2 ganger i uken. Oftere om sommeren da pågrun av solkrem og blir mere skitten :p bruker såpe fra apoteket nå :)

Bader 1-2 ganger i uken her også. Olje i vannet men vasker håret med parfymefri shampo. Vasker som regel kjapt over nedentil med en klut hver dag men det er mest pga hun får en del smuss der nede og blir fort rød og sår av det. Om kløen ikke gir seg kan det kanskje være verdt å ta prøver ift sopp?

Dusjer ham rundt 3 ganger i uken, og bruker mild såpe for barn, også i underlivet.
Da frøkna var på den alderen var det omtrent det samme.
Underlivet bør i det minste skylles godt, og utenfor de indre kjønnsleppene kan kan vaske med mild såpe.
Enkelte oljer kan irritere underlivet.

Bader/dusjer han ca 3-4 ganger i uken. Og etter behov ellers. Får «kattevask» hver dag :joyful:

4åringen min bader annenhver dag for han blir så svett. Bruker såpe litt sånn annenhver gang. Mild barnesåpe kjøpt på apotek. Såfremt han ikke har fått i såpa mi og skal lage seg skumbad da... Dusjer aldri, da får han panikk :p

1-2 ganger uken. Er ofte jeg son må gjøre det, da mannen ikke liker den jobben...

Så sjelden som mulig pga atopisk eksem. Og vi bruker ikke såpe og minimalt med olje også, da han reagerer på det.
Smøres med Canoderm etter dusj + en gang til før leggetid pga eksemen.
Vaskes med klut hver dag ellers.

Kan være en idé å prøve en annen olje, vi har hvert igjennom mange for å finne den som funker best (ikke optimalt)

Treåringen vår dusjer hver kveld. Vi bruker skumsåpe fra Remas Lev Vel-serie. Den skummer fint og er mild. Bruker krem fra apoteket hvis han er tørr, men det er mest i kinnene.

4 år og dusjer og vasker håret to ganger i uka ca. Bruker bleie på natt enda så vaskes nedentil hver morra.

3 og 4 år gamle, bruker badekuler fra Rituals da de bader og vasker håret 2-3 ganger i uken. Badebomber er også morsomme.

Back
Topp