Badestol

LilleTeeniesMor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Vi har en badebalje fra IKEA, og har kjøpt en type liggende badestol med sånn tapp nederst for å unngå at han sklir ned. Jeg syns mini ligger veldig dårlig, syns hodet blir presset ganske mye ned mot magen, og han har en tendens til å skli over den tappen.

Mini er 5 mnd, sikkert ca 8kg, ca 67cm.

Hvilken badestol anbefaler dere? Er det en god liggende dere anbefaler, eller bør jeg bare gå for sånn sittende versjon?

Han sitter greit stødig med støtte.

Sikkert dumt spm men hvorfor bruker man sånt? Vi har aldri hatt noe sånt. Vi hadde IKEA balja og forstod det sånn at det ikke var noe sånt som passet, men det er mange år siden vi kjøpte den.

Vi har en slik hvor trappen kan justeres etter størrelse på baby. Vært veldig fornøyd med den. Ellers ville jeg gått for en sittestilling hvis babyen er for stor til en ligge de stol og kan sitte greit uten støtte

upload_2020-1-30_12-45-48.jpeg

Sikkert dumt spm men hvorfor bruker man sånt? Vi har aldri hatt noe sånt. Vi hadde IKEA balja og forstod det sånn at det ikke var noe sånt som passet, men det er mange år siden vi kjøpte den.

Mini syns bading er kos, men han syns ikke det er noe kos å ligge i armen min. Så da syns vi det er kjekt med noe mer selvstendig oppi baljen :)Han er også for stor for vasken :)

Vi har en slik hvor trappen kan justeres etter størrelse på baby. Vært veldig fornøyd med den. Ellers ville jeg gått for en sittestilling hvis babyen er for stor til en ligge de stol og kan sitte greit uten støtte

Vis vedlegget 317921

Ja lurer på om vi ikke bare skal gå for sånn stol. Kanskje han syns det er mye bedre enn å ligge. Ser det på han at han syns det er veldig kos å bade og leke med badelekene, så kanskje en stol er midt i blinken:)

De skal helst settes opp minst mulig før de kan sitte selvstendig, unntaket er høystol til spising fra 6 mnd om de klarer å sitte med støtte i den, det er pga sikkerhet ved spising. Så bør nok ha liggestol eller ligge på armen ved bading til han kan sitte selv :)

De skal helst settes opp minst mulig før de kan sitte selvstendig, unntaket er høystol til spising fra 6 mnd om de klarer å sitte med støtte i den, det er pga sikkerhet ved spising. Så bør nok ha liggestol eller ligge på armen ved bading til han kan sitte selv :)

Sant det :)
Så da er vi på let etter en god liggestol, fordi den vi har er ikke god :hilarious: og pga urolighet i kroppen når vi holder rundt nakkepartiet (vi går til MT) så liker han ikke såå godt å ligge i armen dessverre :sorry:

Back
Topp